*spoed* Hengst gezocht voor partout merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

*spoed* Hengst gezocht voor partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:03

Hoi

ik zoek een geschikte hengst voor de volgende merrie
ster merrie van de hengst T.C.N. Partout. komt uit dezelfde moeder als de gribaldi hengst van sjuimpje. m. Elana Keur van Sultan x Wielana Keur Pref van Porter x Oelana Keur Pref van Watteau xx X Hulana Keur Pref, dus uit de bekende Hulana-stam (stamm 242 van Joost), die naast de goedgekeurde hengst Turijn vele keuringstoppers heeft gebracht.

De merrie is 1.70 hoogbening chique, correct kwa bouw loopt mooi berg opwaarts, bloederig type met een zeer goed karakter.
Ze heeft nu haar eerste veulen geworpen v. Distelzar. Dit is ook een hoogbening veulen met veel bloed.

De hengst die we zoeken moet kpwn zijn goedgekeurd. Echt punten van verbetering heb ik niet maar wil zeker geen hengst die verslechterd. De paarden uit deze stam bezitten allen over voldoende maat, type en beweging.

De eingenaar van dit paard zat aan de hengst Flemmingh te denken. Deze vind ik zelf echter minder geschikt voor deze merrie gezien de lendenen. Er wordt ook aan San Remo gedacht. Misschien kunnen de bokkers die deze merrie kennen de merrie beter beschrijven. En misschien hebben zij ook een idee wat hierbij zou passen.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:06

Scandic Tong uitsteken mijn favo Tong uitsteken

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:10

_Rick schreef:
Scandic Tong uitsteken mijn favo Tong uitsteken

Kun je ook vertellen waarom het jou favo is, en waarom je denkt dat het bij deze bloedlijn aansluit en / of zelf verbeteringen kan aanbrengen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:38

Hebben jullie zoals gewoonlijk weer voorkeur voor veel (Trakhener) bloed?

Als ik aan Partout denk, denk ik aan Monteverdi=Partout x Matador, dan zou je dus Obelisk kunnen overwegen...
Ook Orion=Partout x Belisar schiet dan door mijn gedachten, daarbij heb ik een paar fijne Partouts gezien met Roemerbloed erin, dus dan zou je evt. Kroonjuweel kunnen overwegen. Of Houston, die nu ook aardig in de indexen tevoorschijn komt.
Polansky, aangezien ze met Kostolanybloed al een leuk dier lijkt te hebben gegeven, ook dan weer dat Roemer bloed erin.

Of Dorutobloed -> Farrington.

Pfff, je kan zoveel kanten met zo'n dier op! Party!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:42

San Remo, Ronald (mijn hoefsmid) heeft ook een Partout merrie die een veulen van San Remo verwacht. Vind het een hele goede combi!! Ook kwa karakter is San Remo een hele fijne!! Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:43

Ja maar Rinnie dat is verwachten he je weet nog niets, toch

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:43

Sjuimpje schreef:
Hebben jullie zoals gewoonlijk weer voorkeur voor veel (Trakhener) bloed?

Als ik aan Partout denk, denk ik aan Monteverdi=Partout x Matador, dan zou je dus Obelisk kunnen overwegen...
Ook Orion=Partout x Belisar schiet dan door mijn gedachten, daarbij heb ik een paar fijne Partouts gezien met Roemerbloed erin, dus dan zou je evt. Kroonjuweel kunnen overwegen. Of Houston, die nu ook aardig in de indexen tevoorschijn komt.
Polansky, aangezien ze met Kostolanybloed al een leuk dier lijkt te hebben gegeven, ook dan weer dat Roemer bloed erin.

Of Dorutobloed -> Farrington.

Pfff, je kan zoveel kanten met zo'n dier op! Party!!

Obelisk zat ik ook aan te denken om het toch in de trakehner hoek te houden. Oja merrie is voldoet overigens aan de eisen voor elite. (vandaar kwpn hengst om haar in aanmerking te laten komen voor het keurschap) Houston vind ik zelf niet genoeg aanspreken en toch wat ouderwets. Polansky zelf vond ik irl tegen vallen en van Kroonjuweel weet ik niet zoveel. Misschien dat men hier wat meer over kan vertellen.
Je kunt idd alle kanten op. Aan Farrington zat ik ook al stiekem te denken maar ik weet niet of dat commercieel genoeg is voor de eigenaar. Die verkoopt en fokt zijn paarden toch een beetje op de commercie.
We wilden ook wat veulens gaan bekijken van san remo maar het is zo moeilijk om een goed beeld te krijgen als je alleen maar veulens kunt zien.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:45

Kroonjuweel komt uit de nummer 1 merrie op lijst van merries met hoogste dressuurindex. Uit deze merrie en haar zusters lopen een paar Partouts hoog in de sport. Ik weet alleen niet of Kroonjuweel wel ter beschikking is. Kroonjuweel heeft een langgelijnde merrie nodig, maar voegt wel een heel sterk achterbeen toe.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:48

Kroonjuweel staat nog ter beschikking bij de staleigenaar van Batje als ik het goed heb.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:48

Trouwens wel leuk om nog even te vertellen, nu je over montiverdi begint. Dat is namelijk partout x matador en komt uit dezelfde moeder als Michelangelo. Namelijk de merrie Miami die naast deze 2 ggk hengsten ook nog eens de hengst Miami Vice v. Iglesias bracht. Over een goede fokmerrie gesproken Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:49

O vorig jaar wist zijn fokker niet zeker of ze hem wel ter dekking zouden aanbieden of eerst doorrijden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:54

GribaldiFAN schreef:
Namelijk de merrie Miami die naast deze 2 ggk hengsten ook nog eens de hengst Miami Vice v. Iglesias bracht. Haha!


Nou het is duidelijk dat je deze laatste nooit gezien hebt, dat was niet echt reclame Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 23:07

sarabande"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Namelijk de merrie Miami die naast deze 2 ggk hengsten ook nog eens de hengst Miami Vice v. Iglesias bracht. Haha!


Nou het is duidelijk dat je deze laatste nooit gezien hebt, dat was niet echt reclame Knipoog
[/quote]
Hahaha ik moet idd zeggen dat ik die laaste niet ken! Maar ik vind het toch niet niks als een merrie 3 ggk zonen brengt. (mag er eentje wel iets minder zijn Knipoog )

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:09

Was meer Miami vies Haha! Haha! Haha!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:10

sarabande schreef:
Was meer Miami vies Haha! Haha! Haha!

HAHAHA LOL

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:17

Democraat x Partout past ook mooi.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:19

Sjuimpje schreef:
Kroonjuweel staat nog ter beschikking bij de staleigenaar van Batje als ik het goed heb.


Klopt! Hij staat in elk geval bij ons op stal. Hij dekt alleen natuurlijk, dus ik weet niet of hij het hele seizoen beschikbaar is.

Hij staat bekend om zijn lastige karakter, maar ik ken hem eigenlijk als een ontzettende schat.

Qua bouw en beweging is hij super, staat idd vrij hoog in de dressuurindex en zijn moeder staat volgens mij als eerste in de merrie index.

PB even als je interesse hebt, dan zal ik het nummer doorgeven.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 00:40

Sorry, wij willen geen natuurlijke dekking. We zijn alleen op zoek naar hengsten die beschikbaar zijn via natuurlijke insiminatie.
Tegen de combi democraat x partout kijk ik niet eens zo vreemd aan. Alleen ik weet niet of ze wel voor een schimmel willen gaan. In al die jaren hebben ze naar mijn weten nog nooit met een schimmel hengst gefokt. En hebben ze ook nog een schimmel veulen gefokt. Overigens ook bijna geen vossen op Jazz en cocktail na.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:45

Je bedoelt kunstmatige inseminatie. Dekken is natuurlijke inseminatie Haha!

Maar ja dat was wat ik idd gehoord had, jammer hoor had goed gepast

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 00:49

sarabande schreef:
Je bedoelt kunstmatige inseminatie. Dekken is natuurlijke inseminatie Haha!

Maar ja dat was wat ik idd gehoord had, jammer hoor had goed gepast

WHAHAHAHA Sorry het is al iets te laat voor mij, lijkt me verstandig dat ik ga slapen voordat ik er nog meer rare dingen neerzet. In idd ik bedoel kunstmatige inseminatie. Ik weet dat hier de meningen nogal over verdeeld zijn, maar wij geven hier de voorkeur aan. Dit omdat het vooral veel veiliger is voor zowel de hengst als de merrie.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:20

Ik vind Farrington wel commercieel genoeg. Hij krijgt i.m.o. wel wat te weinig aandacht.
Maar zijn nakomelingen blinken echt uit in de sport en qua bewegingen.

Als hij goed bij de merrie past, heb je tenminste niet zo'n veulen uit de massa van de nu populaire hengsten. Daarnaast is hij keur en voert Doruto bloed, dus qua papieren interessant genoeg.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:28

Voor een vos (of althans een grote kans op een vos) moet je Houston of Kroonjuweel nemen. Kroonjuweel heeft dan wel de Roemer achter staan wat zeker niet verkeerd is. Wel moet je rekening houden dat afstammelingen van Belisar (via Houston en Kroonjuweel) niet allemaal de makkelijkste zijn en nogal heethoofden. Maar, als ze voor je werken zijn ze super en zeker in combinatie met jou merrie lijkt het in iedergeval op papier goed te gaan. Verder blijft uiteraard fokken gokken.... Succes met je keuze. (of kies Belisar zelf, sterk achterbeen, vele hebben natuurlijke aanleg voor passage en piaffe).

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:23

Met Houston, Kroonjuweel, Democraat, Farrington zijn m.i. te klassiek, past natuurlijk wel bij een bloederige merrie om een krachtige beweger te krijgen, maar ik ga meer voor de chiqueheid en het bloedtype van San Remo. Een supermooi bergopwaarts exterieur en als je merrie zelf veer en kracht genoeg heeft in beweging en dat ook doorfokt lijkt het me sterk dat je de plank met San Remo misslaat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:34

San Remo komt anders ook uit oude bloedlijnen en ik vind hem niet bepaald bloederig van type...
Je kan welk verwachten dat als je met een vos dekt er ook een vos uitkomt aangezien moeder van Partout ook een vosje was, met nadruk op vosJE aangezien ze erg klein was.
Daarom misschien ook de maat in het achterhoofd meenemen, Kroonjuweel was al uit de picture en misschien dan maar goed ook aangezien die klein fokt.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:36

Wat dacht je van Obelisk, Gribaldi of Polansky?