prijs voor polansky veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flame
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-11-02

prijs voor polansky veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 19:21

Wie kan mij wat meer vertellen over het bepalen van een prijs van een veulen.
Het gaat om een hengsten veulen van polansky x junior.
Vos, met bles en 2 bruine benen en 2 witte benen.
Van omstanders krijg ik te horen dat het een heel mooi veulen is.
Eventueel wil ik hem bij 4 maanden verkopen maar heb echt geen idee voor welke prijs. Wel wil ik de keuring nog even afwachten.
Wie kan een richtprijs geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:23

Tis maar wat de gek er voor geeft, veulens brengen niet zo gek veel meer op. En Junior geeft vaak wel goede bewegers. Maar Polansky????????? Die beweegt zelf natuurlijk ook niet zo heel best. Dus ligt eraan, kan het dier goed bewegen, wat voor maat krijgt hij.........ga zo maar door.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:31

Ik krijg ook een veulen van Polansky uit een Junior STV merrie. heb je foto's van het veulen?
Het is maar net wat een gek er voor geeft en om een paard te kunnen verkopen heb je natuurlijk een verkoper EN koper nodig.

En Pipo ik denk dat jij naar de hengstenshow van Polansky had moeten gaan want als je vindt dat hij niet kan bewegen dan moet je je toch echt afvragen hoe het met je paardenkennis is.
Hij is met allemaal voldoendes voor de gangen bij het KWPN goedgekeurd en ik neem aan dat die mensen er wel iets verstand van hebben.
S.6 D.7,5 G.8,5 GDP.8

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:37

blup schreef:
Ik krijg ook een veulen van Polansky uit een Junior STV merrie. heb je foto's van het veulen?
Het is maar net wat een gek er voor geeft en om een paard te kunnen verkopen heb je natuurlijk een verkoper EN koper nodig.

En Pipo ik denk dat jij naar de hengstenshow van Polansky had moeten gaan want als je vindt dat hij niet kan bewegen dan moet je je toch echt afvragen hoe het met je paardenkennis is.
Hij is met allemaal voldoendes voor de gangen bij het KWPN goedgekeurd en ik neem aan dat die mensen er wel iets verstand van hebben.
S.6 D.7,5 G.8,5 GDP.8


Ik heb Polansky meerdere malen gezien, op hengstenshows, op hengstencompetitie's. En IK vind hem te gewoontjes bewegen.

6 en 7,5 is ook niet echt hoog he!! Galopperen doet ie goed, maar vind hem te weinig stappen en draven.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:43

Zijn stap is gewoon maar zij draf is wel goed, ik heb hem afgelopen weekend gezien. Maar de galop is inderdaad erg goed.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:44

Ik heb Polansky op de PAVO-cup gezien afgelopen jaar en ik moet zeggen dat ik er ook niet bepaald weg van was.
En daar was de jury het ook mee eens, want hij werd volgens mij slechts 16e!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:45

blup schreef:
Zijn stap is gewoon maar zij draf is wel goed, ik heb hem afgelopen weekend gezien. Maar de galop is inderdaad erg goed.


Jij vind zijn draf goed, ik vind het voor een gewoon rijpaard een goed paard. Maar voor een goedgekeurde dekhengst vind ik hem veel te gewoontjes.

Tja en 16de op de pavocup, zegt wel genoeg of niet. Dus om nou direct te zeggen dat het aan mijn kennis ligt Verward

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:47

Polansky is een mooi paard maar daar is dan ook alles mee gezegd. Spectaculair bewegen kan hij niet.
ZIjn galop is wel goed maar de rest valt erg tegen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:12

Ik vind hem ook heel gewoon bewegen, komt ook absoluut niet van de grond. Hij heeft ook hele vlakke gangen. Nee, ik krijg het niet warm van hem, zou ook nooit met hem dekken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 00:08

rinnie1982 schreef:
Ik vind hem ook heel gewoon bewegen, komt ook absoluut niet van de grond. Hij heeft ook hele vlakke gangen. Nee, ik krijg het niet warm van hem, zou ook nooit met hem dekken.


Hoi rin weer beter Knipoog Ik vond dat ook terwijl hij uniek gefokt is. Ik vond hem gespannen onder het zadel en erg hoog in het kruis. Maar toen ik een paar weken geleden bij Jo Rutten was had ik het met hem over. Jo zei "dat is een heel beste hengst die komt nog let maar op. Maar hij is laat en wordt slecht gereden". Die woorden van een kenner bij uitstek die zelf 3 eigengefokte goedgekeurde hengsten ter dekking heeft maakte dat ik overstag ging. Je bent nooit te oud om te leren Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 07:30

Komt bij dat hij SUPER gefokt is,
dus hij is alleen al om zijn bloedvoering enorm intressant.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 07:51

Pipo"]
[quote="blup schreef:
Zijn stap is gewoon maar zij draf is wel goed, ik heb hem afgelopen weekend gezien. Maar de galop is inderdaad erg goed.


Jij vind zijn draf goed, ik vind het voor een gewoon rijpaard een goed paard. Maar voor een goedgekeurde dekhengst vind ik hem veel te gewoontjes.

Tja en 16de op de pavocup, zegt wel genoeg of niet. Dus om nou direct te zeggen dat het aan mijn kennis ligt Verward
[/quote]

je moet niet vergeten dat een paard ook een ruiter heeft.
Maar is er iemand trouwens bij de hengstenshow van L. van Vliet geweest?Nu we het toch over de ruiter hebben, Iglesias die werd pas beroerd voorgesteld. Liep alleen maar tegen de hand te vechten en te telgangen in stap. Echt geen gezicht en dat terwijl hij met Marie Jose super liep, kun je maar weer eens zien wat een ruiter voor invloed heeft op een paard.
Mijn Junior STV x Ulft merrie heb ik voor het springen (jaja het kan ook lopen maar het springen is super en het is geen toeval want ik heb er 2 met deze bloedcombi) en toevallig zat er een Polansky veulen in, de hengst Polansky zag ik van het weekend voor het eerst en ik moet zeggen dat hij een erg goede galop heeft wat ik toch wel een van de belangrijkste gangen vind.

flame
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 08:01

Allemaal hele leuke verhalen, maar kan iemand me nog veder helpen met de prijs van zo`n veulen.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:42

Ik zou zeggen bied hem te koop aan en kijk wat een gek ervoor wil geven.
Zolang een koper het veulen niet in het echt heeft gezien is het moeilijk om een prijs te bepalen. Jij koopt toch ook geen paard n.a.v. de omschrijving die jij hierboven geeft?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:53

flame schreef:
Allemaal hele leuke verhalen, maar kan iemand me nog veder helpen met de prijs van zo`n veulen.


Als je nu zelf eens met een voorzet komt dan hoor je wel of dat reeel is of niet, of misschien zelfs te laag Haha!

flame
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 10:01

Ik dacht zelf tussen de 4000,= en de 5000,= euro????

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:36

Tussen de 4 en 5 duizend euro is errug pittig voor een veulentje. Dat brengen ze op van die dure selectie-veilingen vaak nog wel op, amar dan heb je het wel over een merrielijn met veel keur, ster en elite erin.
Een goed en mooi veulen is waard ongeveer 3.500 euro, maar een minder opvallend veulen gauw wat minder.
Er gaan ook veulens weg voor lager dan de kostprijs, ook uit keurmerries, ook met mooie aftekeningen, ook op selectie-veilingen.

voor je je veulen te koop zet, wees echt eerlijk tegen jezelf; bekijk je je eigen veulen met een roze bril, of door de ogen van de koper? Dat zal een groot verschil in prijs opleveren...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:40

Dees schreef:
Tussen de 4 en 5 duizend euro is errug pittig voor een veulentje. Dat brengen ze op van die dure selectie-veilingen vaak nog wel op,


Als dat al waar is wat meestal ook niet zo is. Ga maar eens bij fokkers in de schuur kijken wiens veulen op de veiling '"verkocht'" werden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:42

sarabande"]
[quote="rinnie1982 schreef:
Ik vind hem ook heel gewoon bewegen, komt ook absoluut niet van de grond. Hij heeft ook hele vlakke gangen. Nee, ik krijg het niet warm van hem, zou ook nooit met hem dekken.


Hoi rin weer beter Knipoog Ik vond dat ook terwijl hij uniek gefokt is. Ik vond hem gespannen onder het zadel en erg hoog in het kruis. Maar toen ik een paar weken geleden bij Jo Rutten was had ik het met hem over. Jo zei "dat is een heel beste hengst die komt nog let maar op. Maar hij is laat en wordt slecht gereden". Die woorden van een kenner bij uitstek die zelf 3 eigengefokte goedgekeurde hengsten ter dekking heeft maakte dat ik overstag ging. Je bent nooit te oud om te leren Haha!
[/quote]

Je bent inderdaad nooit te oud om te leren, maar slecht gereden???? Die arme Gerdine......lekker om zoiets te horen!!!

Maar we zullen zien, er zijn meer hengsten geweest die SUPER gefokt waren en nooit wat gepresteerd hebben. Dus we zullen zien. Maar tot nu toe vind ik het niets!!

Erg leuk een hengst die supergefokt is maar niet kan lopen. Vond dat Gerdine destijds Lancet heel fijn reed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:43

flame schreef:
Ik dacht zelf tussen de 4000,= en de 5000,= euro????

\
Vind ik knap wat geld voor een veulen.........dacht persoonlijk eerder tussen de 2 en 2,5 duizend euro.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:01

Pipo schreef:
[quote="sarabande. Ik vond hem gespannen onder het zadel en erg hoog in het kruis. Maar toen ik een paar weken geleden bij Jo Rutten was had ik het met hem over. Jo zei "dat is een heel beste hengst die komt nog let maar op. Maar hij is laat en wordt slecht gereden". Die woorden van een kenner bij uitstek die zelf 3 eigengefokte goedgekeurde hengsten ter dekking heeft maakte dat ik overstag ging. Je bent nooit te oud om te leren Haha!
[/quote]

Je bent inderdaad nooit te oud om te leren, maar slecht gereden???? Die arme Gerdine......lekker om zoiets te horen!!!

Erg leuk een hengst die supergefokt is maar niet kan lopen. Vond dat Gerdine destijds Lancet heel fijn reed.


Ik weet niet wat jouw probleem is Pipo ten opzichte van alles wat door mij neergezet wordt. Maar ik citeer iemand die misschien zelfs meer verstand ervan heeft dan jij. En Gerdien reed Lancet misschien niet slecht, maar ze heeft hem zelf naar een beter amazone gebracht en er bestaat ook nog zoiets als een combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:30

Ik ben het niet met je eens Sarabande.........dat mag toch wel? Dat jij dat als een persoonlijke aanval ziet, daar kan ik weinig aan veranderen. Zit in het aard van het beestje misschien.

En Jo heeft inderdaad meer verstand van fokkerij dan ik, maar dat maakt mijn mening niet minder waard. Alles in de fokkerij gaat om meningen en gevoel. Dat kan soms hoog opspelen, maar daarom mag ik een hengst wel veel minder vinden.

Ik zet mijn mening gewoon hier neer, en daar is een forum voor. Als mensen dat als persoonlijke aanval zien, dan verzoek ik ze dit verder via pb te reageren.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:33

Pipo schreef:
Ik ben het niet met je eens Sarabande.........dat mag toch wel? Dat jij dat als een persoonlijke aanval ziet, daar kan ik weinig aan veranderen. Zit in het aard van het beestje misschien.

En Jo heeft inderdaad meer verstand van fokkerij dan ik, maar dat maakt mijn mening niet minder waard. Alles in de fokkerij gaat om meningen en gevoel. Dat kan soms hoog opspelen, maar daarom mag ik een hengst wel veel minder vinden.

Ik zet mijn mening gewoon hier neer, en daar is een forum voor. Als mensen dat als persoonlijke aanval zien, dan verzoek ik ze dit verder via pb te reageren.


Het gaat niet om dit topic het gaat om alles wat ik waar dan ook zeg. Je bent het dus op voorhand niet met MIJ eens heeft niks met het onderwerp te maken. Dus ik vroeg wat is je probleem dat dat zo is???

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:45

Ik ken dat probleem Sarabande, maar dit is een PB zaak, nietwaar?

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:18

4000 en 5000 euro is veeeeeel te veel mijns inziens. Er staan veulens zat te koop zoals ze zeggen en soms zelfs onder de kostprijs omdat vaak alle jaarlingen en tweejarigen er ook nog staan, mensen zijn ze moe!