Welke hengst is alround ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:46

Over 1 of 2 jaar, dan hoef je nu nog niet te gaan denken hoor Knipoog

.


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:04

Veulenveilingen is helemaal opgekropt beeld omdat daar alleen maar showveulens rondlopen die bijv voor een springveulen compleet verkeerd lopen.

Citaat:
mmm ferro is springgefokt, maar ik denk toch dat hij eerder echte dressuurpaarden fokt, dan springpaarden!!! Ik zou Ferro toch bestempelen als een op en top dressuurhengst!!!


Ik zie ferro toch ook zeer zeker als een springpaard vererver. Misschien nog meer als dressuurvererver.

Elke hengst is eigenlijk wel allround weinig hengsten die voor een bepaald onderdeel onvoldoende scoren.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:47

Tuurlijk moet een springpaard/veulen ook goed kunnen lopen, maar wel COMPLEET op een andere manier dan een dressuurveulen.

Dus zonder front
Zonder veel oprichting
Draf doet er weinig toe
Moet goed kunnen galopperen.

Dat bedoel ik dus eigenlijk

ECHT allround kan gewoon niet, op 2 takken goed, omdat exterieurmatig er te grote verschillen zijn.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:38

Citaat:
Jetset had bij zijn verrichtingsonderzoek zowel goede cijfers voor de dressuur als voor het springen.


Cijfers zeggen nix.

Citaat:
Maar er is nog nooit een aparte springer van gekomen. Onmogelijk namelijk, van een paard wat zo gebouwd is. Hij heeft teveel front, daardoor kan hij nooit met de schoft omhoog springen. Zo'n hengst zal vast in het Z wel goed meekunnen draaien, maar het hoge werk kan hij niet aan.


Niets aan toe te voegen Lachen

Citaat:
jammer dat ze bij de eerste bezichtiging in ermelo er al zoveel hengsten uit gooien op het straatje.


Ze mogen er best zoveel uitgooien, maar meer letten op andere dingen dan wat ze nu doen.

.


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:01

Citaat:
Een paard is niets, dat maakt een ruiter ervan. Menig springpaard dat super kan dressuren, maar hij loopt bij een springruiter en dus heet hij springpaard.


Onzin, een ruiter kan een paard alle dressuurkunstjes leren en dan is het een dressuurpaard , maar dan is het NOG nix, er moet zeker wel aanleg zijn op 1 van de 2 kanten.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:45

Citaat:
Kijk naar Cantos, die kan best GP dressuur lopen.


Jezus waar haal je die wijsheid vandaan ?

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:28

Citaat:
En ik heb er eentje gevonden een allrounder! Argus, sprong Grand Prix en deed dressuur Intermédiaire. Combineerde de beiden, reed soms zelfs een concours springen en dressuur binnen één week!

Maar hij is op wacht gezet, en valt dus voor het fokken naar mijn mening uit de boot!


Precies daar is niets/weinig goeds van gekomen.

Van contango komen goede springe- en goede dressuurpaarden , moet ik toegeven. Maar of de hengst zelf allround was weet ik niet.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:24

onderbouwing ?

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:35

*Burp*

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:39

Als anderen dat niet doen, doe ik het ook niet Knipoog
Ik ben weer ff werken, mzzl

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:17

Precies , en daarom is het ook zo fout om een goede Springstam te dekken met een dressuurhengst, dan ben je ineens zover achterop , daar krijg je de eerst volgende lijnen nooit meer een springpaard uit.....

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 bezoekers