Ook addertje bij deze merrie??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Ook addertje bij deze merrie??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 20:16

Had ik maar geld en ruimte, weer een leuke fokmerrie te koop!!

Zou er bij deze ook wat mis zijn??

Jidola /ster sport (spr) Elmero B X Nurprimus


Aangeboden: Fok/sportmerrie

Prijs: vraagprijs 4750 euro
Beschrijving: 12 jr bruin merrie, ster (sport), Z springen drachtig van Rovenxx (June 2003). 165cm. Fokfam 13
Sorry for writing the next bit in English but I can't write in Dutch.
Her foal from last year was selected for Borculo National Elite Veulenveiling and photo's of both mare and foal can be seen on horses.nl/borculo/.
She has not been ridden for about 1 year but is easy to put back to work

Deze foto is van haar Manhattenveulen van vorig jaar Hij is in burculo geveild!!
Afbeelding


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 22:32

Yep!! Een ster merrie die Z-springen is en drachtig!!

Tja zoals ik zei heb ik niet echt de ruimte voor een fokmerrie en ben ik meer van de dressuur. Maar het is wel een droom van me, een mooie ster of keur merrie.

Ik had ook graag een merrie gehad, maar we vielen gewoon voor sam!

En ja een goed paard heeft geen kleur en geen geslacht!!
Bovendien hebben we hem in eerste instantie voor de sport!!

We zijn nog wel wezen kijken bij een mooie grote stermerrie van democraat uit een predikaatrijke stam. Was een top paard, beetje erg groot lopen, had wat sneller gemogen van achter, en was helaas op de foto niet goed!!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 22:35

paulanda schreef:
weet niet hoor is al jaar niet bereden en toch 10.000gulden,vind het eerder eens een normale prijs,die prijzen van tegenwoordig zijn belachelijk.


Nou ja, als je het veulen verkoopt voor 3000 euro heb je een Z-spring merrie die goed fokt met ster predikaat voor nog geen 4000 GULDEN!!! vind ik niet veel geld ook al is ze een jaar niet gereden!!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 20:26

Dees schreef:
gut, wie weet hebben we het hier nog slechts over een aan gort gereden recreatiepaard met een prestatieverleden, spat in elk gewricht, moet elke dag aan de biosynov en eigenlijk het enige dat nog functioneert is de baarmoeder.
Geloof me, dan is het nog een hele prijs....


Nu ja dan zou dat dat addertje dus zijn.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 20:31

FlyingHigh schreef:
Volgens mij is er niets mis met deze prijs!!! Man o man..........een fokmerrie van 10.500 gulden, da's veel geld! Over weidegang hoef je je geen zorgen te maken, Sam, ik zoek nog een makkertje (merrie) voor mijn merrie in haar wei, Lachen


Ze is drachtig!! als je het veulen verkoopt voor 3000 euro heb je een Z-spring merrie die goed fokt met ster predikaat voor nog geen 4000 GULDEN!!! vind ik niet veel geld ook al is ze een jaar niet gereden!!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 21:16

En trouwens zijn de prijzen van paarden nog steeds belachelijk hoor. We zijn bij een ferro X Gregor wezen kijken van 3,5 (volgens mij een merrie) die draafde zeer, zeer matig en galloppeerde om te huilen. Ze vroegen nog bijna 6000 euro voor dit paard!!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 21:22

[quote="FlyingHigh
Eerst is het hopen dat je er een gezond veulen van krijgt, het veulen daadwerkelijk kunt verkopen voor 3000 euro en ook maar hopen dat de merrie (weer) goed drachtig kunt krijgen zonder een complete medische molen.....Een merrie staat bij een fokker (samen met nog 10 andere dames met modieuzer bloed???) haar buikje elk jaar rond te vreten en werpt hopelijk elk jaar een veulen (goed balen als ze geregeld een jaartje gust blijft!!!). Voor hetzelfde kan deze fokker een pensionpaard in die box plaatsen die elke maand, jaar in jaar uit veel centjes opleverd zonder dat de fokker enig risico loopt.....ach........dan is die 4750 euro een net bedrag, Cool .[/quote]

Misschien heb je wel gelijk, maar je wilt echt niet weten welk brandhout we tegen zijn gekomen op onze zoektocht, en wat mensen daar voor durven vragen!! Dus dat klinkt dit wel erg weinig


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 21:23

Ben je al op zoek naar een ponietje voor Tim? Of wordt/is het een voetballer?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 21:38

Hou op schei uit, we hebben 15 paarden gezien en overal mankeerde wel wat aan Karakter/prijs/exterieur/foto's/gangen Iedereen heeft te melden dat zijn paard super gangen heeft en een fijn karakter. En dan kom je daar en dan is het toch een Draak van een paard, waar ze ook nog goud geld voor vragen.
We hebben ook een leuke 3 jarige stermerrie van democraat gezien die erg leuk was. Mooi paard, goed bewegen, had iets sneller gemogen van achter, maar ja. Kwam ook uit een goede prestatiestam, maar ja die was op de foto niet goed. Maar gelukkig kwamen we sam tegen!!

Is het niveau in nederland van westernpaarden wel hoog genoeg dan? Vaak is het zo dat als een wereldje zo klein is je voor echt wat goeds, naar het buitenland moet!!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 21:58

sterkte......

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 14:02

sarabande schreef:
Goed voor de minder ingewijden. Je hebt een paard te koop en zet dat in de krant of zo. Er komt een bekende handelaar die biedt ver onder je vraagprijs. Later komt een andere handelaar die biedt nog iets minder. Zo ga je geloven dat je paard niets waard is en verkoopt het dus in arremoede maar aan deze maffia.
Begrijp je het zo wel Rick


Daar wordt ik dus echt schijtziek van. We hadden een leuke 6 jarige hurricane ruin te koop staan, M-dressuur. beetje ontdeugend. Moest kosten 7500 gulden. Was duidelijk vermeld!

Komt een handelaar, wij thuisgebleven, paard voorgereden enz. Ja zegt ie ik bied 3500. Nou daar zakt mijn broek van af!!! Kom dan niet!! Is toch logisch dat we niet meer dan de helft gaan zakken. Ze proberen er gewoon een slaatje uit te slaan!

PS Paard is gewoon verkocht aan partikulier voor 7500!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 14:04

Bovenstaande wil trouwens niet zeggen dat ik baal van alle handelaren, we hebben onze sam ook bij een hele goede handelaar uit friesland weg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Desi_2409, Geodeo en 148 bezoekers