op mijn naam zetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 16:40

Hoe gaat dat in z'n werking??
Als je een paard hebt gekocht en je moet hem overschrijven op jou naam. Hij staat ingeschrven bij het nrpsstamboek..

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 16:46

Bij ons (ijslander) ging het zo:
Afstammingsbewijs opsturen, doe dat AANGETEKEND, en er een briefje bij doen dat jij op die en die datum het paard hebt gekocht van die en die. Bij mij was het zo (oude afstammingsbewijs NSIJP) dat de achterkant van het bewijs getekend + gedateerd werd door de verkoper. Binnen een 2-tal weken krijg je dan de nieuwe papieren en staat het paard op jouw naam. Ik zou anders eerst even bellen met het stamboek, misschien gaat het bij hun wel anders.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 16:47

ff een belletje naar het stamboek doen en zeggen dat je hem op je naam wilt hebben.
dan zul je waarschijnlijk de papieren op moeten sturen, maak wel ff een copie voodat je dat doet.
Ik weet niet of het geld kost bij mijn fjord was dat niet het geval.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 16:47

ik moet dribbel ook nog op mijn naam laten zetten, hij staat ingeschreven bij het nsps (nederlandse shetlandpony stamboek) en daar moet ik gewoon het registratie bewijs op sturen en dan erbij zeggen wat ik wil, dat kost bij het nsps 26,-

misschien heeft het nrps een site op internet en kan je ze een mail sturen met daarin hoe het daargaat? ik denk zo'n beetje het zelfde als bij het nsps

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:06

bij het GRP(groningers) stuur jij of de vorige eigenaar de nieuwe papieren op doe jij het moeten hun toestemming krijgen van de vorige eigenaar.
Ik geloof dat het iets van 50 piek was idd wel aangetekend versturen

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:17

Beste miseryfox.
Ik heb zelf een nrpspaard en kan je een paar antwoorden geven.
Je belt het stamboek op.telefoonnummer 0577-401150. Zij vertellen wat de kosten zijn. Ik weet dat je zelf ook lid moet zijn/worden en dat aan het overschrijven ook kosten zijn verbonden.In totaal iets van 125,- als ik het goed heb. je bent dan ook meteen een jaar lid en ontvangt hun blad. De oude papieren en chipnummer moeten aangetekend opgestuurd worden.
groetjes en succes ermee

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 17:33

hoi crico..
hij is nog niet gechipt.. (laat ik wel doen hoor!)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:15

Ik zou je pony niet via de NRPS laten chippen, dan moet ie helemaal geregistreerd worden en dat is ie nog niet, of je moet hem perse op jouw naam willen hebben natuurlijk. Ik heb zelf ook een NRPS er en ik laat hem chippen via de NHS.