niet meer drachtig...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

niet meer drachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 09:29

Vandaag kwam de DA om de merries nog een keer op te voelen. Dat doe ik altijd de eerste week van juli, als er iets mis is gegaan dan kan er nog 1x gedekt worden.
Helaas was Copper niet meer drachtig. Morgen komt een andere DA nog scannen voor de zekerheid (eigen DA heeft geen mobiele scan) en als er geen goed ei zit, wordt ze meteen gespoten. Dus dan kan ze dit weekend weer gedekt worden.

De andere merrie was gelukkig nog wel drachtig.


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 09:45

Ja ik wil het nog 1x proberen dit jaar. Nadeel is wel dat het een laat veulen is en dat is niet echt fijn met keuringen.
Maar ja, deze merrie wordt in principe volgend jaar niet geshowd. Ik had alleen het veulen wel graag geshowd omdat het de eerste jaargang van deze hengst is.
En mocht het nu niet lukken dan blijft ze maar een jaartje leeg. Ze is nu 9 en heeft het 5e veulen aan de voet dus een jaar rust kan ook geen kwaad.
Dan begin ik volgend jaar weer vroeg, de merrie heeft hiervoor nog nooit problemen gehad met drachtig worden dus nu zal er wel wat mis zijn geweest met het vruchtje. Dan kan het er nu beter af gaan dan pas verder in de dracht...

Ze zou nu op ruim 60 dagen zitten. Maar ik heb 2 weken geleden al een keer getwijfeld of het er nog wel in zat, ze was niet hengstig maar ook niet duidelijk drachtig in haar gedrag. En dat is bij deze merrie altijd heel goed te merken.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 21:19

Thanx.
Ik ben benieuwd hoe het er morgen op de scan uit ziet. Als ze goed hengstig wil worden, denk ik niet dat er veel problemen zijn.
Waarschijnlijk was dit gewoon pech, ik heb nog nooit problemen met deze merrie gehad.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 20:43

De DA kan morgen pas komen om te scannen en dan denk ik dat ze gespoten wordt. Ik heb haar vandaag geschouwd en ze is absoluut niet hengstig.
Volgende week dus nog een poging wagen.

Op de vorige scan was er niets afwijkends te zien dus dan is het wel even balen als het mis is gegaan.
Het valt hier ook niet op, ze lopen dag en nacht op het land en alleen de dag voor een show komen ze naar huis. Dus dan merk je het ook niet.
Nadeel is wel dat als het de volgende keer niet lukt, ik de merrie na het afspenen niet bij de hengst in het land kan zetten. Ben bang dat ik volgend jaar dan wel een heel erg laat veulen krijg...

Iig is er hier 1 heel vrolijk. De hengst...

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 17:33



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers