welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 18:30

Ik kan er niet uitkomen, welke hengst moet ik nou kiezen. Het gaat om een stermerrie J.Amagun (trakh) X Usetout (SF). Ze kan goed bewegen, maar ze zou wat sterker in de achterhand mogen zijn en voor wat meer knie mogen hebben.
Het is een forse merrie van 1.72m. Ik ben op zoek naar een bewezen dressuur hengst met wat meer bloed en die dat ook doorgeeft. Een strerk achterbeen (daar ontbreekt het bij mijn merrie aan) en een mooi voorbeengebruik. Het moet dus al met al wat moderner.
Ze heeft 2 hengstveulens van Obelisk gehad. Dat zijn op zich mooie veulens met maat en ze kunnen goed lopen, maar het achterbeen blijft een minpunt.
Ik ben benieuwd naar jullie keuzes.


Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 20:23

Nog even wat aanvullende informatie.
De moeder van Eldegune is O.Hildegune. Dit is ook de overgrootmoeder van Kalypso er komen dus ook springpaarden uit deze merrielijn. O.Hildegune heeft 2 nationale springpaarden gebracht. Beiden van Alme.
De fokker van Eldegune is Jo Rutten. Hij heeft gekozen om O.Hildegune dus te kruisen met een trakhener, waarschijlijk om wat meer bloed te krijgen. Maar Eldegune heeft hij vervolgens laten dekken door El Corona, dan ga je toch weer de zwaardere kant op? Het veulen is niet oud geworden, ik weet niet wat er mee gebeurd is. Eldegune is via via bij ons gekomen.
Is Rubin Royal misschien iets voor mijn merrie? Een Oldenburger van Rohdiamant x Grundstein 11 x Akzent 11. Hij is donkerbruin, 1.70 hoog en kan enorm bewegen.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 23:35

Ik denk dat je gelijk hebt Sarabande. IK heb nog eens nagedacht en ik zou het heel leuk vinden als er dit keer een merrieveulen geboren zou worden. Dan is het mooier om met een KWPN-er te dekken. Eldegune is al wat ouder en we willen graag met een merrieveulen van haar verder fokken. Ik zit erover te denken om haar naar van Bommel te brengen, daar staan een aantal zeer goede hengsten en zij weten waarschijnlijk ook wat meer van Eldi en welke hengst het beste bij haar past gezien de contacten die zij met Rutten hebben.


Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 00:08

ik heb er wel eens over gedacht om hem te bellen, maar je weet nooit hoe zo iemand reageerd. Dus heb ik het nooit gedaan.
Even over Goodtimes, mijn merrie merrie heeft absoluut maat en lengte.
Ik ben echt op zoek naar een hengt die zij extreme bewegingen door geeft, dus misschien is het wel wat.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 00:23

Goodtimes sluit wel weer mooi op het springbloed aan.
En wat vind je van Havidoff?
Fokt toch ook goede bewegingen en een sterk achterbeen door. Wel vaak smalle voetjes en een franse stand, maar ik denk dat dat in combinatie met mijn merrie wel mee zal vallen.
Er loopt oon een Havidoff x J. Amagun op grand-prix niveau. Niet dat ik de illusie heb dat mijn fokproduct dat ook zal bereiken. Ik vind het zo moeilijk. Er is zoveel keus.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 00:12

ik heb je topic gelezen sherwood. Dus Witano was jou ook al opgevallen. Die zou ik ook wel in het echt willen zien. Iemand schreef dat Obelisk ook wel mooi zou zijn, maar dat weet ik niet, mijn merrie is ook niet zo sterk achter en de beide veulens zijn wat dat betreft niet echt beter geworden.
Ik zat zelf al te denken aan Flemmingh voor mijn merrie maar misschien is krack ook wel wat. Ik ga in iedergeval niet over de grens, want ik hoop op een merrie om te fokken en dan is een blauw papier niet zo mooi.
Heb jij de hengstenhouder gesproken en om info gevraagt? En zo ja wat adviseerde hij ?
O, even off topic, ik rij volgens mij regelmatig bij jullie voor de deur langs. In vaassen dan wel te verstaan. En ik zie jullie vrachtwagen regelmatig bij mij voor de deur langs rijden ik woon ook langs de 4 baans.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MizzMontana en 125 bezoekers