Painted Black

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Painted Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 01:15

Na toch behoorlijk wat hengstenshows te hebben bezocht en weer niet echt onder de indruk van vele hengsten te zijn. Zit ik weer na te denken. Wat nu weer dit jaar. Jazz kan echt niet meer..............de meeste merries die we laten dekken zijn van Jazz, de tweejarigen zijn van Olivi en Ronaldo maar worden ook nog niet gedekt. Dit jaar alles met Jetset. En dat zou nog een jaartje kunnen. Maar we willen graag een beetje nieuw bloed erin.

De merries komen allemaal uit dezelfde bloedlijn, en hebben zeer goede beweging, wat erin moet blijven. Degene die de paarden hebben gezien, weten dat het flitsende achterbeen er amper uit te fokken is.

Daarbij houden we er wel van om een jonge niet bewezen hengst te nemen. Maar welke Verward

San Remo, Special D vind ik toch niet zo heel imponerend.

Nou heb ik al meerdere keren met veel gekwijl naar Painted Black gekeken. Die is ook nog eens betaalbaar. Want hengsten die 1500 euro aan dekgeld kosten.............dat word te gek!

Maar waarom is hij niet goedgekeurd bij het kwpn??

Heeft dit met het rontgenologische verhaal te maken?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 07:14

Zover ik weet is PB al in de 2e bezichtingen eruit gegooid en had dat niet met het rontgenologische verhaal te maken.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:22

Hij is wel AES goedgekeurd maar wat de reden is dat hij bij het KWPN niet is geaccepteerd kan ik niet terugvinden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:42

Zou het KWPN die informatie niet willen geven als je daarom vraagt? Ik kan me goed voorstellen dat je graag wilt weten waarom het KWPN een dergelijke hengst eruit gooit... Daar zouden ze dan toch ook niet geheimzinnig over doen lijkt me?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:30

Sjuimpje schreef:
Zover ik weet is PB al in de 2e bezichtingen eruit gegooid en had dat niet met het rontgenologische verhaal te maken.


Mocht ie willen, werd op het "straatje" al naar huis gestuurd, te weinig maat, te weinig lengte in het lijf, te korte hals.

Painted vind ik echt een heel apart sportpaard, niet echt een vader paard.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:35

Scandic ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:41

Ja SCandic vind ik ook wel een erg goede loper. Tja beetje ideen op doen he!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:45

de stap blijft een heikel punt, is beter geworden maar nog niet goed genoeg imo, bij ie jonge hengsten zou ik toch graag eerst de afstammelingskeuring afwachten...

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:36

Klopt, hij is er in de 1e bez. al uitgegaan. Dus het heeft niks met rontgenologische dingen te maken. Ze vonden hem te beknopt en te weinig maat hebben. Nu hebben ze spijt als haren op hun hoofd en ze hebben ook al meerdere keren gevraagd of hij nu nog een keer voorgebracht kan worden maar dat doen de eigenaren niet meer. Die hebben ook zo hun trots en gelijk hebben ze. Nu willen ze hem in 1 keer wel...nu hij alle kwpn gekeurde hengsten eraf rijd in de hengstencompetitie....

Ik vind het een heel gaaf sportpaard, echt een liefie op stal maar in het rijden een mannenpaard. Weet niet of het een echt vaderpaard is. Ben benieuwd naar zijn veullies.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:01

Suzanne F. schreef:
Ik vind het een heel gaaf sportpaard, echt een liefie op stal maar in het rijden een mannenpaard. Weet niet of het een echt vaderpaard is. Ben benieuwd naar zijn veullies.

en ik vind juist dat een knappe meid er veel beter op zou staan...
Ik heb vorig jaar Mattias Janson erop gezien en nu HP maar dan lijtk het het of hij veels te veel maat te kort komt, echt zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:46

Wouter24 schreef:
de stap blijft een heikel punt, is beter geworden maar nog niet goed genoeg imo, bij ie jonge hengsten zou ik toch graag eerst de afstammelingskeuring afwachten...


Tja iemand moet toch een keer beginnen met dekken, anders krijg je nooit nakomelingen te zien Haha!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:54

Ik heb dit weekend Special D zien lopen. Was toch wel onder de indruk. Ook qua karakter erg braaf. De amazone kreeg een bos bloemen met daaromheen een kraakpapiertje. Hij werd wat druk maar liet ze gelijk daarna weer goed rijden. Zegt toch wel wat over een 4 jarige hengst. Ook vond ik dat hij een heel goed achterbeengebruik heeft.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:15

Pipo"]
[quote="Wouter24 schreef:
de stap blijft een heikel punt, is beter geworden maar nog niet goed genoeg imo, bij ie jonge hengsten zou ik toch graag eerst de afstammelingskeuring afwachten...


Tja iemand moet toch een keer beginnen met dekken, anders krijg je nooit nakomelingen te zien Haha!
[/quote]

De jaargang die uit Ermelo komt dekt meestal veel. Mensen willen er als eerste bij zijn, ze krijgen veel publiciteit en ze zijn nieuw. Dus is het wijs om die overmoed af te wachten in de vorm van de afstammelingenkeuring.

Al dat gepraat over hoe ze onder het zadel doen zegt niets over hun vererving, dat is in september pas te zien.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:22

PB kan wel echt super lopen, maar op stand valt hij tegen... dat is echt geen vaderdier. Ik zou er niet mee dekken... die Ruben daarentegen bij Van Uytert viel me 100% mee! Wat een stoere hengst is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:24

Missouri schreef:
PB kan wel echt super lopen, maar op stand valt hij tegen... dat is echt geen vaderdier. Ik zou er niet mee dekken... die Ruben daarentegen bij Van Uytert viel me 100% mee! Wat een stoere hengst is dat.


Om het netjes te zeggen................vond Ruben een trage trapzak! Echt niet mijn idee van een goed paard.

Ach, we gaan sowieso niet met Painted Black dekken, ik vind het een gave hengst, maar inderdaad moet hij het maar eens waarmaken, en is het waarschijnlijk geen vaderpaard. Net als Rubels, ook super maar geen vaderdier.

We zien het wel, maar er is wel weer een fijne discussie op gang.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:30

Pipo schreef:
Om het netjes te zeggen................vond Ruben een trage trapzak! Echt niet mijn idee van een goed paard.

Ach, we gaan sowieso niet met Painted Black dekken, ik vind het een gave hengst, maar inderdaad moet hij het maar eens waarmaken, en is het waarschijnlijk geen vaderpaard. Net als Rubels, ook super maar geen vaderdier.


Ik vond hem wel gaaf om te zien. De hengst die mij het positiefst opviel was Solitair... wat een fijn paard is dat zeg!! Zo lekker constant en in balans.

Maar ik blijf er wel bij... het beste paard van de avond was de krack merrie, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:31

Missouri schreef:
[ De hengst die mij het positiefst opviel was Solitair... wat een fijn paard is dat zeg!! Zo lekker constant en in balans.

Maar ik blijf er wel bij... het beste paard van de avond was de krack merrie, haha.
[/quote]


Die merrie was goed!!

En Solitair vond ik ook heel positief opvallen, wat is dat een fijn dier!!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:34

Pipo schreef:
[
Die merrie was goed!!

En Solitair vond ik ook heel positief opvallen, wat is dat een fijn dier!!!
[/quote]


En Nevado blijft mijn held... echt een stoere kop heeft die hengst. Jammer dat het zo'n watje is!

Complimentje ook voor de mooie Krack x Pion hengst (en de jongen die hem voorbracht), naar dat dier ben ik wel benieuwd.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:37

De Krack x Pion is nou eenmaal een aparte Lachen Echt een geweldige, alleen was hij erg nerveus zaterdag avond.
Nevado is niet zo mijn type. De nakomelingen van Krack daarintegen wel. Die XXL, wat een paard zeg!
Wie heeft trouwens dat veulentje van San Remo in de stallen daar nog gezien. Wat een schatje. Ik kon hem niet goed bekijken omdat ie mams brokjes aan het opeten was, maar hij liet zich graag aaien! En een mooi koppie dat ie had!!! Lovers Ik weet het, op een hoofd kun je niet rijden Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:42

rinnie1982 schreef:
De Krack x Pion is nou eenmaal een aparte Lachen Echt een geweldige, alleen was hij erg nerveus zaterdag avond.
Nevado is niet zo mijn type. De nakomelingen van Krack daarintegen wel. Die XXL, wat een paard zeg!
Wie heeft trouwens dat veulentje van San Remo in de stallen daar nog gezien. Wat een schatje. Ik kon hem niet goed bekijken omdat ie mams brokjes aan het opeten was, maar hij liet zich graag aaien! En een mooi koppie dat ie had!!! Lovers Ik weet het, op een hoofd kun je niet rijden Haha!


Een aparte rotbok, ja. Volgens het meisje dat hem rijdt is hij ohz wel fijn. Maar hoe hij die monsterknecht te lijf ging, hihi. Sandreo was ook knap, maar wel heel jeugdig (wat wil je, is nog lang geen 3).

En Krack, omdat hij bruin is ofzo?? Ik vond ze qua uiterlijk niet veel voor elkaar onderdoen, als je ze allebei in het vos denkt is Nevado mooier. Alleen kan Krack natuurlijk wel erg apart gaan... Haha!

Die XXL was net 10 cm te groot... jammer. Hij kon wel lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:42

Inderdaad de Krack C x Pion x Amor een hele goede...............maar om die op een Jazz merrie te zetten Verward

Krijg je kamikaze paarden van Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:44

Idd, hij was niet het schoolvoorbeeld van een lief jongetje Haha! *bijt even in de schouder van de monsterknecht Haha! *

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:45

Pipo schreef:
Inderdaad de Krack C x Pion x Amor een hele goede...............maar om die op een Jazz merrie te zetten Verward

Krijg je kamikaze paarden van Haha!


Heej, ik rij een jazz x amor... (nee ik ben niet bang!!) en das best een schatje.

Vriendin van me heeft een jazz x partout x balzflug x amor veulentje. Dat is minder slim!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:17

Die XXL vond ik niets, veels te groot en ta lang,
over een trapzak gesproken.
Ik stond behoorlijk vooraan en Edward die een aardig staaltje kon rijden had het naar mijn idee moeilijk om zijn knijpen te verbergen en om het voor er zo licht mogelijkl uit te moeten zien. Ik zag geen paard lopen maar een knap staaltje rijkunst.

Ruben (Rohdiamant) en Sandreo (Sandro Hit) vielen mij echt op, Sandreo liet zich op donderdag wel wat beter zien als op zaterdag, net als Ruben eigenlijk. Dat vind ik dus wel een vaderdier... Wat een prachtig paard en ik vond hem super lopen! Hoewel hij aan de hand zowat nog beter zijn kunnen liet zien als onder het zadel.

Solitair... eindelijk een springhengst met fatsoenlijke... wat zeg ik... GOEDE! basisgangen. En geen opsmuk of stoerdoenerij gewoon eerlijk voorgesteld, lijkt me echt een fijn paard!
De Krack C x Pion miste maat en had naar mijn idee net wat teveel bloed, over zijn karakter nog maar niet te spreken...

Maar goed, wil je een jonge hengst die nog gaat opvallen zou ik zeker Solitair overwegen! Een paard wat een sprong met zulke gangen weet te combineren is uniek.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:19

AMEN!!! Ik vond Ruben wel iets voor mijn schijterd-nevadomerrietje! En die San Remo, net Gribel zeg... cool hoor.