hoe denken jullie over de hengst amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:22

Er zijn hier veel discussies geweest over Amsterdam. Probeer de zoekfunctie eens. En fabienne kent de amazone van Amsterdam. Hij is heel mooi gefokt, maar heeft die afstamming in zijn nafok binnen het KWPN niet helemaal waargemaakt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:22

chantal1 schreef:
Ik persoonlijk hou niet zo van dat extreme kniegebruik bij dressuur paarden, maar zoals is gezegd is het ook een stuk smaak.
Persoonlijk vind ik Amsterdam een hengst die er zeker mag wezen! Waarom hij het bij het KWPN niet weet waar te maken? Misschien omdat de bloedaansluiting met de KWPN merries niet ideaal is?


Ach tussen de 10.000 en merries zal er vast geen een zitten waar hij op past. Krijgen we nu weer bij de zoveelste hengst het zelfde verhaal dat het aan de KWPN merries ligt Slapen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:36

chantal1 schreef:
Waarom hij het bij het KWPN niet weet waar te maken? Misschien omdat de bloedaansluiting met de KWPN merries niet ideaal is?



Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:02

317 dekkingen is niet zo erg weinig. 9 stermerries en maar 2 keurmerries spreken boekdelen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:36

Missouri schreef:
Amsterda,... jammer van die duitse rotkop. Verder idd een erg gaaf dier, mooie bovenlijn.


Vond het toch altijd wel een interessante hengst, super afstamming. Hij zit nu in het vacuum tussen veel dekkingen en de tijd dat zijn kinderen moeten waarmaken of hij goede sportpaarden geeft.

Aan de fokkers om dit te registereren en zo ja snel met een bloedmerrie er weer heen. Zo niet dan is ook zijn carrierre ten einde.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:06

Nee hij staat niet op wacht of zo, maar in dit soort gevallen nemen de fokkers zelf een afwachtende houding aan. Iedere fokker wil graag bij een hengst dekken die of een hoge verwachtingswaarde heeft (al of niet terecht, maar we houden nu eenmal van sprookjes) of bij een hengst die wat als sport en/of vaderdier gepresteerd heeft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:18

ingrid schreef:
aha. maar ja als dit nog lang gaat duren is het heel snel afgelopen voor amsterdam denk ik


Dat geldt voor iedere hengst we betalen niet voor niets van die mega dekprijzen, daar willen we wel wat voor terughebben Knipoog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:40

ingrid schreef:
ja dat weet ik ook wel, maar je hebt van die mensen die met merries gaan dekken bij sommige hengsten waarvan ik denk hoe kom je op die combinatie? ze gaan vaak alleen op uiterlijk af en kijken niet verder en daardoor verliezen wij een hoop mooie en goede hengsten mee


Ja daar heb je helemaal gelijk in, men leze meerdere topics hier.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:59

Sjuim deed er een lach bij hoor, geloof niet dat ze zich aangesproken voelde

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:55

adriana schreef:
Wat is er verkeerd met de bloedvoering van Amsterdam.


Lees eerst het topic eens. Niemand zegt dat de bloedvoering verkeerd is, in tegendeel. Er is alleen een discussie waarom dat mooie bloed zo weinig heeft opgebracht tot nu toe.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:43

EmEm schreef:
Nee, geen vaderdier, maar een stempelhengst!


Een stempelhengst zie het topic hierover van Karin, is een hengst die een stempel op de fokkerij drukt.
Voorbeelden Amor, Nimmerdor LÍnvasion Haha!

Amsterdam behoort daar vooralsnog niet bij

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:54

Dan denk ik dat jullie elkaar verkeerd begrijpen of dat Jan een verkeerde uitleg bij de status van Amsterdam geeft. Wordt wel erg onduidelijk zo hoor.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:06

Jan_VT schreef:
Wat ik bedoel met een 'stieremaker' (= zoals bij de koeien) en een stempelhengst zoals EmEm het noemt bij de paarden, is een vaderdier, of het nu over paarden gaat of koeien dat er niet in slaagt zijn kwaliteiten door te geven.

Hetgeen ik hier bedoel, en ik denk ook EmEm, is een soort hengst, zoals wij het noemen een stempelhengst, maar nog niet op het niveau van Amor, of Nimmerdor, Ramiro, ...

Dat is nog een andere categorie, de term stempelhengst is hier misschien verwarrend. Je kan het misschien ook 'vererver' noemen.


Maar gaat het dan nog om Amsterdam????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers