KI of Natuurlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:49

KI. Veiliger voor hengst en voor merrie. Veel rustiger voor de merrie. Minder kans op infecties....inseminatie op het moment van de eisprong. Als ik zou mogen kiezen...alleen nog maar KI.

Nu is mijn merrie niet allergisch voor de verdunningsvloeistof van de sperma. En tot nog toe alleen met levend sperma geinsemineerd. Maar het was met een keer raak...en een kanjer van een veulen....

Je suis Charlie.



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:56

Ik dacht altijd dat er bij Shetjes helemaal geen KI mogelijk is? Dus Dennis kan gerust zijn, hij zat natuurlijk moeten (blijven) dekken...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 08:44

Als het niet prettiger zou zijn voor de merrie zouden de eigenaren van de merrie daar snel doorheenprikken hoor. Niet alle hengsten zijn even "gentlemanlike" sommigen komen al gillend uit de stal en springen er van een afstand al op...het lijkt wel pure verkrachting.

Ik denk eerder dat , behalve het gemak van KI met het bedienen van meer merries en op grotere afstanden, KI er ook voor is om hengsten een beetje handelbaar te houden gedurende het dekseizoen. Sommigen raken helemaal de weg kwijt en denken dat alles wat op vier benen langs komt voor hen is bestemd. Als je een periode hebt waarin je sperma kun oogsten, en verder de hengst niet lastig hoeft te vallen, is dat fijner voor de hengst en de mensen die met hem om moeten gaan....

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, MariekeS_, PetalBot, ynskek en 47 bezoekers