aram X amor wat denken jullie dat dit voor iets is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

aram X amor wat denken jullie dat dit voor iets is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:57

ik heb eerst altijd een aramxamor gehad. wat denken jullie van het karakter van dit beestje??

x yvon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:06

Ach... ik ken ook iemand die een Mondriaan - Michelangelo - Amor kocht Knipoog en mijn eerste reactie was "wil je dood of zo?" maar dat is toch een gruwelijk... lief dier! Haha! Dus je kan er nooit wat van zeggen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:00

puur op papier neem ik niet eens de moeite om te gaan kijken, maar verders zie hierboven Haha!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:44

Precies, er zijn zoveel zaken die een rol spelen bij de ontwikkeling van een karakter, bovendien als een hengst slecht bekend staat qua karakter, zal echt niet 100 % van zijn nakomelingen een rotzak zijn. Laten dat er maar 10 % ofzo zijn, dan heeft hij al snel genoeg een slechte naam, terwijl jouw paard misschien niet die ene, maar een van die andere 9 met een goed karakter is.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:50

Ik had een Holland x Aram, springt als de beste en is een super wedstrijdpaard dus ach vertel het maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:51

Superfijne Aram x Holland gehad, dus het zegt weinig. Heel braaf paard. Daarbij............ken vrij veel hele brave Arams.

Oeps sorry.........................de baas van mijn "verzorgpaardjes" heeft die gehad Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 01:08

Zep schreef:
Ach... ik ken ook iemand die een Mondriaan - Michelangelo - Amor kocht Knipoog en mijn eerste reactie was "wil je dood of zo?" maar dat is toch een gruwelijk... lief dier! Haha! Dus je kan er nooit wat van zeggen.

Als ik had geweten dat er ook nog Amor achter had gezeten had ik waartschijnlijk ook niet gaan kijken hoor Schijnheilig *LOL*

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:54

Ik heb een Aram x Duc de Normandie gehad en een
Hollywood (Jasper) x Zalmeco (alme) x Amor en waren allebei
........superfijne paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:53

Toen ik in pension stond op het FPC, stond er in de box naast mij een Aram ruin, ook een heel braaf dier. Ik had toen een Amethist x Zeoliet merrie en over die combi heeft ook eens iemand gezegd: Hoe hebben ze het bijelkaar kunnen verzinnen. Nou moet ik eerlijk zeggen, het was ook wel een draakje af en toe Haha! Ze kon bokken en steigeren als de beste Lips are sealed

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:08

Probleem wat je met Amethist vaak tegenkomt is dat ze zo moeilijk over de rug te rijden zijn,
die paarden komen dus lichamelijk vaak wat te kort om het gevraagde werk te kunnen verwerken en daardoor kunnen ze nog wel eens protesteren. Niet zo gek dus

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:11

Sjuimpje schreef:
Probleem wat je met Amethist vaak tegenkomt is dat ze zo moeilijk over de rug te rijden zijn,
die paarden komen dus lichamelijk vaak wat te kort om het gevraagde werk te kunnen verwerken en daardoor kunnen ze nog wel eens protesteren. Niet zo gek dus


Maar dat zou juist door Zeoliet gecompenseerd kunnen zijn, die zijn meestal wel lekker los, dus waarom mensen het een rare combi vonden begrijp ik niet helemaal???

Vind het niet zon rare keuze eigenlijk als je toch met Amethist wil fokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:13

Sjuimpje schreef:
Probleem wat je met Amethist vaak tegenkomt is dat ze zo moeilijk over de rug te rijden zijn,
die paarden komen dus lichamelijk vaak wat te kort om het gevraagde werk te kunnen verwerken en daardoor kunnen ze nog wel eens protesteren. Niet zo gek dus


Dat verklaart een hoop Haha! Ik had idd al vaker gehoord dat Amethisten wat dat betreft iets lastiger zijn. En de combi met Zeoliet Sjuimpje? Of is dit erg off-topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:14

sarabande"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Probleem wat je met Amethist vaak tegenkomt is dat ze zo moeilijk over de rug te rijden zijn,
die paarden komen dus lichamelijk vaak wat te kort om het gevraagde werk te kunnen verwerken en daardoor kunnen ze nog wel eens protesteren. Niet zo gek dus


Maar dat zou juist door Zeoliet gecompenseerd kunnen zijn, die zijn meestal wel lekker los, dus waarom mensen het een rare combi vonden begrijp ik niet helemaal???

Vind het niet zon rare keuze eigenlijk als je toch met Amethist wil fokken
[/quote]

Ik weet het niet Sarabande, dat werd mij destijds door de "kenners" verteld. Vandaar mijn vraag

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:26

Ha ha kenners, gewoon zelf voelen hoe je paardje is, lekker laten l*llen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:29

Euh ik heb de merrie verkocht; het was echt niks voor mij. Zo ging het twee weken goed en zo bokte ze de sterren weer van de hemel. Op een gegeven moment zat ik er met kromme tenen op. In de omgang was het trouwens een superlief dier.

Net als de Aram om even weer on-topic te gaan Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:56

hartsikke braaf dier die aram x amor. springt hartstikke braaf een parcours. als enige nadeel heeft ie al 3 jaar dat ie de kleine binnenhal niet fatsoenlijk doorloopt. hij gaat dus gewoon niet fatsoenlijk langs die kleine kantine en is hier een echt volhouder in. de ene keer gaat het beter als de andere. maar over het algemeen in de omgang en met het rijden gewoon een lekker dier dat graag meewerkt.

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:00

Ik heb zelf een michelangel X Amor x Gouverneur. Mooi paard om te zien, maar het heeft me scht een hoop bloed, zweet, tranen (liters) en blauwe plekken gekost om haar zo ver te krijgen als dat ze nu is.

Het is nu een heel fijn paard om te rijden, maar kan het nog steeds op haar heupen krijgen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:05

Ransie schreef:
Ik heb zelf een michelangel X Amor x Gouverneur.


mijn optie=Afbeelding Haha!

dat mensen zulke paarden fokken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:55

hmm de mijne heeft amor bloed ( vader= wel lief, Magic Owl, BWP)
ik ken een paard van dezelfde vader, maar dan aan moeders kant Aram, en die is net zo gestoord als die van mij, alleen is dat een echte knuffel op stal, en die van mij haat het om geaaid te worden, ja na t rijden als t weer duidelijk is wie er de baas is, dan wilt ie wel knuffelen haha
maar zowel die van mij als die van die andere mensen kan flink staken en gek doen als ie iets niet wil onder t zadel(voorbenen over bakrand heen en dan blijven 'hangen' of omvallen bij t steigeren...)
maar met letterlijk veel bloed, zweet&tranen is die van mij toch al aardig braaf geworden met rijden!

maar aram x amor, min x min = plus, toch? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:37

Zelf heb ik een Ekstein X Aram ingereden, maar dat was ook een braaf beessie
had veel souplesse.
Maar helaas door de draad gegaan en niet meer geschikt voor de sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:03

Ik zie wel graag Amor in de moederlijn eigenlijk. Maar zat daar dan geen Trakehner op Haha! in dat geval sluit ik me aan bij Wouter *LOL*

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:11

Zep"]
Ik zie wel graag Amor in de moederlijn eigenlijk. Maar zat daar dan geen Trakehner op Haha! in dat geval sluit ik me aan bij Wouter *LOL*
[/quote]

[quote="Zep schreef:
Ach... ik ken ook iemand die een Mondriaan - Michelangelo - Amor kocht Knipoog en mijn eerste reactie was "wil je dood of zo?" maar dat is toch een gruwelijk... lief dier! Haha! Dus je kan er nooit wat van zeggen.


Je kan er inderdaad nooit iets van zeggen hé. Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:22

De sjiem is toch ook een aram he? Kan goed springen, en hij is meer dan lastig.............

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:27

Zannekin"]
[quote="Zep"]Ik zie wel graag Amor in de moederlijn eigenlijk. Maar zat daar dan geen Trakehner op Haha! in dat geval sluit ik me aan bij Wouter *LOL*
[/quote]

[quote="Zep schreef:
Ach... ik ken ook iemand die een Mondriaan - Michelangelo - Amor kocht Knipoog en mijn eerste reactie was "wil je dood of zo?" maar dat is toch een gruwelijk... lief dier! Haha! Dus je kan er nooit wat van zeggen.


Je kan er inderdaad nooit iets van zeggen hé. Knipoog
[/quote]
Geeft iig al wel knappe paarden, alleen karakter moet je altijd even afwachten Haha!
Afbeelding

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:52

Wouter24"]
[quote="Ransie schreef:
Ik heb zelf een michelangel X Amor x Gouverneur.


mijn optie=Afbeelding Haha!

dat mensen zulke paarden fokken
[/quote]

Het is inderdaad niet de slimste keus geweest om zo iets te fokken. Mooi paard om te zien, als ze loopt, loopt ze supper!!!!, maar eer ze zover is....... Schijnheilig