drachtige merrie of toch niet???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

drachtige merrie of toch niet???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 15:30

Nou onze welsh pony is als het goed is bijna 8 maanden drachtig.
ze is lekker dik enzo en ik denk het veulen af en toe te zien schoppen, dan gaat haar buik dus te keer en kan je echt een soort stamp zien zeg maar.
als ik haar buik wil voelen kijkt ze ook met haar oren in de nek naar achteren.
nu heb ik haar net lekker buiten gezet en kwamen die knollen van de buren er ook net aan.
mijn pony stond er ong. 10 meter vanaf en begon te knipperen.
ik weet niet of ze pas had geplast ofzo (zij stond al een stuit buiten) maar ze kwam ook gelijk kijken en staart in de lucht enzo.
niet voor lang hoor want toen ging ze naar onze eigen paarden en ze plaste ook niet maar zou ze toch wel echt drachtig zijn?

ze krijgt op een dag te eten: 2 x klein beetje bix (nog geen 1/3 van een bixschep per keer), en 4 keer een halve plak goed weide hooi.
Ik durf haar niet minder te gaan geven want stel dat de dracht gewoon goedzit enzo.
ze kan overigens ook niet meer overrollen maar is dat dan drachtigheid of vetzicht?
ze is tonnetje rond, en vorige winter kreeg ze volgens mij veel en veel meer en toen zag je bijna geen gram vet.


ze is rond 8 mei uitgerekend.
hier een helaas onduidelijke foto van vanmorgen

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:31

tja... de enige die dat met zekerheid kan zeggen is de dierenarts. die kan haar opvoelen of scannen.
groetjes liselot

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 16:01

ja daar zit ik ook al aan te denken, maar goed het is nu toch nog te vroeg voor dekken dus ik geef haar nog een maand het voordeel van de twijfel haha
ze is niet zo dierenarts achtig dus stel dat het allemaal goed zit dan zit hij er voor niets in te vroeten haha

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:06

hai

Mijn shetlander knipperde ook gewoon,maar is wel drachtig.

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:07

Ik heb ook wel eens een drachtige merrie gehad die dat deed en er zelf bij pieste. Leek net of ze hengstig was. Heb haar laten opvoelen en ze was gewoon drachtig. De veearts zei toen dat sommige merries dat naar andere paarden doen als een soort afweer. Het is nl. toch ander soort piesen/knipperen als dat ze hengstig zijn. Dus als je merrie gewoon goed groeit en je ziet leven in de buik dan denk ik dat het allemaal wel goed zit. Wil je zekerheid, dan moet je haar even laten opvoelen