Onze 3-jarige merrie, welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:21

Met een merrie die zo groot is en zult sportbloed voert zou ik proberen die talenten te behouden. In de eerste plaats zoek een presterende hengst die geen slungels fokt. Door nog meer te vergroten, wordt ook de kans op gebreken groter. Lux zelf vergroot en de kans dat Lupicor dat ook doet is een risico. En ik ben het met Dees eens, kijk eens wat ze kan. Maar aan de andere kant is het misschien een goed idee om zo,n grote merrie rustig te laten uitgroeien. Een hengst als Cantos (hier al vaker genoemd) zou mooi aansluiten. Mooi bloed, uit een zeer goed presterende merriestam en de inteelt op Nimmerdor is weer wat verder weg. Cantos geeft en heeft een gesloten bovenlijn en een sterk gebruik van het achterbeen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)



sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:36

rinnie1982 schreef:
Dan kun je denk ik beter Cantos als Casantos nemen. Casantos is nu al vreselijk duur en of ie bij het KWPN wordt goedgekeurd is natuurlijk altijd nog maar de vraag. Hij's nu iig al 795 euro!!! Erg duur vind ik.


Ja en vroeger kreeg je bij Tilders als je bij Cantos dekte ook een cadeaubon voor de woonwinkel van f 250,-, maar dat is er nu ook niet meer bij Haha! Knipoog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:54

Het is niet aan te raden om op een maidenmerrie een hengst te zetten waar nog niets of weinig van bekend is. Je springt dan wel dubbel in het ongewisse.
Voorkeur heeft een hengst die minimaal veulens op een afstammelingen keuring heeft laten zien, maar nog liever een hengst wiens kinderen al ouder zijn en zowel linear gescoord alswel gepresteerd hebben.
Je hebt dan veel meer houvast om een keuze te kunnen maken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:03

Dees schreef:
En er is nog steeds keuze genoeg uit de wat bekendere hengsten, bovendien, jongere hengsten zijn helemaal niet goedkoper dan de oudere hengsten waar wel veel meer van bekend is kwa nafok.
Met deze Burgraaf x Nimmerdor kan je alle kanten op!


volledig mee eens Knipoog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pumpkins en 89 bezoekers