Adies gevraagd, welke Hengst moet er nu op?? SPOED

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Adies gevraagd, welke Hengst moet er nu op?? SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 17:11

Nou eindelijk heb ik hem dan een foto van onze 3-jarige merrie. We weten nog steeds niet precies wat voor hengst we erop gaan doen (we moeten nu wel opschieten) maar er zijn zoveel mensen met zoveel verschillende meningen. De ene zegt doe er een volbloed op (omdat ze zo zwaar is) maar welke dan?? Dat weten de meeste niet. De andere heeft weer een andere mening over een hengst, die zegt er kan best een normale KWPNer op (zwaar x zwaar wordt niet extra zwaar Verward). De merrie heeft een hele sterkte achterhand en kan heel erg goed springen. Haar stokmaat is ongeveer 1.72m. De afstammingeling is: Burggraaf x Nimmerdor x Ariban xx x Farn. En haar moeder is een halfzus van de hengst Nashua v Iroko (bekend van de Pado cup).
Wij zoeken er een springhengst of een hengst die zijn springgenen doorgeeft bij (dus geen all-rounder).

Afbeelding
Afbeelding
Ze is op de foto beetje dik, maar dat komt omdat ze net weer op de klei staat zich vol te eten Vork binnenkort gaat ze voor Training weg!!

Ik wacht af..

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:17

Wat wil je fokken? dressuur, springen of allround?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:18

Springen zei ze toch? sorry ik heb hier echt geen verstand van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:30

Iroko is dus blijkbaar een goede combi in deze bloedlijn, dus ik zou Iroko gweoon nemen!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:31

Oeps ik had de laatste zin niet gezien Bloos

Riverman misschien? Kenwood x Voltaire
Laatst bijgewerkt door fabienne op 13-05-03 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:34

ik ben superfan van concorde, maar dan krijg je wel heel oud bloed en dan krijg je een nog zwaarder paard. je kunt ook duits bloed erop zetten , ik ken verschillende nakomelingen van oa lord siclair, baltimore , de rest ben ik zo ff kwijt, gerrit vd heyden uit vbosch doet veel met het sperma van deze hengsten .maar als je het puur wpn wil houden zou ik iig zeker een wat fijner paard nemen , verder vind ik haar mooi zat in haar type, alleen oogt ze wat gewoontjes, en wat bloed erin zou dus een mooi paard kunnen geven mét uitstraling. bij het kwpn kun je vrijblijvend om advies vragen,dus als ik jou was zou ik gewoon ff een foontje plegen !

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:04

De merrie kan best volbloed hebben, maar moet niet perse. Ik vind haar niet te zwaar. Voor een volbloed met springgenen denk ik aan French Buffet xx. Pharaon xx heeft wel springgenen, maar ik begreep dat hij niet veredeld.

Verder kan ik me ook vinden in wat Pipo zegt, maar is Iroko nog beschikbaar? Je kan ook kiezen voor een andere hengst met Pilot-bloed, zoals Peter Pan (v. Pilot) of Lupicor-H (Lux Z x Pilot).

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:02

Ik vind dat deze merrie wél wat bloed kan gebruiken, dus valt naar mijn mening in elk geval Concorde al af. Lupicor zit je met een beetje inteelt (Lux x Pilot x Cor de la Bruyère, Burggraaf is Landgraf I x Cor de la Bruyère). Een bloederige springhengst (met brutaal karakter...) is Mill Reef VDL, maar daar zit je ook al met inteelt (Mity Wind xx x Cor de la Bruyère). Ik zou kiezen voor een moderne, bloederige springhengst. Wat dacht je van Nassau? Indoctro x Sovereign Bill xx, heb ik al wel wat leuke veulens van gezien. Of Tangelo vd Zuuthoeve, als je toch geen allrounder wilt (basisgangen zijn niet sterkste punt...) Narcos II x Laudanum xx x G. Ramiro Z.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:24

Roven xx?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:32

Ik heb een drie jarige Neckar X Nimmerdor X Notaris, ook een lekker vrij zwaar paard.
Ik zet mijn eigen goedgekeurde hengst erop. Hij springt super, heeft anglo-arabisch bloed in zich. Staat hoog op de benen.
Het is alleen een grote maat appaloosa en dan moet je dus wel van stipjes houden, want die kan hij vererven...

Kijk maar eens op mijn website voor foto's

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:21

Mmm, zat ook te denken aan Kenwood.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:25

Wat denk je van Oklund ? (Holland x Pilot) komt uit grote (1.71m) bloederige merrie, Verder zit er compleet volbloed achter bij de hengst, wat je bij de veulens ook terugziet. Verder heeft ie zelf een zeer goede rug en de moeder ook van hem, kan mijns inziens bij jou nog wel wat verbetert worden. Heb er zelf ook van drachtig.

Anders zou ik het zo niet weten, Silverstone ofzo is niet chique genoeg lijkt me op deze merrie.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:11

Ik zou er inderdaad een volbloed op zetten, bijvoorbeeld roven xx of french buffet xx.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:25

Ik zou zelf voor een Indoctro gaan. Lekker bloed, geeft elasticiteit en snelheid.
Indoctro zelf is inmiddels mucho expensive, maar er zijn leuke, luxe zonen van beschikbaar.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:55

Ik heb een 2-jarige van Iroko, geweldig mooi beestje, hele bloederige uitstraling! En een heel lief karakter.
Iroko is nog beschikbaar via diepvriessperma.
Indoctro of een van zijn zonen zou wel een optie zijn, Concorde is te ouderwets bloed.
Een volbloed is ook een optie, maar ik zou dan eerder voor Roven xx gaan als voor French Buffet xx.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:00

Ja een bewezen volbloed zoals Julio Mariner maat moet toch geen probleem zijn. Geeft goede springpaarden en behoorlijke ruggen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:04

Idd Julio Mariner xx Haha! Nog helemaal niet aan gedacht. Geeft super gebruikspaarden!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:08

rinnie1982 schreef:
Idd Julio Mariner xx Haha! Nog helemaal niet aan gedacht. Geeft super gebruikspaarden!



ha ha Ach gut

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:11

MissHIS schreef:
Of Tangelo vd Zuuthoeve, als je toch geen allrounder wilt (basisgangen zijn niet sterkste punt...) Narcos II x Laudanum xx x G. Ramiro Z.

pfffffffffff, dat vind ik een mooie afstamming!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:17

Desiree"]
[quote="MissHIS schreef:
Of Tangelo vd Zuuthoeve, als je toch geen allrounder wilt (basisgangen zijn niet sterkste punt...) Narcos II x Laudanum xx x G. Ramiro Z.


pfffffffffff, dat vind ik een mooie afstamming!
[/quote]

Vind je niet dan?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:25

Gaat in dit geval niet helemaal om al die papieren studies, maar hoe fokken ze denk ik.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:28

Helemaal geen springerverstand, maar ik ken wel een aantal behoorlijke zware paarden van Indoctro, incl. laag aangezette hals.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:35

Numero Uno, Trenton Z (kan heel fijn lopen en springen), Powerfee.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:11

sarabande schreef:
Gaat in dit geval niet helemaal om al die papieren studies, maar hoe fokken ze denk ik.


Ik vind een goede, prestatievolle pedigree wel heel belangrijk. Tuurlijk, het gaat uiteindelijk om de hengst (en vooral zijn vererving natuurlijk) zelf, maar deze is nog jong, en zn nafok ook. Daar valt dus nog weinig over te zeggen. Maar zoals het nu lijkt gaan ze voor Nassau (Indoctro x Sovereign Bill xx x Darwin), die is qua dekgeld ook aantrekkelijk voor zo´n jonge merrie. En komt uit een goede, prestatiegerichte moederlijn. Geeft moderne, rijtypische veulens met veel bloeduitdrukking en goed bewegen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:14

Julio Mariner xx inderdaad een super dier.