Onze merries zijn weer drachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:12

Proficiat, houd ons zeker op de hoogte!!! Waarom ben je tot de keuze van die twee hengsten gekomen???



Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:03

Syllie schreef:
Hey,

Max is nu 7 weken en Molga nu 9 weken, we hebben ze al bij 3 en 5 weken gescand maar toen konden we het nog niet zo heel goed zien bij max ook omdat ze cystes had, dus vandaar dat we ze van de week weer gescand hebben.

Op zich vind ik springbloed juist een goede combinatie met dressuurbloed daarbij komt ook nog bij dat Democraat ook gesprongen heeft en dit ook niet echt verkeerd deed. Democraat schijnt goede sportpaarden te leveren en ook schijnt hij best wel grove soms wat zware paarden te fokken, max is juist erg fijn en daarom dachten wij dat het best een goede combinatie zou kunnen wezen, ook zou het natuurlijk leuk wezen als er een schimmel uit zou komen maar dit is gelukkig maar bijzaak bij ons, we doen meestal meer met ons gevoel beslissen dan met ons verstand en dat is tot nu toe nog niet verkeerd gegaan. En fokken blijft toch gokken, dat weet iedereen.
Op molga hebben we dan San Remo gekozen omdat molga wel een sensibel paard kan gebruiken, daarbij heeft San Remo naar mijn weten nog niet zo onwijs veel gedekt en dan ben je toch een van de eerste die eventueel een mooi en goed veulen hebt.

Nog even terug op het springbloed, ik rijd zelf dressuur met alleen maar springgefokte paarden en zij doen het helemaal niet verkeerd. Een echt goed dressuurpaard fokken met alleen maar dressuurgefokte ouders is toch best lastig, en wij willen niet alleen paarden fokken die leuk kunnen lopen maar die ook nog eens een sprongetje kunnen maken. Dit is commercieel gezien ook slimmer.

En zodra ze zijn geboren dan laat ik het echt weten hoor, maar dat duurt nog wel even, vind het trouwens best lastig om twee namen met een Z te verzinnen maar dat komt goed!!

xxxies
Syllie


Iedereen fokt natuurlijk hoe hij fokken wil!!! Knipoog

Ik denk wel dat je van Democraat een schimmeltje zult krijgen, in ieder geval de kans is zeer groot!! Haha! Haha!

Zelf heb ik tot op heden minder succes als jou!!! Heb mijn merrie juist terug moeten doen naar de hengstenhouder, ze stond zo hengstig als wat, en was dus niet drachtig!!!

Maar we blijven duimen, het zal nog wel lukken,... *LOL* *LOL* *LOL*

Nog veel succes verder!!!


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:49

Syllie schreef:
Hey,

Hopen dat je merrie nu wel drachtig wordt!!! Bij wie staat je merrie, en wat voor lijn zit erachter? En welke hengst heb je voor haar gekozen??

xxxies
Syllie


De merrie staat op 't Vierspan, daar is ze altijd geïnsemineerd en vandaar!!

Dit jaar laten we haar dekken van Special D. De merrie zelf is een Bismarck x Pericless xx x Grandioso x Promotor. Momenteel staat ze met een heel mooi veulentje van Junior STV (maar dat zegt iedereen wel van zijn veulen). Ik heb nog even getwijfeld om ze dit jaar terug van Junior STV te laten dekken, omdat het toch een leuke match lijkt. Maar we wilden dit jaar eens iets anders proberen. Ik denk dat we volgend jaar terug naar Junior gaan!!!

Thanks for crossing your fingers!!! Knipoog

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 14:15

Syllie schreef:
Hey,

gaaf dat je een veulen hebt van Junior, heb je misschien foto's van je veulen??? En special D vind ik ook een erg mooi paard, dus nu nog hopen dat er wat moois uitkomt.

Ik wist zelf trouwens niet dat San Remo al zoveel heeft gedekt, en ik vind het gaaf om met hem te fokken, je zal toch eens een jonge hengst moeten proberen. Mijn moeder en mijn zusje hebben voor Lamolga dus besloten om San Remo erop te zetten, ikzelf hou meer van het oudere bloed maar met het jonge bloed is ook niets mis mee. Ik snap ook niet waarvoor er elke keer mensen zijn die toch ff moeten zeiken, sorry dat ik het zo zeg. Tot nu toe is ons gevoel altijd goed geweest, en het kan altijd gebeuren dat je eens een wat minder veulen hebt. Daarbij komt ook nog eens bij dat we de hengsten in het echie hebben gezien en wij er gelukkig zelf over kunnen beslissen zodat we niet naar jan en alleman hoeven te luisteren want als ik naar een paar van jullie had geluisterd was het waarschijnlijk helemaal niet goed gekomen. En wat kan jullie het schelen wat wij fokken, ik bemoei me toch ook niet met jullie. Vind het dan ook erg onsportief, en tuurlijk mogen jullie je mening geven want daar is bokt voor, maar dat kan ook wel op een wat sympathiekere manier of ben ik de enige die er zo over denkt??

xxxies
Syllie


Tja, daar heb je wel gelijk in, sommige mensen kunnen soms hun mening uitdrukken op een manier van dat je denkt . Maar ja, het is ook maar hoe je het dikwijls zelf leest, die berichten!!!

Ik lees altijd de raad die gegeven wordt en dan beslis je natuurlijk voor jezelf wat je daarvan in gedachten houdt en wat niet, dat is nu eigenlijk net het leuke van bokt he *LOL* *LOL* , mensen zijn meer geneigd om echt hun mening te zeggen, tuurlijk omdat we allemaal achter de computer zitten!!! Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny en 72 bezoekers