Cumano naar duitsland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:04

Zannekin schreef:
[ Op de keuring zelf wordt het sperma niet gecontroleerd.
Het enige slechte kwaliteit sperma (wordt nagekeken) dat wij ooit ontvingen kwam uit Nederland.
[/quote]


Bij het KWPN moeten hengsten voldoen aan eisen voor kwaliteit sperma anders worden ze niet goed gekeurd. Dat sperma uit Nederland was dat van een KWPN goedgekeurde hengst????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)



sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:12

IK vroeg of dat foute sperma uit Nederland van een KWPN hengst was

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:21

Drachtigheidspercentages worden bij het KWPN bekend gemaakt. Ook wordt publiek gemaakt hoeveel levende veulens geboren worden. Dus dat ik ken er een lijkt me nogal suggestief, was het een KWPN hengst???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:35

OK maar voor de goede orde het is dus geen KWPN goedgekeurde hengst

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:42

fokker schreef:
Weet dat Berlijn ook niet zo'n goed Sperma heeft die nemen geen nieuwe hengsten meer aan.
Ik denk trouwens dat dit forum bij uitstek geschikt is om juist wel namen te noemen.


Berlijn?????

Overigens wordt hier vaak genoeg met namen rondgegooid.
Niet altijd terecht omdat niet iedereen echt op de hoogte is en dan naar aanleiding van een of ander paard van iemand (bij ons op stal Haha! ) zo'n hengst een stempel geeft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:46

Voor een helder overzicht wilde ik me beperken tot de bekende gegevens over de KWPN goedgekeurde hengsten.
Dus ik begreep in dit kader Berlijn niet zo goed.
Maar ook bij het KWPN zijn 2 klasses:
* wel erkend voor verzend sperma
* en niet erkend.
Bij de laatsten moeten de merries aan huis komen.
Slecht bevruchtende hengsten zijn al binnen een dekzeizoen bekend en niemand is daar blij mee de hengstenhouders zeker niet.
Het kost ze de goede naam en veel werk voor niets.
Buitenlandse hengsten is ander verhaal, maar dat is de eigen keuze van de fokkers.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:13

Brinkman is daar erg goed in, ik heb daar ook een merrie dragend gekregen ooit waar Stroe al maanden mee aan het klooien was.
En Lancet is daar toch ook goed gaan draaien!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:59

Marjolein schreef:
sperma kan als het onder goede omstandigheden bewaard wordt wel een dag bewaard worden.


Ja maar als het de hele dag vervoerd wordt eerst door Nederland en later door de hengstenhouder die nog meer adreseen afmoet, is het toch wat zekerder als het sperma van die dag is.
Zeker als de betreffende hengst iedere dag springt.
Hengstenhouders willen nog wel eens vergeten dat iedere volgende 3 weken niet alleen later is maar ook weer DA kosten meebrengt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers