Welke hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Welke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 20:22

Ik ga dit jaar mijn zuidhorn merrie laten dekken. Zelf vind ik cabouchon en donnerhall hele goede maar ik had gehoord dat je voor die paarden een paard met veel bloed nogig hebt.

Weten jullie nog een leuke dressuur hengst met goede prestaties die z'n beweging doorgeeft.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:43

Houston vind ik een mooie dressuurhengst.... Is weer eens wat anders als al die Ferro's en Democraten.....

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:15

Havel is mooi, maar ik weet niet hoe zijn karakter is.
Lopen kan hij wel!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:35

Donnerhall is dood, er is nog maar weinig sperma over en wat er nog is kost meer als 5000 euro en je paard moet wel van uitzonderlijke kwaliteit zijn wil je het krijgen.
Voor een paard als het jouwe zou ik een hengst met meer bloed nemen.
Houston zou dan nog zo gek niet wezen alleen moet je dan wel het karater in de gaten houden.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:37

Balzflug!!

dit is ook een Balzflug x Zuidhorn:
Afbeelding

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 13:30

oh
hoe fokt hij door ik weet voor de rest nix van die hengt
Ik heb liever een hengt die de wat kortere paarden doorfokt omdat mijn merrie laggen ruggen doorfokt. (vind ik zelf niet zo mooi) Zelf heeft ze een wel lange rug maar nog net niet te lang.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:43

Gribaldi of Polansky!
Zuidhorn geeft bot, maat en kracht, Gribaldi de souplesse, de veer en de elasticiteit.

Je moet igg een bloederige hengst kiezen. Kan ook Jazz ofzo....

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:26

Balzflug is ook dood. Highline scoort ook aardig in de dressuurindex....

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:35

Houston en Jazz zou ik zeker niet doen. Houstons zijn mooie keurings paarden en op de keuring gooien ze vaak hoge ogen. Maar wil je er mee aan het werk gaan dan wordt het vaak niks, de karakters zijn meestal niet van zulke meewerkers. Jazz vererft ook vaak een rot karakter, veel Jazz nakomelingen maken er een sport van om hun baasje eraf te gooien.
Ik weet verder ook geen dressuurhengst, wij zitten meer in de springpaarden.

In ieder geval suc6 met het zoeken naar de juiste hengst

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:29

Norway is een mooie Jazz-zoon en veredelt en geeft leuke beweging.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:17

pion. is eerder een vierkantsmodel. van abgar x
hij geeft echt niet altijd zo'n rotkarakters als ze zeggen. goede opvoeding en een heldere merrie zal ook veel doen denk ik.

d-day, heb je ook het bloed van donnerhall het karakter van z'n afstammingen - lengte van de rug is me onbekend

kijk eens in het bewaarboek van het kwpn, kan je dit terugvinden!

zucht..... zal er nog aan moeten wennen, pion is dood.

misschien uniform? of zit die nog in canada?
is van wathamin xx.

maar die zal denk ik wel minder bloederige paarden dan grib geven volgens mij. is wel korter in de rug.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:24

Jazz geeft geen rotkarakters maar gewoon slimme en intelligente paarden die een eigen wil en tempo hebben. Als je daar te snel mee gaat of te veel van ze vraagt gaan ze in protest. Verder zijn ze wel braaf hoor en kunnen ze zeer goed bewegen. Kan het weten waar ik rij staan alleen maar jazz-en of olivi's.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:01

soms worden paarden afgedaan als zijnde rot: jazz, pion, uniform, amors,... echter met deze paarden kom je't verst als je weet hoe je ze moet rijden. dat 'extra' kan je steeds in hogere proeven goed gebruiken!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:02

Dat is inderdaad zo,
maar hoeveel mensen van ons heeft genoeg talent om het ooit tot die hogere proeven te schoppen?
Daarom kan je beter een paard fokken waar wat meer mensen mee overweg kunnen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:06

Het is toch altijd weer hetzelfde waar het op uit komt. Paarden die slim zijn hebben rotkarakters

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:20

die zijn gewoon slimmer als hun baasje! hihi

m'n paard is in dat opzicht redelijk gemakkelijk, al durft ie hem bij anderen nogal eens sterk maken en uitproberen. (wat ieder paard onder een andere ruiter in minder of meerdere mate wel zal doen)

m'n eerste paard (uniform x variant) moest je uitkijken wie je derop zette.
dat hing dan dikwijls niet af van de rijkunsten maar van de manier van aanpakken van de ruiter!

maar een ruiter die dan wel goed kon rijden kon ze dan ook prachtig presenteren!

en zoals sjuim zegt, beter (voor ons) een paard fokken waar wij als laat ons zeggen 'basis'dressuurruiters mee overweg kunnen.

karakter is héél belangrijk.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:23

Wel eens aan Amsterdam gedacht? Misschien n ideetje?

(vos, bles, 3 witte benen, stokmaat 1.69)

Amsterdam is een hengst die niet alleen super gefokt is, maar ook goed gepresteerd heeft. Eerst zijn verrichtingsonderzoek in Ermelo in 1994, stap 8, draf 8, galop 8, rijproef 8, karakter 9, stalgedrag 9 en trainingsrapport 8. Later een goede hengstencompetitie en daarna succesvol op Z en ZZ dressuur niveau met Sjoukje van Cooten. O.a. winnaar van de halve finale van de AMEV/Hippo Cup en derde in de finale op Jumping Amsterdam.

De vader van Amsterdam, Argentinus heeft meer dan 25 goedgekeurde zonen. Argentinus staat als jongste hengst op de vijfde plaats in de index in geheel Duitsland. Zijn nakomelingen verdienen een totale levenswinsom van meer dan 1 miljoen DM. Hoewel Argentinus bekend staat als uitstekende springvererver - hij bracht internationale springpaarden zoals Autogramm (Thomas Mühlbauer, winnaar Grote Prijs van Steinhagen), Azarro (Holger Wülschner), Anka en A-Dur I, heeft hij ook veelvuldig goede dressuureigenschappen doorgegeven, bijvoorbeeld aan Nissan Amaretto (Isabelle Werth) en Albano (Ileike Kemmer).

De vader van Amsterdam's moeder, de Holsteiner Tin Rocco, was zelf internationaal succesvol als springpaard (winnaar van o.m. de Grote Prijs van Hamburg) en is vooral bekend als vader van Let's Go (eerst onder Roelof Bril, later onder Peter Leone). De grootmoeder van Amsterdam, Deauville II (v. Barsoi xx) is de volle zuster van de Grand Prix dressuurhengst Bartok en bracht ook een dressuurpaard dat voor 350.000 DM werd verkocht op de PSI-veiling in 1993. De moederlijn gaat via het dressuurbloed van Derby (Duellant x Shagya XXII-2) en Flügeladjudant terug op een van oorsprong Hannoveraanse stam.

Amsterdam is gezien zijn interessante bloedvoering en eigen prestaties een aanwinst voor ons station voor het fokken van zowel dressuur als springpaarden. Goedgekeurd KWPN en Oldenburger Verband.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:26

Wel eens aan Amsterdam gedacht? Misschien n ideetje?

(vos, bles, 3 witte benen, stokmaat 1.69)

Amsterdam is een hengst die niet alleen super gefokt is, maar ook goed gepresteerd heeft. Eerst zijn verrichtingsonderzoek in Ermelo in 1994, stap 8, draf 8, galop 8, rijproef 8, karakter 9, stalgedrag 9 en trainingsrapport 8. Later een goede hengstencompetitie en daarna succesvol op Z en ZZ dressuur niveau met Sjoukje van Cooten.

De vader van Amsterdam, Argentinus heeft meer dan 25 goedgekeurde zonen. Argentinus staat als jongste hengst op de vijfde plaats in de index in geheel Duitsland. Zijn nakomelingen verdienen een totale levenswinsom van meer dan 1 miljoen DM. Hoewel Argentinus bekend staat als uitstekende springvererver - hij bracht internationale springpaarden zoals Autogramm (Thomas Mühlbauer, winnaar Grote Prijs van Steinhagen), Azarro (Holger Wülschner), Anka en A-Dur I, heeft hij ook veelvuldig goede dressuureigenschappen doorgegeven, bijvoorbeeld aan Nissan Amaretto (Isabelle Werth) en Albano (Ileike Kemmer). Lachen

De vader van Amsterdam's moeder, de Holsteiner Tin Rocco, was zelf internationaal succesvol als springpaard (winnaar van o.m. de Grote Prijs van Hamburg) en is vooral bekend als vader van Let's Go (eerst onder Roelof Bril, later onder Peter Leone).

De grootmoeder van Amsterdam, Deauville II (v. Barsoi xx) is de volle zuster van de Grand Prix dressuurhengst Bartok en bracht ook een dressuurpaard dat voor 350.000 DM werd verkocht op de PSI-veiling in 1993. De moederlijn gaat via het dressuurbloed van Derby (Duellant x Shagya XXII-2) en Flügeladjudant terug op een van oorsprong Hannoveraanse stam.

Amsterdam heeft n interessante bloedvoering en eigen prestatie, fokt dressuur als springpaarden. Goedgekeurd KWPN en Oldenburger Verband.

Ik ben zelf meer springpaardenfanaat, maar heb op verschillende stages al een paar leuke amsterdam nakomelingen in de dressuur zien lopen.

Suc-6 met je keuze! Haha!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:32

Ik vind Painted Black ook knap, hij is alleen AES geloof ik.

Vitje
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:50

Polansky heeft leuke en heele lieve veulens wij hebben dr 2 die van dit jaar heeft een heel mooi dragend kruis. de moeder is van uniform... mja er zijn wel meerdere goeie hengsten en idd Jazz is een leuke om te zien kan mooi lopen... en karakter ligt oo maar aan de merrie wat er overheerst...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:01

Polansky zou ik nooit mee dekken, heeft voor mij totaal geen uitstraling, dan kun je veel beter zijn halfbroer Gribaldi nemen.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:03

Nistria schreef:
Ik vind Painted Black ook knap, hij is alleen AES geloof ik.


Ja painted black is echt super, hij heeft ook bekendheid zat dus ik zou er niet mee zitten dat het geen kwpn hengst is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 01:01

Sjuimpje schreef:
Dat is inderdaad zo,
maar hoeveel mensen van ons heeft genoeg talent om het ooit tot die hogere proeven te schoppen?
Daarom kan je beter een paard fokken waar wat meer mensen mee overweg kunnen.


Ergens ben ik het wel eens met je , maar aan de andere kant, steeds meer ruiters willen een mooi goedbewegend paard. Steeds meer ruiters worden steeds handiger. Dus moet je toch betere paarden gaan fokken, en dat gaat vaak samen met slimmere karakters.

Enne........................heb jij geen amor bloed opstal staan?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 02:38

Geen amsterdam, die geeft weinig knie door. Fokt zijn kwaliteiten niet door. Jazz, een vriend van mij heeft er drie lopen, wel een SUPER karakter, en SUPER paarden, het is niet omdat iemand hier op bokt een Jazz kent met een slecht karakter, dat ze het allemaal hebben. Ga daar niet op af. Hier op bokt zijn ze nogal snel tegen hengsten die in de picture lopen. Je moet kunnen toegenven dat de meeste van die hengsten goede hengsten geven.

Vaak gaan ze hier voor DEMOCRAAT, AMSTERDAM, JETSET D, ... hengsten waar ik nog niet veel goede nakomelingen van heb gezien, hoewel dit van voor JETSET niet zo echt geldt. Die heeft er al wel goede laten zien, maar in mijn visie niet overtuigend.

Van die andere heb je er wel al eens goede gezien, maar te weinig.

Zelf ben ik dit jaar voor Special D gegaan. Waarom???? Omdat ik denk dat hij goed bij mijn merrie past. Ik weet dat veel mensen hier op bokt hem niet goed vinden, ik WEL. Ik weet ook dat de hengst veel dekkingen heeft dit jaar. Hij zou het niet kunnen bijhouden. Maar ja, hier op bokt zegt men dan, we gaan toch niet naar een hengst waar iedereen naartoe gaat?????

Volg je eigen visie, je kent je merrie zelf het best, OK een papier kan je ons geven, maar ja, dat betekent niet alles. Volg je eigen mening.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:31

Pipo"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Dat is inderdaad zo,
maar hoeveel mensen van ons heeft genoeg talent om het ooit tot die hogere proeven te schoppen?
Daarom kan je beter een paard fokken waar wat meer mensen mee overweg kunnen.


Ergens ben ik het wel eens met je , maar aan de andere kant, steeds meer ruiters willen een mooi goedbewegend paard. Steeds meer ruiters worden steeds handiger. Dus moet je toch betere paarden gaan fokken, en dat gaat vaak samen met slimmere karakters.

Enne........................heb jij geen amor bloed opstal staan?
[/quote]
Ja,
maar ik ben gewoon heeeel erg handig...
Knipoog *LOL*

Mijn paarden hebben geen van alleen het fijnste bloed maar hebben allemaal wel een heel fijn karakter. Ik heb ook nafok van mijn merrie gezien en dat zijn/waren allemaal hele fijne dieren.
En een goed bewegend en slim dier is natuurlijk wat anders als een potentieel staatsgevaarlijk kreng. Je moet de lijn gewoon een beetje kennen en als er daar al een paar paarden in zitten waar het één en ander aan schort wat betreft karakter moet je er natuurlijk geen Jazz op zetten.
Ik heb ook niet gezegd dat ze vooral geen Houston moet nemen, ik heb alleen opgemerkt dat het iets is wat je in de gaten moet houden.