Harcos als pappa?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rozebottel

Berichten: 273
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: Randstad

Harcos als pappa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 14:03

Wie kent deze hengst en weet hoe hij vererft? (karakter, uiterlijk, discipline???) (Het gaat hier om Harcos x Gelders) Verward

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:19

Afbeelding


Afbeelding



Harcos de hoogedele zwarte hengst is een zoon van Narcos Deu die in Frankrijk de allergrootste springpaardenvererver is. Die zelf vele internationale wedstrijden heeft gesprongen, ja zelfs de hoge muur van 2.25 m, in Fontainebleu was geen probleem voor hem. De moeder van Harcos, regatta stamt ook uit een welbekende Hannoveraanse Wijnbeere x Wedekind stam. De vader van Regatta is de zwarte engelse volbloedhengst Rieko xx, die helaas door een koliek-aanval te vroeg is gestorven in de stallen van Paul Schockemöhle. Regatta heeft zelf ook zeer verdienstelijk gepresteerd in de sport en fokkerij. Het juryrapport van de moeder van Harcos luidt als volgt: Regatta is een zeer goede fokmerrie met een solide bouw en zeer veel beweging. Zodoende werd Harcos gezien als een fokhengst voor sportpaarden door de jury.

Tijdens de hengstencompetitie wist Harcos te overtuigen in Goes. Ook het afstammelingenrapport van Harcos was zeer lovend. Van de 60 voorgeselecteerde veulens van de H-jaargang bezetten 2 veulens van Harcos de 3e en 5e plaatst tijdens de finale in Den Bosch. Zowel in Liessel als Borculo werden veulens van Harcos goed verkocht.

Uit zijn eerste jaargang werden 5 hengsten aangemeld, waarvan 2 ster werden en 2 doorverwezen naar de 2e en 3e bezichtiging in Den Bosch. Daarvan werd er één aangewezen voor Ermelo. Harcos fokt paarden met maat, massa en mooie belijningen, goed karakter en zeer veel vermogen, zowel springen als dressuur. Harcos zelf springt thans 1,35 m. en zal hopelijk dit najaar internationaal starten. Ondertussen vallen zijn kinderen al op door ongekende spring- en dressuurkwaliteiten.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:02

Harcos is vorig jaar op wacht gezet, de voornamelijkste reden was geloof ik dat hij een arm bespierde hals doorgaf.

boemel

Berichten: 8403
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:21

Ik ken een Harcos, is geloof ik een merrie. Ik vind het geen mooi paard om te zien. Vrij groot lichaam en in verhouding korte benen. Schijnt geen makkelijk paard te zijn met rijden, maar kan wel goed springen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:38

Harcos heeft bij ons op stal gestaan. Zelf een slecht karakter maar dat is ook zo gekomen door de manier waarop hij behadeld is.
Degene die op die foto op hem zit daar heb ik nog voor gewerkt, vaandaar dat ik hem wel ken Haha!

Verder ken ik een aantal nakomelingen, en dat waren zeker leuke paardjes hoor.
Een was zeker mooi gebouwd.

En ik ken nog een veulen die zelf al regelmatig sprong, gewoon over hindernissen heen, zonder dat iemand er wat aan deed.
Ook dat paardje had een eigen willetje..

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:50

Ik ken maar 1 Harcos en dat was een lastige donder. Maar spingen kon hij super (ook met 4 benen de lucht in Haha!)

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:53

Ik Ken Harcos en veel van zijn nakomelingen, er zijn twee soorten, enkele lastige, maar over het algemeen erg flegmatieke lieve paarden. Harcos zelf is misschien niet makkelijk, maar hij wordt op dit moment door een 15 jarige jongen bereden, dus ook dat werkt weer in zijn voordeel, hij is niet makelijk maar zeker niet gemeen. Hij is op wacht gezet omdat er van zijn tweede en derde jaargang niet voldoende (goede) veulens zijn getoond.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:57

Rozebottel schreef:
Wie kent deze hengst en weet hoe hij vererft? (karakter, uiterlijk, discipline???) (Het gaat hier om Harcos x Gelders) Verward


Ik heb een dochter van Harcos.
Karakter; moeilijk
Uiterlijk; mooi
dicipline; recreatief / freestyle

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:40

Rozebottel schreef:
Wie kent deze hengst en weet hoe hij vererft? (Het gaat hier om Harcos x Gelders) Verward


Ik ken al die afkortingen niet die op stamboekpapieren staan, maar ik dacht dat er in Harcos veel engels volbloed en selle france zat. Ik zal typen wat er op de stamboekpapieren van mijn paard staat, misschien dat iemand anders er een verdere toelichting op kan geven.
Harcos/ v. Narcos II SF / m. Regatta Y-4197 SBS /
Narcos II / v. Fair Play III / m. Gemeni
Regatta / v. Rieko XX / m. Weinbeere

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:24

Narcos II is zijn naam, SF staat voor Selle Francais, frans stamboek. SBS is een belgisch stamboek en als er xx achter de naam staat is het een engelse volbloed.