Informatie over Appaloosa's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Informatie over Appaloosa's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 13:17

Ik ben bezig met het uitzoeken van de stamboom van mijn appie merrie Alana.
Via het stamboek heb ik foto's en info gevonden, op 2 paarden na.
De moeder van mijn merrie heet Livinia JR. Haar heb ik gekend en zij is 2 jaar geleden overleden. Haar moeder is Inia (v. Mackael Grey). Van moeders kant heb ik het één en ander gevonden, maar van de vader van Livinia ontbreekt nog wat.
De vader van Livinia is Casper (1106vb). Hij is van Marco (53 stb). Van deze 2 hengsten is niets te vinden. Ook het stamboek kan ze niet (meer)
vinden.
Livinia is in 1989 geboren, dus Casper zal minstens tot 1988 geleeft hebben en in Nederland gestaan hebben.
Wie kan mij helpen om Casper en Marco te vinden?

Verder zoek ik San-Dancer (V. Palousa-Santos) en Sundancer (V. Sonny af Hojmark). Deze zijn zonen van Inia en zijn in 2002 op de hengstenkeuring gewesst. Zij zijn beide alleen op de 1e bezichtiging geweest. Wie kent deze hengsten?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 19:29

De vader van Marco is Felix (75 HSTB), uit de merrie Ladwing of Woodrow. Hier heb ik foto's van. De moeder van Casper is Polly (754 vb). Zij is ook van Felix x Ladwing of Woodrow). Vader en moeder van Casper waren dus volle broer en zus.
Die San-Dancer en Sundancer heb ik via iemand van gehoord. Ik ben geen lid van het stamboek, dus heb ook geen blad ervan.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 19:58

Sundancer heb ik inmiddels gevonden, Hij is goedgekeurd bij het ES. Hij is nog in eigendom van de fokker.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 21:09

Op de site van het stamboek is over deze hengsten niets te vinden. Ik heb inmiddels gehoord dat beide hengsten nog in eigendom zijn van de fokker. Daar heb ik nu ook het adres van.
In elk geval bedankt allebei.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antgillya, Arlette1991 en 55 bezoekers