kleine merrie laten dekken of??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

kleine merrie laten dekken of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 13:07

Ik wilde Tallie sowieso ooit een keer dekken, maar wil het geheel wellicht vervroegen omdat ik niet geloof dat ze echt nog maat/hoogte genoeg krijgt. Wil dr eigenlijk ook niet weg doen, maar zit te twijfelen of je nu wel een veulentje (voor eigen gebruik!) moet gaan fokken, als zij al zo klein blijft (voorlopig zelfs te klein om in het stamboek opgenomen te worden). Zou dat nog enigszins goed komen met de juiste hengst (ik had nu Lux uitgekozen stel dat ik dr zou willen laten dekken)?
Of zal ik gewoon een kwpn E-pony boek beginnen Haha!



Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 13:19

ingrid schreef:
mmm er staan wel meer E pony's in het kwpn stamboek hoor...
maar goed als je toch een paard wilt met een beetje maat dan zou ik maar een veulen gaan fokken ja. weet alleen niet of lux ook echt maat doorfokt?


in het stamboek of in het veulenboek? Tallie staat ook in het veulen kwpn boek, maar had begrepen dat voor opname in het stamboek (dat ze vroeger het brandmerk zoudne krijgen) minstens 1.58 moet meten, of heb ik dat verkeerd?

en uit die ingewikkelde tabeltjes uit In de Strengen had ik met mn leken oog Schijnheilig bedacht dat Lux wel goed zou passen en dat hij hopelijk wat groter fokt.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 07:05

Aline4 schreef:
We zoeken wel groot fokkende hengsten uit, dat lijkt me wel belangrijk in zo'n geval. Wat voor afstamming heeft jou paard?


ze is een lancet x wisconsin x willow cratic. welke hengsten fokken groot, heb je daar wat voorbeelden van?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 10:48

ze wordt over 2 weken 3 en meet 1.54 Huilen

Ik wil dr niet echt als fokmerrie gaan gebruiken, maar gewoon van haar een leuk veulentje fokken (dus toch fokken Knipoog , omdat zij me eigenlijk te klein blijft (ik weet het, ze groeit nog wat, maar de 1.65 zal ze echt niet halen), en ik wil dr niet weg doen, dus had bedacht dat ze me zo dan wel nuttig kan zijn.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 11:04

ik wil geen andere 2 jarige, ik wil haar houden en er een veulentje van en ik wil weten of er uitzicht op is dat er een groter paard uitkomt. De kosten interesseren me niet en risico's houd je altijd, dat weet ik

Kan je uitleggen waarom lux een vreemde keuze is? Zou best kunnen hoor, ik ben alleen maar afgegaan op het tabeltje wat bij Tallie wel versterkt kan worden. En hoop op een paard dat lekker beweegt en zeker een sprongetje kan maken, ik wil niet te veel op alleen maar dressuur gaan (dan had ik gribaldii bedacht Haha! )

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 13:18

Talida schreef:
En hoop op een paard dat lekker beweegt en zeker een sprongetje kan maken, ik wil niet te veel op alleen maar dressuur gaan (dan had ik gribaldi bedacht Haha! )


daarom dus. Knipoog
Heb destijds bij de fokker een lux uit dezelfde stam als Tallie gezien, en die kon toch best lopen. Ik had er toen alleen het geld niet voor over

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 13:23

Over Lux nog even, ze is zelf lancet x wisconsin, dus dat is toch ook dressuur x springen, of zie ik dat verkeerd?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 07:08

gomir"]
Offtopic: Mijn ukkie is inmiddels terug Party!! En ze leek wel groter geworden in die 17 dagen *LOL*;)
[/quote]

we beginnen gewoon een ukkie club! Ik had d'r wel 3 hele dagen niet gezien en vond d'r al groter Haha! nog een maandje dan 2 weken op vakantie, als ik terug kom is ze reus Knipoog

[quote="gomir schreef:
Ik vind Lux helemaal niet zo'n gek idee eigenlijk Verward Misschien in combinatie met Lancet, maar bij Wisconsin vind ik het helemaal niet raar Knipoog


dus eigenlijk is lancet x wisconsin raar Haha! . ach het ging me toch om de wisconsin, dus dan bouw ik daar gewoon op verder. Hoorde wel laatst dat hij korte pootjes fokte, dus heb een eigenlijk een hengst nodig die lange pootjes fokt

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 07:17

Cassidy schreef:
Eh...heb er weinig verstand van (en dat weet je) maar zou Jazz niets zijn?

Hoorde dat die groot fokte?


heb ik ook nog even aan zitten denken, maar dan schiet je wel gelijk weer meer de dressuurkant op

van tallie aan glory, we zijn bijna jarig!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 07:23

19 april......daarom juist Haha!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 09:19

nee dan valt Jazz af hoor, ik ben dan wel niet zo'n held maar tot en met ongeveer een meter moet het wel lekker soepel gaan!

okay we hebben al 2 leden!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 08:05

Donja schreef:
Ik zou zeggen, probeer het in ieder geval een keer, kleiner zal het veulen waarschijnlijk niet worden, groter waarschijnlijk wel!!

daar zit zeker wat in, kleiner zou wel heel klein worden toch? Verward

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 08:07

Pipo schreef:
jazz kan nog niet over een luciferhoutje springen.............zou ik eerder voor Jetset D gaan, die kan en springen, en lopen!


da's ook wel heel eng hoor een lucifer Haha! . vond het al niet echt als een all rounder overkomen. Heb even op Jet Set gezocht, dit zeiden ze:

Mede hierdoor gaf de jury aan dat Jetset-D zeer veel aanleg heeft als dressuurpaard. Zijn afstamming doet vermoeden dat de hengst ook enigszins kan springen. Dat bleek ook zo te zijn.
precies wat ik zoek dus!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 08:00

Cassidy schreef:
Even een vraagje voor een leek op het gebied van KWPN...Talida, als je merrie te klein is voor het stamboek en daarom niet opgenomen kan worden, krijg je dan wel een papier bij het veulen als je met Talida gaat fokken? Verward


Ik heb het even opgezocht op de site van KWPN. Talida heeft dus wel KWPN papieren en staat ingeschreven in het veulenstamboek (v.b.)
volgens onderstaande schema, als ik met een KWPN erkende hengst fok, wordt het veulen gewoon in het v.b. opgenomen en kan dus ook later ter opname in het stamboek aan een keuring deelnemen (alstie groot genoeg is Haha! )

Rijpaarden
Onderstaand schema geeft aan in welk boek of register binnen de fokrichting Rijpaarden het veulen geregistreerd wordt
.

Merrie/Hengst RP**** Stb (Hbs)** E.S.** v.b.** reg. A
KWPN Stb/KWPN erkend** v.b. ** v.b. ** v.b. ** v.b. Reg.


bah dat is flauw, hij pakt de tabs niet, nu staat mn schemaatje niet recht. ik i.pv tabs maar even sterretjes gezet, dan weet je een beetje hoe je moet kijken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995 en 51 bezoekers