Welsh hengsten in Noord Brabant?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Welsh hengsten in Noord Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 18:09

Over 10 dagen wordt Marjon weer gedekt. En als we willen mogen wij de hengst weer uitzoeken.
Ik heb alleen zo'n beetje alle hengsten die ik ken gehad nu...
Iemand een idee waar ik er nogmeer kan vinden?

Eisen:
* De hengst moet naar de merrie komen
* Hengst moet bruin of zwart zijn
* (liefst goede) papieren hebben

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 23:36

Bij mij in de buurt staan 2 Twyford hengstjes ter dekking . Ongeveer familie van die in m'n profiel .
Het zijn A'tjes , een roan ( ben ik helemaal verliefd op Lovers ) en een schimmel .

Als je wilt wil ik hun telefoonnummer wel eens vragen , kun je ze bellen voor meer info .
Ik denk dat ze wel met de hengst reizen , hij heeft een trailer en daar zie ik hem vrij regelmatig mee op pad .

Ze staan overigens in Belgie , maar ik denk dat dat voor het stamboek niet veel problemen geeft ?
Die schimmel is geloof ik ook al diverse keren Belgisch kampioen geweest.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 23:50

Bij de oude eigenaar van misty hadden ze toen ik hem kocht een aantal heel leuke hengsten staan. Oa Triantha's silvertoy, maar die is schimmel, en nog een vos en een bruine... Mocht je interesse hebben kan je me pben voor zijn nr! Heb me laten vertellen dat het erg goede hengsten zijn! Ze staan in St oedenrode, maar bij mijn weten kan bij hem de hengst ook naar de merrie komen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 08:53

Thrianta's Silver Toy staat inmiddels in Beek en staat niet meer beschikbaar voor publieke dekking. Ik zou eens naar Jan Lambers in Ospel kijken, die heeft een aantal kleurhengsten staan:

Mulligens Domeniek: Vechzicht's Cymro Bach x Mulligens Dolly, vos
Hegelhof's Enrico: Vechtzicht's Hero x Bolster Elodie (?), bruin

Dan bij Jan Wagemans te Horst-Hegelsom:
Hegelhof's Serge: Springbourne Huckleberry x Hegelhof's Sonate, bruin

Bij Mat Bus in IJsselstein:
Ciejan's Zidane: Vechtzicht's Cymro Bach x Boreas Thamar

Verder kan je nog wel wat andere hengstenboeren afgaan, in St.Oedenrode heb je nog van Nieuwenhuizen, in Deurne van den Broek, in Someren zit er ook nog eentje.

Van de bovenstaande is Domeniek misschien de beste, maar die is dan vos. Enrico is een mooi hengstje, maar is basisboek. Serge is dit jaar goedgekeurd en heeft een mooie moeder, die je ter plekke kan bekijken. Zidane's moeder is een 3/4 broer van Ubbo en de vader van Zidane is een 3/4 broer van Comet.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 13:00

Bedankt Lachen

Als jullie de telefoonnummer zouden willen pb'en? heel graag.. Lachen

Joost: Comet kwam van vd Nieuwenhuizen (en verder heeft hij alleen nog thunder (=vos) en een nieuwe schimmel (eigenaar van marjon wil apsolute geen schimmel..).

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:42

Stourton Black Jack in Kapel Avezaath

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:56

Die van de nieuwenhuizen bedoelde ik ook pinky, daar komt misty ook vandaan;-) MOet jij zijn nr hebben? of heeft hij nu niks staan? Ben er al ff niet meer geweest, dus ik zou niet weten welke hij nu heeft...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 23:18

Heb ik Destinietje Lachen. Kheb de hengstenfolder gehad. Comet is mooi maar daar heeft ze dit jaar een merrie veulen van gehad (zie kraamstal) en thunder en de schimmel vallen af ivm kleur (ja Marjon's eigenaar is niet makkelijk Knipoog )