Op zoek naar info over...???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Op zoek naar info over...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 23:50

In de 3e en 4e generatie van de moederlijn van mijn merrie zitten enkele hengsten, die ik niet echt ken!!! Volgens mijn waren ze er al niet meer toen ik mezelf echt begon te interesseren in de KWPN-fokkerij!!!

Maar ik dacht er ineens aan, misschien kan ik eens op bokt vragen of er mensen zijn die info over deze hengsten kunnen geven!!!

Het gaat over Grandioso (weet ik al iets van) en Promotor (totaal onbekend)!!!

Je mag me alles sturen foto's zouden een kers zijn op de taart, maar dat zal waarschijnlijk niet kunnen, hoewel op bokt weet je nooit,...!!!

Alvast bedankt!!!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:33

Promotor was een gelderse hengst uit 1951. Hij was een nakomeling van Karolus van Wittenstein (v. Graaf van Wittenstein) uit een moeder van Nubert x Honno.

Grandioso was een half gelderse hengst uit 1965. Het was een Apalatin x Hertog van Gelre. Dit was weer een zoon van Ot van Wittenstein...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:40

Karolus van Wittenstein:
Afbeelding

Nubert:
Afbeelding

Apalatin:
Afbeelding

Hertog van Gelre:
Afbeelding

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:42

beste is gewoon effe naar www.dmtc.com gaan. daar vind je de foto's ook. succes ermee!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 12:11

Tof mensen!!! Hier kan ik al mee verder!!! bedankt!!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 12:14

Er zijn twee Promotor´s. Eén uit 1951, zoals Suzanne F al zei, en één uit 1953. Eerstgenoemde was een vos, 1.57 m groot, Karolus v. Wittenstein x Nubert x Honno x Mentor x Adonis x Indianer, gefokt door Gebr. Broers te De Bilt. Hij dekte van 1954 tot 1963. En die andere Promotor was een bruine, 1.59 m groot, Prominent x Otheo A x Gambo x Dijkgraaf x Wilfried, gefokt door R. Klinkhamer te Sleen. Deze Promotor dekte van 1956 tot 1959.

De Grandioso uit 1965 was een bruine, 1.64 m groot, A. Palatin x Hertog van Gelre (verdere afstamming onbekend). Hij heeft vier goedgekeurde zonen gebracht (Gonzales, Graf Yoster, Kapriool en Liberto). Hij werd gefokt door W.C. van Dam te Lienden. Grootmoeder K. Torette bracht ook Bistro, de moeder van de A. Palatin-zoon München (1971). De moeder van Grandioso bracht vier goedgekeurde zonen, naast Grandioso ook J. Sans Peur, Legrand en Minister. Legrand was een volle broer van Grandioso.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 14:21

MissHIS schreef:
Er zijn twee Promotor´s. Eén uit 1951, zoals Suzanne F al zei, en één uit 1953. Eerstgenoemde was een vos, 1.57 m groot, Karolus v. Wittenstein x Nubert x Honno x Mentor x Adonis x Indianer, gefokt door Gebr. Broers te De Bilt. Hij dekte van 1954 tot 1963. En die andere Promotor was een bruine, 1.59 m groot, Prominent x Otheo A x Gambo x Dijkgraaf x Wilfried, gefokt door R. Klinkhamer te Sleen. Deze Promotor dekte van 1956 tot 1959.

De Grandioso uit 1965 was een bruine, 1.64 m groot, A. Palatin x Hertog van Gelre (verdere afstamming onbekend). Hij heeft vier goedgekeurde zonen gebracht (Gonzales, Graf Yoster, Kapriool en Liberto). Hij werd gefokt door W.C. van Dam te Lienden. Grootmoeder K. Torette bracht ook Bistro, de moeder van de A. Palatin-zoon München (1971). De moeder van Grandioso bracht vier goedgekeurde zonen, naast Grandioso ook J. Sans Peur, Legrand en Minister. Legrand was een volle broer van Grandioso.


ZEER INTERESSANT!!! Haha! Haha! Alvast bedankt!!! *LOL* *LOL* Nu moet ik nog is even gaan zoeken over welke promotor het gaat!!!

Als ik even mag vragen, hoe kom je altijd aan die informatie??? Want je weet wel veel!!! *LOL* *LOL*

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:22