Armstrong

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Armstrong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 17:55

Heeft iemand een foto van de hengst Armstrong en kan iemand er wat meer over vertellen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:08

Ik denk dat je dit topic beter kunt verplaatsen naar "Fokkerij en Afstamming", daar krijg je vast meer reacties !

Armstrong is overigens een hengst die goedgekeurd was bij het KWPN.
Helaas is hij anderhalf jaar geleden overleden, naar ik dacht aan een been- of bekkenfractuur.

Armstrong was een nakomeling van de beroemde G.Ramiro Z uit een moeder van Abgar.
Daarachter zaten ook weer een hele rits paarden, eigenlijk allemaal op springen gefokt.

Ik meen dat Armstrong verrichtingskampioen van zijn jaargang was, maar om hier zeker van te zijn moet ik dat even nazoeken.
Ook zal ik even kijken of ik een foto kan vinden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:10


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 15:17

Hartelijk bedankt! Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw paard en er staat er eentje in nederland te koop van Armstrong maar ik ken niet zoveel van Nederlandse hengsten

Daihyo

Berichten: 88041
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:13

Stuur eens een pb'tje naar angelique, die had Peter Pan, een ArmstrongxAmor. Zij heeft misschien wel wat info.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:29

Wij hebben ooit een veulen van Armstrong gefokt. Mooi gebouwd, grote maat, mooie donkerbruine kleur. Uit een stermerrie van Voltaire, was echt een goede combinatie. Heeft nog hoge ogen gegooid op de keuring en als tweejarige voor een goede prijs verkocht.