Kent iemand de Draversmerrie Tyra P NL 164780?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Kent iemand de Draversmerrie Tyra P NL 164780?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 22:06

Hoi,
Ik heb zelf een dochter van deze merrie. Ik vroeg me af of iemand deze merrie kent en of ze ook draverijen heeft gelopen. Waar kan ik eventueel informatie over Dravers vinden? Alvast bedankt!
Groetjes Melina

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:28


WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:04

Tyra P is van Brogan uit Lyra P. Ze is gefokt door dhr BJ Pleij en is geboren in 1977. Ze heeft een record gelopen van 23.1.
Brogan is een amerikaanse hengst van Star's Pride uit Hoot Lass, van Hoot Mon.
De nederlandse hengst (dekhengst geweest, nu volgens mij niet meer) Abrogan Veha is ook van Brogan. Op de volgende link staat de pedigree van Brogan: http://mondomascara.phpwebhosting.com/p ... v_breed=lv

Ik zal kijken of ik nog iets over Tyra P kan vinden.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:08

Super bedankt voor alle informatie wkoekoek!!! Echt heel erg leuk dat je er iets over weet. Ik hoop dat je nog wat meer over Tyra P kan vinden. Het is de moeder van mijn paardje en alle informatie is welkom! Was Tyra een goede Draver met een record van 23.1? Heeft ze een goede afstammeling? Ik weet namelijk niets over Dravers, ik zou er graag wat meer over weten. Groetjes Melina, als ik niets meer van je hoor, stuur ik je nog wel even een pb'tje.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:21

23,1 is niet geweldig... De snelste draver tot nu toe heeft een record van 1.09,8 geloof ik Haha! Maar da's wel heel snel. Een draver met zo'n record red het niet op de baan, vaak kunnen ze in draf niet genoeg tempo maken en vallen ze dan in galop, waarop ze worden uitgeschakeld.
Met die reden is ze waarschijnlijk ook de fokkerij ingegaan. Jouw paardje was een halve draver? Dan betwijfel ik of ze ook nog volle dravers heeft gebracht, maar we zullen zien. ik heb mn moeder even een lief mailtje gestuurd of ze even in de boeken wil kijken, dan weten we het snel genoeg Haha!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:47

Mijn moeder is lief Lovers Ze heeft het even voor me opgezocht:

Tyra P bruine merrie geb. 1977
record 1,23.1A winsom fl 2750
v. Brogan u Lyra P 1.30.8A

Lyra P is v. Xuthus T u. Flaming 1.29.9A
Flaming is v. Iniopile u. Racket Arion

Racket Arion is v. Fried
Ze had een record van 1.39.7, was een vosmerrie en is geboren in 1950, en ze kreeg 16 veulens.

Nog over Tyra P: Ze kreeg drie veulens die zijn aangegeven bij het stamboek:
1985 Cyras B, bruine ruin van My Super Star
1988 Flits Lybra, voshengst van Kameraad
1990 Hertog Jan Lybra

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 19:36

Super bedankt voor al je informatie! Het is wel grappig, want de volle naam van Lyra is Lyra Lybra en haar half zusjes/broertjes hebben ook de naam Lybra. Zo kom je nog eens wat te weten! Dat de recordtijd van Tyra niet zo goed was, maakt mij niet zo veel uit. Ik breng Lyra toch niet op de renbaan uit. Maar ik vond het wel leuk om even te weten.
Groetjes Melina