veulen opfok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

veulen opfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 20:32

Wij hebben een veulentje en over een paar maandjes moet ze alweer gespeend worden.Nou hebben wij zelf niet echt de mogelijkheid om haar thuis in de wei te laten opgroeien .Dus nou vroeg ik mij af of er mensen op bokt. zijn die wat tips hebben.we hebben natuurlijk wel wat voorkeuren.Het liefst willen we dat ze de komende 2,5 tot 3 jaar dag en nacht ,zomers en in de winter buiten staat evt. met loopstal .Onze voorkeur gaat ook uit naar kleigrond en het liefst in de buurt van flevoland.Andere provincies zijn ook goed mits er kleigrond is.Verder willen we de kosten laag houden.Ik hoor graag van jullie!!!!!
Reacties mogen jullie ook mailen naar mijn e-mail adres:cindyonos@hotmail.com

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:52

In schipluiden (zuid holland) zit een opfokstal.
Daar staan ze zomers buiten en s winters in een loopstal

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 22:02

Je weet niet hoe het heet?????Of van wie dat is???In ieder geval onwijs bedankt!!!!!! verdere reaCTIES ZIJN altijd welkom!!!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:04

wembley schreef:
Je weet niet hoe het heet?????Of van wie dat is???In ieder geval onwijs bedankt!!!!!! verdere reaCTIES ZIJN altijd welkom!!!


Stal verboon van Familie verboon, ze hebben ook een internetsite ik gelooof www.stal-verboon.nl maar zeker weten doe ik het nie...

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:04

Ik zou even zoeken want er loopt op dit moment nog een topic over opfokadressen!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:11

Jochie van mij en Levi van Ineke2 staan in Chaam,brabant,kost 50 euro per maand,dat is incl ontwormen,bekappen,enten en je kan ze daar zolang laten staan als je maar wilt.
Ze staan nu op de begrazing en van de winter gaan ze als het echt slecht weer is in een grote opfokstal en dan worden ze bijgevoert,en de kosten blijven hetzelfde.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:39

Mijn dierenarts doet ook aan opfok. In de zomer dag en nacht buiten, in de winter 's nachts op stal en overdag buiten. in de winter kost de opfok 80 euro per maand (incl brok, uitmesten, etc)
op www.dierenklinieknijlan.nl vind je foto's van de opfok
het is in friesland op kleigrond

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:58

Leetje"]
[quote="wembley schreef:
Je weet niet hoe het heet?????Of van wie dat is???In ieder geval onwijs bedankt!!!!!! verdere reaCTIES ZIJN altijd welkom!!!


Stal verboon van Familie verboon, ze hebben ook een internetsite ik gelooof www.stal-verboon.nl maar zeker weten doe ik het nie...
[/quote]

Daar staat ook een 2-jarige van mn vriendin. Ik vind het iig een hele fijne stal.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:04

Stal Verboon is gewoon goed, ruim land en ruime loopstallen, in koppels naar buiten al naar jouw wensen. Verboon zelf is handig, rustig en fair met de paarden maar hij laat niet over zich heen lopen! Hij houd de paarden goed in de gaten en laat je op tijd weten als er een smit of iets anders bij moet komen.......

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 17:05

Onwijs bedankt voor jullie reacties!!!!Ik ga even op die sites kijken en natuurlijk even met mijn ouders overleggen.Jullie horen nog van me!!!!!!!!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:23

Ook in de Ardennen in België is er een bekende opfok voor veulens!!! Sauerbröt!!!

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 18:55

Hoi viking. heb je toevallig ook een telefoonnummer van die mensen in Chaam????