welke hengst adviseren jullie voor mijn arabier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

welke hengst adviseren jullie voor mijn arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 14:39

Hallo,
Mijn hart is een aantal jaar geleden al gestolen door m'n arabische merrie. Niet alleen omdat ze mooi is, maar ook vanwege het geweldige karakter wat ik eigenlijk nog belangrijker vind! ze doet het heel goed in de sport en doet het op alle gebieden goed!
Nu heb ik besloten dat ik toch eigenlijk wel een veulen uit mijn eigen merrie wil. Maar mijn vraag is welke hengst jullie bij haar vinden passen. Natuurlijk wil ik wel in de zelfde bloedlijnen blijven. Ze is zelf russisch gefokt. Vader Vehlan vv Vatican vm Komplekt. Moeder: Snorovka mv Nazeeh mm Skazka.
Wat ikzelf graag verbeterd wil hebben is body en hals. Zelf heeft ze hele goede bewegingen, staat goed op haar benen en heeft een hele mooie dish. Voor foto's kijk op mijn profiel!!
Ik ben zelf natuurlijk ook aan het kijken voor hengsten, maar ik ben gewoon benieuwd wat anderen mijn aanraden.

gr. Dorinda

Sammie drachtig van Solaris!


DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 14:49

Hijs inmiddels geruind en hij trekt mij totaal niet! Ik zoek een hengst die 'op mijn merrie past'! Tis leuk als mensen hengsten gaan opnoemen, maar dan wil ik ook weten waarom hij op mijn merrie zou passen....

Sammie drachtig van Solaris!


DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 14:54

Ik wil het wel bij het russisch houden, met 'vreemde' bloedlijnen kun je helemaal nie voorspellen wat eruit komt.
Ze is zelf 1,51m , wil een niet al te groot veulen fokken, het moet wel 'arabisch' blijven.
Voor de eerste keer wil ik wel een 'bewezen' hengst, ik weet totaal niet wat ze doorfokt daarom wil ik wel een beetje 'zekerheid' met een hengst die goeie nakomelingen heeft.

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 13:15

kijk in me profiel.... zal er nog wel eentje maken waar ze helemaal aan de hand op staat.....

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 11:09

alexander vind ik dus absoluut niks!

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 15:46

de nakomelingen van alexander trekken mij niet zo, ik weet niet waarom maar ze missen gewoon wat....

Van amal weet ik dat ie nog ter dekking staat ja, ik zou nog een keertje bij hem gaan kijken.
Ik wil er uitsluitend een volbloed arabier op hebben. Goede bewegingen, karakter en sportkwaliteiten hebben voor mij absoluut voorrang. Voor de toekomst moet het toch wel een leuk sportpaardje gaan worden, maar showkwaliteiten zijn ook nooit weg natuurlijk.

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 16:38

hier nog een paar duidelijke foto's van haar....
Afbeelding
samen met baasje(ik dus Frusty )

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hopelijk kunnen jullie er nu wat meer mee!

gr. Dorinda

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 08:20

Ik mag volgende maand afrijden en dan kan ik hopelijk het land rond om hengsten te gaan bekijken:D Ik heb zelf ook al aan monogramm kinderen zitten denken, russisch en pools gaat goed samen geloof ik? Zeker omdat mijn merrie toch veel type tekort komt.

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 23:26

alleen jammer dat ie zoveel wit heeft!

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 21:00

nog een voorbeeld van een paard met veel wit is Kubinec, vind persoonlijk ook niet mooi hoor heel veel wit op het hoofd en over de knieen heen, maar heb er ook nog nooit van gehoord dat het niet toegestaan is.

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 16:47

wat is het sabino gen??

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 17:22

dus mijn paard zou dat gen ook kunnen hebben?? ze heeft allemaal witte stippen....

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 22:52

ik vind het tot op een bepaalde hoogte mooi, wit tot over de knieen vind ik niet mooi en te brede blessen ook niet, veelal valt de dish dan helemaal weg. Ik heb ook liever niet een hengst erop die veel wit doorgeeft. Sol heeft zelf ook al 4 witte benen en wit op het hoofd, bij haar is het nog mooi maar het moet niet meer worden.
Kun je dat eigenlijk ook een beetje bepalen met aftekeningen, wat de ouders hebben en wat het veulen dan wellicht zal krijgen? IK weet wel een beetje wat over kleurvererving, maar hoe zit het met aftekeningen?

Sammie drachtig van Solaris!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 12:40

ik vind sivmen een hele mooie hengst, maar vind hem niet op mijn merrie passen....

Sammie drachtig van Solaris!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers