Gribaldi x Balzflug merrie...advies hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:24

Ik had het nog niet gelezen, maar ik was ook al aan het denken in de richting van een Ferro nakomeling.

Meer kracht, ik denk dat je wel kans hebt met Ferro dat je dat erin fokt, en ja, als er liefst een donker veulen gefokt wordt, dan denk dat je met een Ferro ook zeker niet slecht zit!! En het gaat hier dan ook om een Gribaldi x Balzflug merrie, die voert dus ook veel donkere kleuren!!! Dus dat zit wel goed denk ik!

Zelf heb ik van Special D laten dekken dit jaar. Ik vind dat de hengst veel kracht in de achterhand laat zien, goed gebouwd is, en een mooi front, en in tegenstelling tot wat vele mensen zeggen vind ik ook zijn voorbeen subliem.

Let wel op dat als je van Special D laat dekken, de hengst niet veel sperma geeft. Acht potjes per dag. Verzenden doen de eigenaars niet meer, ze hebben liefst dat de merrie tot daar komt.

In ieder geval veel succes!!!


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:30

ja 850 EURO


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 12:51

Franske schreef:
Weet je van Special D ook nog niet....


Maar we weten wel van die vaderlijn dat die bekend staat voor het doorfokken van een sterke achterhand

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:17

Metall of Rousseau vind ik ook wel goede optie's!!!!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:50

JSpringer schreef:
Ik hou niet echt van Ferro bloed, vind ze over het algemeen te grof maar dat kan deze merrie misschien wel hebben.


Tja, het zijn smaken natuurlijk!!! Haha!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:03

Tyrza schreef:
Obelisk?

Dan ben je wel veel met trakehner aan het fokken!!! Veel mensen schuwen dat, maar ja, volgens mij zou het ook wel een goede combinatie kunnen zijn.

Aan Suzanne: heeft de merrie een goed voorbeen? Of wens je daar ook verbeteringen aan te geven, bijvoorbeeld iets meer knie,...???

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:33

Dees schreef:
Gezien de pedigree van deze merrie, zou ik zelf niet een hengst kiezen die weer zo fijntjes doorgeeft...
Ik vermoed dat dit paardje al bijna te luxe is, en dan heb je het eigenlijk wel over eindprodukten...
Ik zou gaan voor een hengst die bot geeft. Ik zou zeker geen Trak weer kiezen. Special D lijkt te passen kwa pedigree...
Maar leuker lijkt me wat minder populair bloed, je paard is al zo'n aaneenschakeling van bekende hengsten...


mmm minder bekend bloed, waarom zou dat moeten??? Zou misschien wel leuk zijn, maar als er een goede combinatie is met 'bekend' bloed, waarom dan twijfelen???

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:39

Dees schreef:
Tja, dat kan zijn, maar ik verwacht daar niet zo heel veel van op een Gribaldi x Balzflug x volbloed...
Dit paard is al minstens 4 generaties lang erg luxe gefokt...gelukkig nog wel veel maat, maar ongezien, verwacht ik erg tere beentjes....
Kan me amper voorstellen dat zo'n toch wel luxe gefokte hengst daar anders in nafokt.


Heb je dan een hengst in gedachten???

Normaal fokt ferro toch wel bot door???

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:02

Ik denk dat er hier met maat eerder iets meer mass/bespiering wordt bedoeld!!! Want de merrie lijkt me groot genoeg!!!!

Is er eigenlijk al een keuze gemaakt Suzanne???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fokfanaat en 112 bezoekers