Gezocht de vader van mijn kwpner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Gezocht de vader van mijn kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 21:23

Ik rij nu een jaar op een kwpner van 8 jaar. Een heel leuk beest. Hij is als veulen zijnde op genomen in het veulenstamboek. Ik ben nu erg benieuwd hoe zijn vader er uitziet en wat hij deed in de sport. Ik hoop dat iemand hem kent.
Ik weet allen dat zijn vader Abantos heet en dat het een springpaard is.

Ik hoop dat iemand hem kent.

Groetjes Felicity

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:30

ik ken de hengst niet, maar ik heb een klein hengstenbestandje en daar zat hij tussen (helaas zonder foto, maar misschien heeft iemand anders die)
Abantos vader: Abgar XX x Libanta ster prest pref. vader Pericles XX, fokker H. Kuyer, Dwingelo eig. G.Grillo, Berkel en Rodenrijs

gehoorzame eerlijke hengst, zeer veel bereidheid tot werken.
stap: voldoende draf: kort en matige tact
galop: voldoende gedragen en ruim
springen: goede beentechniek, matig ruggebruik

misschien heb je hier iets aan, ik zal verder voor je zoeken!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:07

Misschien handig voor andere, dat Abantos een NRPS paard is, en dat hij misschien nog in het hengstenboek staat 2002.
Succes.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:29

Abantos staat voor het laatst in het NRPS hengstenboek van 2000.
Daar staan ook als sportprestaties genoemd: Nationaal 1.40 springen, M-dressuur.

Verder de beoordeling van de hengstenkeuring:
stap G
draf V
galop G
dress V
vr spr ZG
parc sp ZG
steeple G
kar G
gedr ZG
alg indr G

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:20

MissHis zal de gegevens wel hebben, ik heb de historie een beetje. Abantos is gefokt uit de Banta Stam van Egbert Kuijer.
Deze stam presteerde het als eerste sinds het predikaat bestond 2 merries dubbel prestatie te hebben.
Ook de internationale springhengst Treffer komt uit deze stam.
Abantos werd als jong paard gekocht door de heer Peeters uit Nijmegen die o.a. ook later Cantos fokte. Hij bood de hengst aan bij het KWPN maar Abantos werd niet goedgekeurd.
Bij het NRPS wel en Peeters dekte er zijn eigen merries mee die hij net zoals Abantos zelf liet uitbrengen door Henk van der Broek.
Toen Abantos goede sportprestaties had werd hij verkocht naar Italie. De heer Grillo kocht hem terug, stelde hem voor aan het KWPN, hij werd goedgekeurd mede nav zijn afstammelingen bij het NRPS en kwam ter dekking vlak bij zijn geboorteplaats.
De liefde van de heer Peeters voor het KWPN werd daar niet groter van en daarom heeft hij in eerste instantie ook Cantos niet bij het KWPN aangeboden Abantos stierf in maart 2000 aan een hersenbloeding

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:28

Abantos is een veel gebruikte hengst op stoeterij Fortuna in Pesse. Een vriendin van mijn zusje heeft een Abantos. Ze staan bekend om dat ze groot zijn, grove bouw en lastig karakter.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:08

Eleonoor schreef:
Abantos is een veel gebruikte hengst op stoeterij Fortuna in Pesse. Een vriendin van mijn zusje heeft een Abantos. Ze staan bekend om dat ze groot zijn, grove bouw en lastig karakter.


Is dat niet een beetje kort door de bocht Abantos was Abgar XX x Pericles XX en niet iedereen heeft het geduld om met bloed om te kunnen gaan.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:12

Daarom kunnen sommige best lastig zijn. En ja, de ene kan er super mee overweg, de ander niet. Soms wel handig om te weten dat het niet altijd te makkelijkste zijn, kan je daar ook rekening mee houden. Zijn genoeg ruiters die dat liever wel willen, een lastig karakter. Maar, in hoeverre was ik nu kort door de bocht?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:28

Ze staan bekend, vind ik kort door de bocht. Beter was geweest: ik ken er een die zo en zo is.
Nu lijkt het of je een onderzoek naar alle afstammelingen van Abantos gedaan hebt.
Een van de redenen dat de stam zoveel prestaties heeft voortgebracht is ook juist het vechtlustige karakter, waardoor ze wilden presteren.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 11:38

OO heel erg bedankt. Ik heb namelijk een kwpner van hem. Opgenomen in het veulenstamboek verder niet meer. Toen hij nog hengst was had een wat moeilijker karakter (komt natuurlijk omdat het toen nog een hengst was). We hebben hen een halfjaar geleden laten castreren Toen was hij 8. En dat gaat nu een stuk beter. Maar hij kan nu nog steeds met andere paarden het land op. Dat is wel heel erg jammer.

Als jullie nog een keer een foto van Abantos tegen komen wil ik die graag hebben.

annem
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:22

ik rij zelf op een Banta merrie. weliswaar niet van Egbert Kuijer maar van de andere Banta fokker uit Dwingeloo. Het zijn niet de makkelijksten maar wel de beste!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:45

felicity schreef:
Maar hij kan nu nog steeds met andere paarden het land op. Dat is wel heel erg jammer.



Huh? Dat snap ik niet? Of ben je het woordje niet vergeten?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:47

sarabande schreef:
MissHis zal de gegevens wel hebben, ik heb de historie een beetje.


Ja inderdaad, en ook wel foto. Dus mail me maar (daar is ie weer Pling )

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:39

annem schreef:
ik rij zelf op een Banta merrie. weliswaar niet van Egbert Kuijer maar van de andere Banta fokker uit Dwingeloo. Het zijn niet de makkelijksten maar wel de beste!


van de voormalige voorzitter van het KWPN bedoel je???

annem
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:34

klopt, dat zijn mijn buren.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 09:53

rinnie1982"]
[quote="felicity schreef:
Maar hij kan nu nog steeds met andere paarden het land op. Dat is wel heel erg jammer.



Huh? Dat snap ik niet? Of ben je het woordje niet vergeten?
[/quote]

Ja inderdaad was het woordje niet vergeten.

Nimi
Berichten: 27
Geregistreerd: 28-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:32

Misschien heeft de eigenaar van de paard wel foto's ofzo.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:50

Dit is al een heel oud topic vandaar een slotje.