Welke hengst voor mijn Jazz x Belisar ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:54

crossmonster schreef:
jonge hengsten zijn iig aan te raden


Waarom????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:22

In de woorden van crossmonster ligt natuurlijk wel een wijze raad, kijk in ieder geval naar een hengst met een handelbaar karakter.
Wat wil ze verder vebeteren of aanvullen???

Sorry ik was net bezig toen het eigen bericht geplaatst werd. Indien geen eigen voorkeur gegeven wordt is het moeilijk om een richting te adviseren.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:31

Kwa braafheid zou je Polansky kunnen overwegen. Ook niet oninteressant met die afstamming

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:47

Bij een Jazz x Belisar zal de beweging genetisch gesproken niet de grootste zorg zijn, de handelbaarheid vraagt verbetering, vandaar het advies voor een zeer prestatiebewezen hengst met een goed karakter. Men kan moeilijk staande houden dat Kostolany x Donnerhal x Ulft x Roemer gewoon bewegende kinderen gegeven hebben, gezien de sporen die deze hengsten en/of hun kinderen op het allerhoogste niveau van de dressuursport nagelaten hebben

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:55

Dat is fokken pipo werken met bloedlijnen vergeten wat er staat en werken met de genen. Brengt meestal meer op dan plaatjes kijken

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 00:16

Ach Fabienne Niet bewegen zijn natuurlijk grote woorden. Dan zou ie doodgaan

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 00:40

Ach Dees het gaat om de combi en ik denk dat dat een goede is

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 00:50

Om te zeggen dat Polansky niet kan lopen is een rare uitspraak. Maar afgezien daarvan is het voor een dekhengst belangrijk hoe hij vererft en daarvoor verwijs ik naar het afstammingsrapport. Voor zover mijn bijdrage aan deze discussie

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:11

De enige reden dat ik een hengst aandroeg was in dit speciale geval om vooral het karakter te verbeteren. Misschien is het wijzer om eerst te kijken of de merrie zich goed laat bewerken onder het zadel.
Jaren geleden fokte de familie Knip in Noord Holland met Solaris XX x Amor. Ook daarvan dacht iedereen dat daar zeer lastige paarden uit zouden komen, maar het werden stammoeders van goede sportpaarden, dus alles kan.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:55

Steef heb je weleens van Jo Rutten gehoord. Ik vond Polansky heel erg tegenvallen in de hengstencompetitie. Ik zei dat tegen Jo en die zei toen: Dat is een heel goed paard dat erg laat rijp is en erg slecht gereden wordt. Dus als iemand die zelf meerdere eigengefokte goedgekeurde hengsten heeft zoiets over een hengst van een ander zegt, dan herzie ik mijn mening. Maar niet iedereen kan zijn eigen vastgeroestte standpunt veranderen, blijkt hier er vaak.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:15

kattebeest schreef:
sarabande, velen kennen polansky of andere hengsten vaak enkel van een fotootje, een filmpje, dan kan je niet goed beoordelen.

je moet hem VAKER aan het werk gezien hebben, kan zijn dat je toen die ene keer dat ie wat minder liep gezien hebt, en wat zeggen sommigen dan? die hengst kan niet lopen.

mijn gedacht:
ga ook kijken als ze inrijden naar de hengst van je keuze, niet enkel tijdens een hengsteshow bvb!
ga enkele malen kijken en veroordeel NOOIT een paard op basis van geruchten, bekijk het zelf!!


Ik had de hengst bekeken omdat ik zijn afstamming super vond, maar vond hem niet goed onder het zadel. Ook in Ermelo waren zijn bewegingscijfers niet top. Na het afstammlingenrapport zijn we nog wat kinderen gaan bekijken. Ik ga nooit over een nacht ijs, maar probeer anderen die mij ervan betichten dat ik steeds dezelfde hengsten propagandeer uit te leggen waarom in dit geval Polansky

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:53

Er wordt nog vaket Jet Set geroepen hoor

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:59

Ik vind het niet zo belangrijk om het eigen gelijk te bevechten.
Ik ga bij fokken altijd uit van een combinatie.
Jazz x Belisar klinkt absoluut niet braaf.
Maar als de merrie probleemloos naar de Z loopt dan is er niets aan de hand.
Laten we dat maar even afwachten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:24

En ook nog brave werkwillige karakters, dat zat in de merriestam die ik goed ken EN hij is er nog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:39

Ik ken Silvano en heb er met Ellen over gesproken en haar ook thuis met hem zien trainen. Silvano is een uitgesproken etter die bij iedere andere ruiter/amazone allang aan de kant gezet was. Ook Goodtimes wil nog al eens een eigen willetje doorgeven. Bij zijn toppers is dat een voordeel, maar voor de gewone ruiter niet altijd handelbaar. Zou dit op deze bloedcombinatie nooit aanraden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers