NRPS-keuringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

NRPS-keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 20:50

Hoe werkt dat allemaal? Ik heb een 2 jarige nrps merrie ingeschreven in het sportstamboek.

Wat zijn de mogelijkheden en hoe gaat alles in zijn werk??

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:09

Is je merrie in het sportregister A of B ingeschreven?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 12:50

Dat staat niet op het papier. Het staat me bij dat ze daar toen nog niet mee begonnen waren of er juist mee stopten.
Dat heeft toch te maken of je pony in het hulpstamboek staat??
De mijne is echt NRPS volpapier.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:59

Je zei sportstamboek, bedoel je daar dan gewoon het NRPS mee?

Wanneer een merrie een gewoon veulenpapier heeft dan kan je haar inschrijven voor de provinciale keuring, er zijn rubrieken voor jonge paarden. Op 3-jarige leeftijd kan ze dan voor stamboekopname worden aangeboden.
Je zal wel lid moeten worden van het NRPS, dan krijg je ook het NRPS-nieuws, daar staan alle aankondigingen in.

Iedere provincie is een eigen afdeling. Ze organiseren allemaal een provinciale keuring waar je eerst naar toe moet. Je kan naar de keuring van je eigen provincie maar dat hoeft niet. Wel mag je merrie maar naar 1 provinciale keuring per seizoen. Op die keuringen worden de paarden aangewezen die door mogen naar de landelijke keuring in Ermelo.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 15:10

Mijn vader is lid van het NRPS, dan moeten we haar nog over laten schrijven op zijn naam. Ze is ingeschreven trouwens in het Sportregister van het NRPS.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:21

Ik ken alleen maar volboek NRPS-ers met volledig papier. Het sportregister van het NF is voor alle 'halfbloedjes'. Bij het NRPS kun je praktisch elk paard in eht hulpboekkrijgen.
Je gaat naar de keuring en het is vaak klaar, meer is het niet.

Volledig papier wordt netjes opgedeeld in 3e, 2e en eerste premie. Met de beste eerste premies kun je naar ermelo. Elk eerste premiekopnummer mag meedoen om het kampioenschap en elke kampioen mag weer om eht dagkampioenschap meedoen.

Verder heb je nog de zadelrubriek, hieraan mag je ook meedoen met een hulpboek paard.
Kosten voor deelname aan de keuring waren afgelopen jaar 12 euro incl. evt. deelname zadelrubriek, excl. chippen, stamboekkosten, registratie enz.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:27

germie schreef:

Kosten voor deelname aan de keuring waren afgelopen jaar 12 euro incl. evt. deelname zadelrubriek, excl. chippen, stamboekkosten, registratie enz.


Nu gratis Haha! Haha! Haha!

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:42

FlairS"]
[quote="germie schreef:

Kosten voor deelname aan de keuring waren afgelopen jaar 12 euro incl. evt. deelname zadelrubriek, excl. chippen, stamboekkosten, registratie enz.


Nu gratis Haha! Haha! Haha!
[/quote]

goede zaak, ik heb alleen de laatse NRPS-nieuws bladne nog niet gelezen. Dus ik heb het dan inderdaad gemist.

Maar, hebben ze je nu wel verplicht om een voorbrenger in te huren? Die verhalen gingen vorig jaar inTolbert rond, je zou dit jaar een voorbrenger moeten huren en het niet meer zelf mogen doen. Dat lijkt mij dus echte onzin en een fabeltje

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:44

het lidmaatschapis verhoogd.Door geen inschrijfgeld meer te vragen hopen ze meer leden naar de keuringen te krijgen.Ik was altijd een vermogen kwijt op die dagen aan al dat inschrijfgeld.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:07

ja, ik zag het, 60 euro. Ze gaan het kwpn een beetje nadoen, daar betaal je ook niets voor keuringen. WEl een gelukje voor mij hopenlijk: kan ik eentej meenemen voor de zadelrubriek die verder niet interessant meer is voor de keuringsrubriek Haha!