Grote hengst/kleine merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:12

Ik vind het verschil eerlijk gezegd wel wat te groot. Trouwens, waarom kies je dan niet liever een NRPS hengst zoals Ferrolan? Dan zit je in het zelfde stamboek.

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:19

maar Ferrolan komt toch uit een ramiro moeder of heb ik het mis? Als ramiro geen springbloed geeft weet ik het niet meer. Je zou met Ferrolan een leuke allrounder kunnen fokken. Ferro zelf kwam van een springende hengst; Ulft.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:46

batje schreef:

Zijn afstamming: BelisarxRoemer
Mijn merrie: JuravelxBaccarat

maar dit is toch niet springen gefokt?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:07

O, hm, nou zie ik het, Schijnheilig . maar jij wilt gewoon met die specifieke hengst fokken begrijp ik?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:34

zou kroonjuweel dan niets iets voor jou zijn? Hij fokt niet erg groot lees ik hierboven en dat zou voor jouw merrie wel goed zijn. Ferrolan zou ik van afzien, ik ben niet zo'n heel groot voorstander van al dat "lijnenteelt".

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:17

gomir schreef:
Mar ik wil juist een iets groter paardje Desiree Haha! En kroonjuweel vergroot niet(op een merrie van 1.57...) De merrie is echt te klein voor mij dus ik hoop op een iets groter veulen Haha!
En ik wil ook wel graag binnen het stamboek blijven Lachen Het NRPS heeft genoeg leuke hengsten lopen...Maar Ferrolan wordt het dit jaar in ieder geval niet en voor een eventueel volgend veulen ben ik ook wel gek van baldwin B (burggraaf x vasco) *LOL*

Ik ken een meisje die ook een paard had van 1.59m, ook NRPS. Die liet haar dekken door Ferrolan en daar is een echt paard uit gekomen, dat iets van 1.67m geworden is. Ook Burggraaf staat bekend om een vergrotende factor.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:33

Wouter24"]
[quote="Desiree"]Ook Burggraaf staat bekend om een vergrotende factor.
[/quote]

dat is echt zielig en lijkt me ook niet echt gezond om zo een kasteel te gebruiken bij een pony
[/quote]

[quote="Desiree"]
zou kroonjuweel dan niets iets voor jou zijn? Hij fokt niet erg groot lees ik hierboven en dat zou voor jouw merrie wel goed zijn. Ferrolan zou ik van afzien, ik ben niet zo'n heel groot voorstander van al dat "lijnenteelt".
[/quote]

[quote="gomir schreef:
Mar ik wil juist een iets groter paardje Desiree Haha! En kroonjuweel vergroot niet(op een merrie van 1.57...) De merrie is echt te klein voor mij dus ik hoop op een iets groter veulen Haha!
En ik wil ook wel graag binnen het stamboek blijven Lachen Het NRPS heeft genoeg leuke hengsten lopen...Maar Ferrolan wordt het dit jaar in ieder geval niet en voor een eventueel volgend veulen ben ik ook wel gek van baldwin B (burggraaf x vasco) *LOL*


Dus Wouter, ze wil toch een hengst met een vergrotende factor.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, Kellyvanloon en 4 bezoekers