Veulenkeuring...maakt dat wat uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:31

Het zal wel voor een groot deel voor het amusement zijn. Je kan met je veulen eens naar buiten komen en hem of haar eens laten showen voor het publiek.

En wie weet, misschien krijgt je veulen wel een premie, en eventueel een uitnodeging om naar Ermelo te komen, dat zou toch een kroontje zijn op het werk.

Ik ga bijvoorbeeld voor het 'leuke' ervan, maar ook om enkele praktische dingen te regelen. Zoals, mijn veulen wordt geschetst op de keuring, maar je kan het bijvoorbeeld ook laten chippen,... daarbij komt nog dat het toch ook een mooi meegenomen leerschool is voor het veulen.


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:20

En het is natuurlijk ook gewoon leuk!!!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:47

_inge_ schreef:
Ja ik ga vooral om de oefening voor het veulen. Als ie neen 1e premie krijgt is dat mooi megenomen. Maar voorlopig is ie nog geeneens geboren.
Waar kun j eeigenlijk de data voor de keuringen vinden?


de data kan je vinden op www.kwpn.nl

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:55

Jurga schreef:
Begrijp ik nu van de KWPN site dat eenjarige merries ook voor de keuring kunnen???


Ja hoor, ik dacht van wel, zie maar naar het inschrijvingsformulier op www.kwpn.nl, daar kan je je éénjarige eventueel inschrijven!!!


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:22

Jurga schreef:
Ben eigenlijk reuzebenieuwd wat ze vinden van mijn jaarling merrie die eruit ziet als meer dan tweejarige.... Hmmz maar de Gelderlandkeuring is in Ermelo toch? Dat zou wel een zeiling wezen om te gaan met merrie en veulen EN jaarling.


Ja, druk zal je het dan wel hebben, maar ... dat is net zo leuk he!!! Drukte alom!!!

En inderdaad, dan krijg je nog eens te horen hoe je éénjarige ontwikkeld, altijd interessant!!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:15

Suzanne F. schreef:
Hhahahhaa, nou met mijn jaarling ga ik niet hoor!! Uit ervaring weet ik dat de meeste mooie jaarlingen later vaak te compacte paarden blijven en vaak klein en propperig. Een jaarling moet lelijk zijn zei mijn trainer altijd.

Ach en met een veulentje is wel leuk, ook als je wil verkopen maar voor mij hoeft het niet.

Als driejarige ben ik van de partij voor stamboekopname en sterpredikaat maar verder niet.


Zelf zou ik ook niet direct met een jaarling gaan, maar als je het nu echt wil, waarom niet???

Het kan geen kwaad en het is een mooie ervaring!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XXleonieXX en 211 bezoekers