Komt er iemand uit AARLE RIXTEL????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Komt er iemand uit AARLE RIXTEL????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 22:12

Ik heb anderhalf jaar geleden bij een man uit Aarle Rixtel twee mini shetland hengstjes gekocht. Ze waren toen zo'n 75 cm en ik was op slag verliefd. Het is nl. een tweeling!!! Het zijn vosjes met spierwitte manen en staart. Het is echt een tweeling, ze lijken sprekend op elkaar en hebben ook opdezelfde plekken een donkere streng in de staart en een gelijke wit vlekje op de bil.
Helaas zaten er geen papieren bij. Om ze te kunnen inschrijven bij bijvoorbeeld het NMPRS moet de afstamming van een van beide ouders bekend zijn. WIE OH WIE KENT MIJN TWEELING???? De man van wie ik ze kocht zegt dat hij ze in Belgie gekocht heeft.

Ik hoop dat iemand iets weet, een tweeling blijft je vast wel bij. Oh ja, ik heb ze gekocht toen ze een jaar waren.
Laatst bijgewerkt door Daatje op 06-02-03 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:14

Ik denk dat dit niet zo moeilijk word want tweelingen worden heel zelden gezond genoeg geboren om voor beiden overlevingskansen te hebben. Ik wens je heel veel succes

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:08

Bij het NMPRS kan je wel pony's inschrijven zonder papier. Maar met hengstjes zonder afstamming kan je niet naar de hengstenkeuring. Registreren kan dus wel.
Verder kan ik je helaas niet helpen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:11

weet je zeker dat het een tweeling is, mensen kunnen veel zeggen....

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 07:54

Dennis, dankjewel! Registreren is al iets. Het liefst ga ik naar de hengstenkeuring, maar ja, dan moet ik een van beide ouders vinden. En Anke, ja ik weet dat mensen veel kunnen zeggen maar in dit geval geloof ik de zaak. Ze hebben aftekeningetjes en kruintjes op exact dezelfde plekken. De enige wijze om dit zeker te weten is DNA onderzoek. Nu wil ik dit alleen doen om de ouders op te sporen. Maar ja, aangezien deze vermoedelijk uit Belgie komen weet ik even niet waar ik beginnen moet.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:58

Zet een oproepje bij www.minipaarden.nl en misschien dat het shetlandstamboek ook een site heeft, waar je een oproepje kan plaatsen? En www.marktplaats.nl en zet er dan een fotootje bij.
Dan moet het toch wel lukken, als het inderdaad een tweeling is.
Op minipaarden.nl staat bij de advertenties ook een advertentie van 'Rhubentshof minihorses' die woont in belgiƫ misschien dat je die een mailtje kan sturen. Succes!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:21

Ik zou wel eens een foto willen zien van je paardjes Haha!

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 15:36

Ik zal kijken of ik foto's gescand krijg, dan mail ik ze wel aan je door. Ik zal dan fotos doen van toen ik ze net gekocht had en van nu. Ze zijn enorm veranderd. Ze waren erg verwaarloosd en vergeven van de wormen. Gelukkig zijn ze heel goed opgeknapt. Ik mail de foto's dan aan je, want het lukt me maar niet om ze hier te plaatsen. Misschien kun jij me vertellen hoe dat moet???

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 15:37

Ik heb inmiddels zo goed als alle fokkers in Belgie (die op de site staan) een mail gestuurd. Nu maar hopen..... Dankjewel voor de tip Meavy

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:05

Ik ken ze helaas niet maar tog veel succes met zoeken ! Schijnheilig

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 19:20

Daatje schreef:
Ik zal kijken of ik foto's gescand krijg, dan mail ik ze wel aan je door. Ik zal dan fotos doen van toen ik ze net gekocht had en van nu. Ze zijn enorm veranderd. Ze waren erg verwaarloosd en vergeven van de wormen. Gelukkig zijn ze heel goed opgeknapt. Ik mail de foto's dan aan je, want het lukt me maar niet om ze hier te plaatsen. Misschien kun jij me vertellen hoe dat moet???


Je moet ze eerst op een andere site uploaden, en dan de url kopieƫren en deze plakken tussen [img][/img], ik ben erg benieuwd naar je paardjes Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:50

Dit zijn ze, ik heb de foto's even namens Daatje hier geplaatst.

[img]http://www.gofoto.nl./_fotos/screensize/naamloos(19).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl./_fotos/screensize/naamloos1(1).jpg[/img]

Ze zijn wel erg schattig hoor!

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 17:20

Dat zijn dus Sjors&Sjimmie, dankjewel letizia

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 21:42

Kent er iemand toevallig een "handelaar" uit Aarle Rixtel? De man van wie ik ze gekocht heb woonde daar een heet van Bakel.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 10:28

Komt er iemand uit de omgeving van Aarle Rixtel??