Catalogus WPN HK 77 en 78

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Catalogus WPN HK 77 en 78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 21:20

Ik probeer het nog een keer hier.
Voor de goede orde: het gaat niet om goedgekeurde hengsten maar om (toendertijd) hengsten die zijn voorgebracht op de HK

Heeft iemand toevallig nog de KWPN hengstencatalogus van 1977 en/of die van 1978 liggen?
In die van 1977 staat een paard wat ik zelf jaren heb gehad en in die van 1978 een paard wat ik een tijd heb bereden en ik zou echt heel blij zijn als iemand die bladzijden voor me zou willen inscannen.

Alvast bedankt!

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:21

hoi,

is dat hetzelfde als de WPN HENGSTENBOEK? (beginnende met President)
want deze heb ik van 1977 en 1978 tot 1986

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 22:01

Nee ik ben bang van niet.
Ik ben echt op zoek naar de catalogus van de hengstenkeuring 1977 en 1978. In het hengstenboek staan alleen de goedgekeurde hengsten, in de catalogus alle hengsten die waren ingeschreven voor dat jaar.
Waarschijnlijk hebben alleen mensen die op die HK's zijn geweest zo'n catalogus. Als ze die niet allang hebben weggegooid.
Zelf ben ik in 1978 wel geweest maar ik heb toen helaas geen catalogus gekocht.

In ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken!

wechelshof schreef:
hoi,

is dat hetzelfde als de WPN HENGSTENBOEK? (beginnende met President)
want deze heb ik van 1977 en 1978 tot 1986

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:43

Zal moeilijk worden denk ik om die terug te vinden! Maar gaat het over info over die welbepaalde paarden, die je gereden hebt? Als je hun levensnummer kan hebt, wend je dan tot het KWPN, waarschijnlijk kunnen die je wel verder helpen!

Ik weet ook, in een paar IDS'en geleden werd er geadverteerd over een oudere man, ben de naam vergeten, die echt nog heel veel oude jaargangen had van IDS, hij verkocht ze ook, misschien kan je via hem wel iets vinden, bv. een IDS over die hengstenkeuringen, of als het een echte verzamelaar is heeft hij die catalogussen ook nog!

Ik ben zijn naam kwijt, maar zal eens gaan zoeken! Het stond zeker in een IDS van dit jaar!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 00:35

Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie!
Van het paard dat in 1977 op de hengstenkeuring is geweest weet ik het levensnummer en ook zijn afstamming (Important x Amor x Nicolasxx), die is namelijk een tijd van mezelf geweest.
Van het paard wat in 1978 is geweest weet ik niet het levensnummer maar wel de afstamming (Makelaar x Komeet). Bij dit paard ben ik er zelf bij geweest toen hij naar de keuring ging en ik heb hem later ook zelf ingereden.

Het is eigenlijk gewoon een stukje sentiment, ik zou het gewoon leuk vinden als iemand die pagina's voor me kon inscannen.
IDS heb ik zelf ook, maar ik kan me het stukje over die oudere man niet voor de geest halen. Weet je nog in welk nummer dat stond dan kan ik zelf ook even zoeken of ik die IDS nog heb liggen.

Jan_VT schreef:
Zal moeilijk worden denk ik om die terug te vinden! Maar gaat het over info over die welbepaalde paarden, die je gereden hebt? Als je hun levensnummer kan hebt, wend je dan tot het KWPN, waarschijnlijk kunnen die je wel verder helpen!

Ik weet ook, in een paar IDS'en geleden werd er geadverteerd over een oudere man, ben de naam vergeten, die echt nog heel veel oude jaargangen had van IDS, hij verkocht ze ook, misschien kan je via hem wel iets vinden, bv. een IDS over die hengstenkeuringen, of als het een echte verzamelaar is heeft hij die catalogussen ook nog!

Ik ben zijn naam kwijt, maar zal eens gaan zoeken! Het stond zeker in een IDS van dit jaar!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 01:28

Misschien heb ik ze nog liggen, ik zal zsm even op zoek gaan.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:43

Nu we toch bezig zijn...heeft Miss HIS dan toevallig nog foto´s van de HK 1993. De Balzflug x Formateur, 3 de bezichtigings hengst???

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 11:08

Dat zou fantastisch zijn!
In ieder geval alvast bedankt voor het zoeken Lachen


MissHIS schreef:
Misschien heb ik ze nog liggen, ik zal zsm even op zoek gaan.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:22

Helaas heb ik die van 1978 niet kunnen vinden, maar die van 1977 wel.

Dit is wat erin staat:

200 -------- 7290, 8-5-74, vos
V. Important, v. Thuswin
M. Lightfeet, v. Amor pref x Ironda mv. Nicolas
Fokker: J.W. Wagenvoort te Vorden
Eig: E. Maalderink, Wassinkbrinkweg 18, Zelhem

Als je ook nog een gescande versie wilt, stuur me maar even een mailtje.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 14:22

Dit is [*olduser*]!
Ik ben hier echt heel erg blij mee, hartstikke bedankt.
Ik heb je ook een PB gestuurd.

MissHIS schreef:
Helaas heb ik die van 1978 niet kunnen vinden, maar die van 1977 wel.

Dit is wat erin staat:

200 -------- 7290, 8-5-74, vos
V. Important, v. Thuswin
M. Lightfeet, v. Amor pref x Ironda mv. Nicolas
Fokker: J.W. Wagenvoort te Vorden
Eig: E. Maalderink, Wassinkbrinkweg 18, Zelhem

Als je ook nog een gescande versie wilt, stuur me maar even een mailtje.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:38

In de In de Strengen van 1977 , van eind november, staat in het midden de lijst met hengsten die in 1978 naar de hengsten keuring..( Zuidlaren of Utrecht). jammer is dat inde IDS die ik heb , de middenkatern er is uit gehaald.....Maar daar staat de lijst met hengsten in......IN de IDS nr 1 van 78 staat info over de moederlijn van bepaalde hengsten maar daar word allleen hun katalogus nummer vermeld...dus als je die hebt kan ik voor je kijken of er info over je paard bij staat.....

Sigrid

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 17:51

Hoi Sigrid,

Het catalogusnummer weet ik niet meer. Alleen de afstamming en de toenmalige eigenaar weet ik nog.
Hij is in Utrecht voorgebracht. Ik ben toen zelf meegeweest (en zo stom geweest om geen catalogus te kopen ) en kan me behalve 'onze hengst' Samber nog heel goed herinneren, maar das logisch denk ik.
Zijn afstamming was Makelaar x Komeet, als je de toemalige eigenaar wilt weten PB dan even.

sigrid1182 schreef:
In de In de Strengen van 1977 , van eind november, staat in het midden de lijst met hengsten die in 1978 naar de hengsten keuring..( Zuidlaren of Utrecht). jammer is dat inde IDS die ik heb , de middenkatern er is uit gehaald.....Maar daar staat de lijst met hengsten in......IN de IDS nr 1 van 78 staat info over de moederlijn van bepaalde hengsten maar daar word allleen hun katalogus nummer vermeld...dus als je die hebt kan ik voor je kijken of er info over je paard bij staat.....

Sigrid