hengstig gespoten, nu bloed aan staart !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

hengstig gespoten, nu bloed aan staart !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 14:44

mijn merrie is nu 1x geinsemineerd en op 3 weken NIET drachtig bevonden, en geen nieuw eitje te zien, alleen nog het gele lichaam. In de 3 weken erna verschillende keren controle op een nieuw eitje (niet specifiek naar dracht) telkens weer alleen het gele lichaam te zien. Nu hebben ze haar donderdag hengstig gespoten (zat wel eitje van 2cm) en vanmorgen zat er een klein beetje opgedroogd bloed aan de staart (is schimmel dus makkelijk te zien) en een heel klein beetje op haar been.
Het zal toch niet waar zijn dat ze toch drachtig was! maar nu dus niet meer !
Wie heeft dit eerder meegemaakt ?

Onlangs vertelde een van de DA's van dezelfde kliniek mij dat ze een merrie op stal hadden die maar niet drachtig te krijgen was. Ze wilden uitgebreid onderzoek gaan doen, maar wat bleek, ze was al drachtig!

Please vertel me dat dit niet waar kan zijn !!!!


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 16:57

luxje schreef:
volgens mijn (beperkte) kennis, moet er bij 18 dagen wel een vruchtje te zien zijn zo groot als een kwartje. kan het bloed zijn van het scaannen? zeer doorbloed gebied, kan makkelijk een klein wondje ontstaan(?)


Ze is donderdag gescanned, dus nu 3 dagen geleden, ik denk niet dat dat het is.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 17:22

Zannekin schreef:
Ze is ook al weer hengstig geweest dacht ik? Dan is de kans toch wel heel erg klein. En zo'n vrucht is zeker goed te zien met scannen.
Wat bestaat zijn een soort spataders nabij de baarmoederhals. Die kunnen wat beginnen bloeden als de merrie hengstig is. Typisch zijn dat merries die tijdens de hengstigheid steeds wat bloed verliezen. Zou het kunnen dat je dat vroeger nooit opmerkte?


Ja dat zou kunnen, het was ook maar heel weinig, maar ik wilde het even zeker weten voordat ik een moord bega!

Dinsdag plaste ze tijdens het schouwen dus ze zou nu hengstig moeten zijn. Vorig jaar, toen ik eindeloos op het veulen zat te wachten, heb ik het ook 2x gezien, maar omdat ze hengstigheid sowieso niet zomaar laat zien heb ik dat verband nooit gelegd!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 19:19

Meavey"]
[quote="Donja schreef:
Hengstig spuiten als de merrie drachtig is, levert een abortus op, dat kan het bloed dus verklaren!


Dat is dus niet zo, mijn merrie was slecht drachtig te krijgen, kreeg ook een spuit erbij als ze hengstig was, helaas werd ze na de eerste dekking weer hengstig. Ze kreeg weer een spuit, maar wilde zich toch niet laten dekken. Later gescand en bleek dat ze al drachtig was. Mijn dierenarts heeft mij toen gezegd dat het absoluut geen kwaad kon voor de vrucht dat ze nog een hormoonprik gekregen had terwijl ze al drachtig was.
Dus wat is nu de waarheid? En ze heeft dus idd géén abortus gehad.
[/quote]

Meavey, waarom kreeg ze alsnog een spuit als ze toch hengstig was? Is er toen ook gescanned ?
De DA is bij mij vanmorgen weer geweest, er zit nu een eitje van 3.2cm dus waarschijnlijk morgen insemineren, hoewel het geel lichaam er nog zit! dit had volgens de DA al weg moeten zijn?

gefeliciteerd trouwens !
Duim a.u.b. ook voor mij!


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 19:48

Zannekin schreef:
Dan ga je toch waarschijnlijk nog een keer moeten insemineren, morgen eitje max 3,6cm wat nog erg klein is.


Laat ik het anders formuleren Haha! ik HOOP dat ze morgen kunnen insemineren! ze komen iig voor de zekerheid langs Knipoog Ik zou me niet echt lekker voelen als ze woensdag pas kwamen.....stel je voor dat het te laat is...heb lang moeten wachten op dit eitje

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 20:55

4.4cm maar ze heeft deze keer een verlengde cyclus gehad doordat het CL te lang bleef zitten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers