Niet gelukt, wel opmerkelijke ontdekking gedaan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Niet gelukt, wel opmerkelijke ontdekking gedaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 18:40

Zoals sommigen misschien weten, staat Stella al 2 maanden (!) bij de hengstenhouder in Groningen. De eerste dekking was mislukt dus het werd nogmaals geprobeerd. Ook deze keer sloeg het niet aan, maar er werd wel iets anders geconstateerd.

Waarschijnlijk is Stella al voordat Kim haar kocht al een keer eerder gedekt, maar Stella werd maar niet drachtig, dus werd ze afgeschreven als fokmerrie. Ze werd verkocht aan een meisje die alleen maar een kinderpony zocht (Kim dus). Dat laatste is natuurlijk niet zeker, maar dat ze al een keer eerder gedekt is, wel!!

Overigens boden ze ook nog aan om van het weekend het nog eenmaal te proberen en dan zouden ze de baarmoeder naspoelen. Maar dat doen we niet, omdat de kans op een dracht bijna nihiel is geworden. En we willen ook niet dat ze er een slechte ervaring aan overhoud, telkens maar dat dekken en al die rompslomp eromheen...

Ze zal wel tonnetje rond terugkomen, want ze staat lekker op het weiland en er wordt niks mee gedaan verder. Of kost zo'n dekking ook aardig wat energie? Het lijkt me dat de hengst wel aardig uitgeput is...

Denise


YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 18:50

gabyfedde schreef:
Spoelen zal ik wel laten doen. het is zo gebeurd. Als er nu wat verkeerds inzit (vuil) waardoor het gaat ontsteken ben je verder van huis.


Mmm je bedoelt gewoon naspoelen zonder dat er een dekking aan vooraf gaat? Even de eigenaar informeren dan Haha!


YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 19:41

Oké thanks! Goed om te weten, voor het zelfde geld hebben we ineens een paard met een infectie!

Groetjes Denise

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 18:22

Zou het helpen als de dierenarts komt kijken? Ik weet dat die haar vruchtbaarheid kan testen, maar zou hij ook kunnen zeggen wat de beste manier van bevruchting voor Stella is, KI of natuurlijk?

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 19:22

Nee het was een natuurlijke dekking. Maar misschien is dan andersom, kan de dierenarts zien wat het beste voor de merrie is?

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 20:03

De hengst heeft vorig jaar al veel andere merries gedekt en dit jaar weer. Dat sloeg wel aan naar mijn weten. Maar ik weet niet of het dekken bij veel merries is aangeslagen.

En bovendien, als Stella al eens eerder gedekt zou zijn en toen mislukte het ook, dan vind ik het minder raar dat het deze keer niet is gelukt! Hopelijk laat de eigenaar Stella onderzoeken, ben nu toch erg benieuwd waar het aan ligt!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 19:32

Oh bedankt Meavey! Ik zal dit topic ff uitprinten en aan de eigenaar laten lezen Knipoog Tips zijn nooit weg natuurlijk en we kunnen het altijd nog op andere manieren proberen. En idd, René, het dekseizoen is nog lang niet om Haha! Knipoog

Thanks, Denise.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balko, Ubermetrics en 130 bezoekers