Hengst-suggestie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Hengst-suggestie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 21:41

Kennis van me zoekt een passende hengst voor hun Zeoliet x Belisar stermerrie. De merrie is groot, vrij lang in de rug en lendenen, beetje grof in het exterieur. Ze is wat flegmatiek, een vrij gemoedelijk beest, met van origine prima gangen. Ze is niet in de sport actief want ze heeft vorig jaar een stukje been gebroken op een niet cruciale plaats.

Het veulen mag dus wel ietsjes feller zijn, met een zeer actief achterbeengebruik. Mag een iets beknopter type zijn, en maat is vast geen probleem. Maar veulen mag niet een 'geboren rotzakje' zijn, we denken dus niet richting Jazz.... merrie heeft overigens al een veulen van Jazz, en is nu dragen van Olivi.

De gedachte gaat richting Don Primaire, Farrington, Special D...maar ze zijn nog wat dolende...
Wie heeft een leuke suggestie voor een mooi dressuurbeest?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:45

Dees schreef:
Zeoliet x Belisar Ze is wat flegmatiek, een vrij gemoedelijk beest


Braaffff???????

Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit en hoe is dat veulen ook zo flegmatiek. En waarom dan Farrington, dat is toch geen hete.

Ben even de logica zoek hoor Dees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:50

Don Primaire Lachen, maar dat vind ik nu eenmaal een dier om te kwijlen. Wel knap dat een Zeoliet x Belisar zo braaf is, maar het kan gewoon. Er zijn gekkere combinaties die goed te werken zijn .

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:44

Scandic Lachen

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:32

Als ze voor een Ferro gaan, zal de motor langsachter er ook wel zijn., Maar of die wel genoeg bloed doorfokken. Als je zegt dat je merrie wel wat bloed kan gebruiken.

Iets van de Krackk C-lijn, Sandro Hit-lijn. Let op met Scandic, die stap is gevaarlijk.

Je zegt dat er reeds een Jazz van is! Hoe is dat veulen? Is die bloederig genoeg denk je?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 09:32

Nou, als veulen moet de Jazz een draakje in spe zijn geweest, maar dat kan volgens mij ook een beetje aan de mensen zelf hebben gelegen, die hadden toendertijd nou niet het allermeeste aan ervaring in de paarden, en de merrie destijds al drachtig gekocht.
Ik heb de Jazz een keer gezien, merrie staat nu in de opfok, en ik vond het een heel brave verschijning, had datzelfde gemoedelijke over haar dat de Zeolietmerrie ook heeft.

Tja, ik kan er niets aan doen, ik weet dat het tegenstrijdig klinkt, maar de merrie waar we nu een hengst voor zoeken is echt gewoon type recreatiepaard kwa karakter. Een nuchter eerlijk beest, zitten eigenlijk geen streken in. En is dus zelfs wat lui en gemakszuchtig in het werk (toen ze nog bereden werd).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:37

Oscar,
geeft sjieke, mooie, kittige veulens. Brutaal maar wel lief.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:44

sarabande"]
[quote="Dees schreef:
Zeoliet x Belisar Ze is wat flegmatiek, een vrij gemoedelijk beest


Braaffff???????

Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit en hoe is dat veulen ook zo flegmatiek. En waarom dan Farrington, dat is toch geen hete.

Ben even de logica zoek hoor Dees
[/quote]

Sorry hoor maar wat bedoel je precies met BRAAF??? Wij hebben ook een Zeoliet merrie (Zeoliet x Nimmerdor) en dat is ook een ontzettende lieverd. Er zit in onze merrie wel veel bloed maar als ze je eenmaal vertrouwd dan gaat ze ook 100% voor je. Ik snap niet dat mensen vaak zeggen, Zeoliet heeft verdriet . Onze Zeoliet geeft ons helemaal niet verdriet, ze is juist een ontzettende schat en ik vertrouw haar voor 200%.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:36

Lezen Neel is soms wat moeilijk, het gaat om de combinatie, trouwens kijk naar de reacties. Wat heeft jullie Zeoliet merrie in de sport gedaan???

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 09:39

De merrie van mijn kennissen heeft vorige winter ergens in het achterbeen bovenin een stukje been gebroken tijdens het spelen op bevroren ondergrond.
De merrie is van de N-jaargang, maar is helaas nooit toegekomen aan een sportcarriere. Merrie is wel ster, en de moeders daarvoor ook ster en keur. Ik meende de Irma-stam, maar dat weet ik niet zeker..weet ook niet of dat wat zegt ofzo...

De gangen waren wel prima, mooi ruim, maar niet flitsend, de hele merrie is gewoon niet flitsend. Ze had een beetje dat zwevende over zich, maar wat wil je ook, met zo'n fors en lang lijf.
De eigenaren kunnen weinig anders met deze merrie dan fokken, al loopt de merrie nu weer oke.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:46

Op zon merrie is Farrington idd geen slechte keus, ook b.v. Cabuchon zou kunnen. Dat zijn hengsten die een merrie met rek nodig hebben en de bewegingen verstevigen. Of dacht je meer aan een Duitsgefokte hengst??

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 09:48

Nee, geloof dat die mensen geen soesa aan willen met buitenlandse papieren.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:45

Hieronder een lijst met de Zeoliet nakomelingen met vermelding van de vm.
Hier kun je kijken welke bloedcombinaties het goed in de sport doen, is altijd wel interessant.
Soms zegt het weleens wat want bij bv Libero H is het bekend dat hij in combinatie met een Nimmerdor x Volbloed merrie over het algemeen hele goede sportpaarden geeft. Iowa, Liberty,

Afstammelingen Zeoliet, die internationaal springen/
Offspring Zeoliet, International Showjumpers
Double You 1989 - Zeoliet x My Lumaria xx - Kempkens Martine
Easy Boy 1986 - Zeoliet x Lucky Boy xx - Leoni Philippe
Elando 1986 - Zeoliet x Lorenz - Helsen Rudi
Elbantos 1986 - Zeoliet x ? - Vos Arjen
Elcaro 1986 - Zeoliet x Lucky Boy xx - hengst
Emier 1986 - Zeoliet x ? - Thijssen leon
Empire 1987 - Zeoliet x ? - Wöss Astrid
Escado (Bay Networks) 1986 - Zeoliet x Wathamin xx - Lauber Stefan
Eusebio 1986 - Zeoliet x Nimmerdor - hengst
Everest T 1986 - Zeoliet x Amor- Taken Uriel -
Ezoliet (Concept Research) 1986 - Zeoliet x Mirco - Van Paesschen Stanny
Favoriet 1987 - Zeoliet x Rigoletto - Van Dijck Marc
Furiel 1987 - Zeoliet x Mirco - Hendrix Emiel
Gulith 1988 - Zeoliet x Pericles xx - Nezer Catherine
Hibrahibra Andre 1989 - Zeoliet x Notabel - Oudbier M
Humboldt 1989 - Zeoliet x Nimmerdor - Willems Marcel - hengst
Janville K 1991 - Zeoliet x Courville xx - Verbeeck Eddy
Jewel's Topas 1985 Zeoliet x ? - Raymakers Piet
Joris 1991 - Zeoliet x Notabel - Van Groesen Dion
Jumandji 1989 - Zeoliet x ? - Jensen Merethe - hengst
Jumbo 1991 - Zeoliet x ? - Vandousselaere kelly
Jupiter 1991 - Zeoliet x Rigoletto - Hoorn Angelique
Karaat 1992 - Zeoliet x Amulet - Steegs Luc
Karina 1992- Zeoliet x ? - Roux Blandine- merrie
Koosje 1992 - Zeoliet x Purioso - Klompmaker Hester - merrie
Super Cruise 1986 - Zeoliet x Joost - Wylde Peter


Grootvader Zeoliet:

Jasco 1991 - Ekstein x Zeoliet - McNaugh Leslie
Miss Sante 1993 - Wellington x Zeoliet - Inglis Duncan - merrie
Phenomenon 1993 - Concorde x Zeoliet - Ridland Robert

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:54

wat dacht je dan vvan sir sinclair? ik heb al een paar veulenns van hem mogen bewonderen en die waren goed hoor.
verder lijkt mij idd farrington een leuke combi met de merrie.