over tijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

over tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 21:24

Mijn beste vriendin heeft een paardje dat nu al bijna 2 weken over tijd is. Is dat wel normaal? Na hoeveel weken moet je jezelf zorgen gaan maken en de DA erbij halen om het op te laten wekken?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:28

Mijn huidige fokmerrie vind 10 1/2 maand genoeg. Ik had er ooit een die altijd minimaal 12 maanden nodig had. Als er geen ziekte verschijnselen zijn gewoon rustig afwachten en dan verrast ze je nog Haha! Knipoog

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:07

Zorgen maken hoef je je niet, er zijn merries die meer dan een jaar dragen. NOOIT de bevalling laten opwekken, tenzij er een levensbedreigende situatie is voor de merrie ! Het veulen komt vanzelf als het klaar is, als je het opwekt, heb je kans een "prematuur"veulen te krijgen, of dat het niet in de goede positie ligt, met alle narigheid van dien. Gewoon rustig afwachten, het komt er heus wel een keer uit. Beter overdragen, dan te kort !

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 10:19

Oh okee! Dan hoef ik me dus geen zorge te maken....het is wel jammer dat ze zo lang op zich laat wachten hor, ik ben zo nieuwsgierig naar wat er uit komt! *LOL*