Afstammelingkeuringen van Skydancer, Sonique,...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Afstammelingkeuringen van Skydancer, Sonique,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 11:41

Op www.kwpn.nl las ik het volgende,

KWPN
05-06-2003: Veulens Skydancer en Silverstar Haha!


Vrijdagavond 6 juni zal Stal De Lange Vos veulens tonen van de KWPN goedgekeurde hengsten Skydancer en Silverstar. In verband met de Vogelpest zal dit NIET plaatsvinden in Overberg maar op een andere locatie: Manege Gunterstein in Breukelen.
De avond begint om 20.00 uur. Voor meer informatie kunt u bellen met 06-54611886.

en...

KWPN
05-06-2003: Concours Agterberg toont eerste veulens Sonique Haha!


Tijdens het gerenommeerde Concours Agterberg op zaterdag 14 juni a.s. aan de Voordorpsedijk bij Groenekan/De Bilt is rond 16.00 uur een extra shownummer ingelast. Hengstenhouderij Lauw van Vliet te IJsselstein zal de eerste veulens tonen van de vorig jaar goedgekeurde hengst Sonique (Wolkenstein II x Frappant x Matcho AA x x Goldstein). Een primeur dus, deze eerste veulencollectie van gummibal Sonique, die via moeders vader Frappant ook het prestatiebloed voert van Werther, Graphit en Gotthard. Lauw van Vliet: "De eerste indruk is apart goed. Alle veulens hebben veel bloeduitdrukking, zijn hoogbenig en chique en bewegen zeer lichtvoetig. Toevallig hebben deze veulens ook nog allemaal de bruine kleur van hun moeder en niet de voskleur van hun vader meegekregen."

Pas recent werd door de versoepeling van het beleid rond de vogelpest bekend dat Concours Agterberg kon doorgaan. De terreinen van het grondverzetbedrijf en bodembedrijf Agterberg liggen er fantastisch bij. Toegang is gratis. Van harte welkom!

(Bron: persbericht)

Zijn er mensen die er naartoe gaan of die me eventueel op de hoogte kunnen houden met hun eigen mening, ik kan namelijk zelf niet gaan !!!

Alvast bedankt!!! *LOL*





Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 18:05

sarabande"]
[quote="hanna schreef:
Hé dat zijn geen keuringen, maar HENGSTENHOUDERS DIE DE EERSTE JAARGANG VEULENS TONEN om zo nieuwe belangstellenden te krijgen voor hun hengsten!!!!!!!!!!!!!!


Ja denk daaraan je ziet alleen de allerbeste, wil je concrete info wacht dan op de afstammelingenKEURING

Maar als uitje is het wel leuk natuurlijk
[/quote]

Weet iemand van jullie wanneer de eigenlijke afstammelingenkeuringen dit jaar plaatsvinden??? Knipoog Knipoog

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 23:52

DendroFleur schreef:
Van Skydancer heb ik wel 3 veulens gezien op het concours in Abcoude. Een vos (uit Welcome-merrie), een bruine (uit Appolonios?) en een heel donkerbruine (uit een Amsterdam-merrie. Ze hadden een mooi ruim voorbeen, worden waarschijnlijk minstens zo groot als de moeders. Verder heb ik weinig verstand van veulens, maar dit zijn de punten die ik wil verbeteren bij mijn merrie en waar ik dus heb gelet. Verder moest ik video-en heb dus weinig gezien.


Hadden ze een mooi knietje in het voorbeen!!! Hoewel dit natuurlijk maar een klein aspect is hetgeen je in een veulen wil zien!!!

Vond je het dus leuke veulens???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 134 bezoekers