Nrps Paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Nrps Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:24

waarschijnlijk binnenenkort te koop (ik laat het weten als het zo ver is wil graag even weten of er interesse in is)

Nrps merrie donkerbruin 5 jaar 1.74 Lorenzo W X Ufarno vraagprijs rond 4000 euro is geopereerd aan ocd en loopt al weer een paar maanden onder het zadel.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:57

dit hoort bij EA.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:24

Te duur...
Paarden met ocd verleden moeten goedkoper zijn...

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:41

Dees schreef:
Te duur...
Paarden met ocd verleden moeten goedkoper zijn...


daar ben ik het helemaal meeeens!
Ik wou het er alleen niet neerzetten Bloos

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:51

Idd, veel te duur, dat is bijna 9000 gulden!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:01

Nou, als ocd helemaal weg is en er is geen schade meer aanwezig dan is er niets aan de hand. MAar het dier kan helemaal niets, en dan vind ik de prijs toch wel aan de hoge kant.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:25

Een tijd geleden had ik ook bijna een OCD-merrie gekocht. Ze was er wel aan geopereerd, en had heel veel ter compensatie (Ster, Mdres, heel goed springen, halfbroer was 5e in Volvo Wereldbeker, volle broer Z2+40 en export USA en nog diverse halfbroers M of Z dres/spr, moeder was Ster Pref Prest en verder ook een hele goede, predikaatrijke moederlijn en stam). Toch ben ik blij dat ik haar niet heb gekocht, maar ze was ook nog wel wat duurder dan deze NRPS-merrie. Feit was wel dat de opfokmogelijkheden daar heel slecht waren (ze stond nog bij de fokker), dus er was meer kans op OCD door milieuomstandigheden dan door erfelijkheid. Ze had ook al 4 veulens gebracht, waarvan de oudste twee op OCD waren gecontroleerd (en OCD vrij verklaard). Maar toch vond ik het risico te groot, en velen met mij. Nu ik mijn nieuwe merrie heb, ben ik ontzettend blij dat ik die OCD merrie niet heb gekocht.

Voor de sport vind ik (geopereerde) OCD niet zo'n probleem hoor. Vrijwel geen 1 paard wordt er kreupel van, zeker niet als het geopereerd is. Voor de fok vind ik het een ander verhaal, en dan mag ze ook niet duur zijn. Het ligt dus aan jezelf, wat je ermee wil. Je kan best met een OCD-merrie fokken, maar er zijn dus wel risico's aan verbonden.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:23

Als mens met OCD kunnen jullie mij echt nog meer vertellen, maar in mijn knie, en ook ik ben 100% genezen verklaart!, is het echt niet toppie. Als mijn lijf vermoeid raakt omdat ik weer eens teveel gedaan heb, is het als eerste die knie die last krijgt...
Als het weer omslaat, idd, die knie die opspeelt. Als ik verkeerd afzet met die knie, au. En eh..de OCD is maar lieft 4x! terug gekomen.

Ze kunnen mij nog meer vertellen over de niet permanente schade die gewrichten ondervinden van een OCD-tje...
Oke, ik ben niet kreupel en de pijn is draagbaar, dus voor een paard zal het idd ook leefbaar zijn. Maar het is nooit meer gewoon goed.
Dat maak je mij gewoon niet wijs, ook al willen mensen dat wel graag geloven.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 18:08

mijn merrie heeft eigenlijk een broertje van ocd want echte ocd is erfelijk en bij die van mij is het gekomen doordat ze is getrapt. dus voor de fok is ze gewoon geschikt.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:15

OCD is OCD.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 18:19

het heet ook niet ocd bij die van mij maar ik weet niet meer hoe ze het in de kliniek zeiden maar inderdaad voor de merrie maakt het niks uit of het door een trap komt of dat het erfelijk is maar wel voor de fokkerij
dat wou ik eigenlijk zeggen

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 07:29

Clown Doos! Je gaat Vlam toch niet in de verkoop zetten. Frusty Dat paard loopt de sterren van de hemel. Zelfs mijn paard loopt niet zo goed als die van jou als ze eenmaal losgereden is en nageeflijk. Volgens mij besef je niet helemaal wat voor goed paard je onder je kont hebt.

En wat geeft het nou als je af en toe onder het rijden even een communicatieprobleempje hebt?! Je hebt van de week zelf gezien dat je dat met geduld binnen een paar tellen weer opgelost hebt! Laat jezelf niet gek maken en heb geduld: je komt er wel met Vlam.

groetjes TAS