Meinoedske word morgen geinsemineerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Meinoedske word morgen geinsemineerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 12:24

Ik kreeg net een mailtje van Jeanne Toonen dan onze friese stermerrie Meinoedske morgen word geinsemineerd met sperma van Nanning.
ze heeft vandaag een ei van 4,2 cm.

Nu maar hopen dat ze drachtig blijft, vorig seizoen heeft ze het rond de 100 dagen afgeworpen Huilen

Als alles goedgaat hebben we dus een behoorlijk vroeg veulen, maar gelukkig hebben we hele ruime stallen, vooral de veulen stal is heel groot dus mocht het echt heel slecht weer zijn kan het toch lekker daar in lopen.
(bijna een overdekte kleine paddock haha

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:32

Ik ga weer voor je duimen Horse Pleasure, ik had me zo verheugd dat we dit jaar tegelijk moesten waken.... maar ook volgend jaar kan dat niet.... dan ben jij eerder gezegend dan ik Verdrietig

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 12:46

nou ik heb nog een troef hoor haha
rond 8 mei moet mijn welsh pony veulenen, wanneer is die van jou aan de telling?
kunnen we misschien toch samen waken Knipoog

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:56

nou maar hopen dat alles goed blijft gaan!!
volgend jaar beschuit met muisjes!!! Haha!
succes!
gillian

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 13:17

ja en dan word oeds opa haha maar dat zal hij ondertussen wel al zijn Haha!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 23:23

Haha! Die van mij is 10 april aan de telling, dus ik lig iets eerder te blauwbekken Bloos

Maar ik kan bijna niet wachten!!! Nog 4 weekjes!!!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 08:50

oh spannend man.
en heeft ze al een lekker buikje?
bij talasha is het veulen heel levendig. heel leuk om van bovenaf te zien, dan gaat die buik toch te keer joh haha

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:45

Zekers een lekker buikje Bloos Aangezien het een kort paardje is heeft ze niet zoveel ruimte, maar het gaat goed. Ik was een beetje benauwd voor het aanraken van haar uiers maar dat gaat nu ook goed, eerst trapte ze nogal. Maar ik begin aardig nerveus te worden, vooral als je al die verhalen leest over Rhino en dode veulens en ik weet dat het er ieder jaar is maar nu, jak.

Mazzelp*k, die van mij slaap volgens mij alleen maar, in de 9de maand heb ik d'r twee keer gevoeld en daarna niet meer, ook niet gezien....het is dat die buik doorgroeid anders Verward

Hoe vind Talasha het allemaal? Zij is toch ook niet zo lang in de rug....zal ze ook een aardig buikje hebben }>

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 09:56

Ja Rhino, ik ga dus vandaag ook niet naar de henstenshow hier in de buurt. gewoon voo rhet geval dat.
je kan als je een drachtige merri eheb niet te veel op zulke plekken komen vind ik want je weet maar nooit he.

Ik denk dat het alemaal wel meevalt hoor, iemand hoord wat en voor dat je het weet gaan de ergste verhalen de rondte.
natuurlijk is het heel gevaarlijk maar ja er is niet veel aan te doen he.

Nou een paar weken terug was ik haar aan het poetsen en toen was het aan het trappen joh.
niet meer normaal, ik kreeg er gewoon de slappe lach van haha
heel die buik schommelde alle kanten op.
volgens mij droomde het van een carriere op de renbaan ofzo?

heb je al een naam bedacht trouwens?
Ik denk aan Talasha's Pride.

Lassie vind het wel goed allemaal.
volgende week begin ik ook met uier training haha
dat zal ook wel wat problemen geven denk ik aangezien ze alles zo eng vond in het begin.
maar ik kan nu zelfs haar buik poetsen zonder dat ze iets doed dus das al heel goed.
vaak kom ik dan ook al met de zachte borstel richting uier.
ze lijkt nu een beetje op bessie turf haha
kan al maanden niet meer omrollen enzo.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:28

Inderdaad, ik heb vandaag ook maar besloten om gewoon mijn kop in het zand te steken. Zelf niet naar evenementen gaan enzo.

Uiertraining Haha! Ik merk dat ze het nu echt niet erg meer vind, ik denk omdat er toch wat spanning opstaat, ze vind het wel fijn lijkt het maar ook het moedergevoel zal nu wel spelen. Ik wilde van het weekend het "zaakje" eens goed schoonmaken. (gewoon water) tussen de tietjes zit vanalles Bloos Ik had gisteren het idee dat ze zichzelf aanbood toen ik haar Uiertraining gaf Knipoog

Mmmm naam zei je? Is dat nodig dan? HA Horse Pleasure, ik heb geen idee, van het volgende veulen weet ik het al maar deze Verward Begin aardig radeloos te worden Bloos

Talasha's Pride vind ik leuk, Pride heeft wel wat, vind het een echte Welsh naam....Lace (Engels voor kant) vind ik ook zo'n naam.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 08:36

mijn fries meinke vind het HEERLIJK als ik haar uier schoonmaak.
dan zit ze gewoon met haar neus te wiebelen haha
ze heeft dan ook al 6 veulens gehad, begon zelfs melk te geven toen er een schetlander bij kwam die steeds aan haar uier zat.
hoezo een moedertje?

Lace is inderdaat ook een leuke naam, Talasha's Lace Tong uitsteken
Ik heb ook aan Talasha's troublemaker gedacht voor een hengst haha
maar misschien niet zo'n goed idee.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:32

Misschien dat wij dat over 6 jaar ook kunnen zeggen van deze merries Haha! Gisteren laat nog even "Getrained" en kon gelijk mijn veulentje nog voelen, aww ik helemaal blij want dat was een tijd geleden.

Nou van mij mag je, ik heb geen Welsh Bloos Clown En Inderdaad, das vragen om moeilijkheden met zo'n naam!!