Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mist schreef:Ik zou het eerder omdraaien...en vreemd vinden waarom het KWPN hier geen eisen aan stelt !!!
Mist schreef:Ik zou het eerder omdraaien...en vreemd vinden waarom het KWPN hier geen eisen aan stelt !!!
Mist schreef:Dat ben ik helemaal met je eens! Jammer genoeg is er op dat gebied weer erg weinig bekend.je hebt 2 gradaties in "erfelijk" sommige ziekten zijn erfelijk, maar ook de bouw waarmee je grotere kans maakt op medische problemen zijn erfelijk.
Een dier met ongelijkhe hoeven zou niet eens opgenomen horen te worden in het stamboek eigenlijkCitaat:Ik heb 1 kwpn-er, met arthrose voordat ze zelfs al 3 jaar was (een merrie trouwens !) Deze werd zelfs "paard van de dag" bij de keuring op 3 jaarmet 2 ongelijke hoeven en ga zo maar door !
Denk niet dat mijn keuken dat aankan...Citaat:Ik ging alleen voor de oefening, was en ben niet van plan een veulen te fokken uit zo'n ramp-scenario ! maar geef ze eens de kost die dat WEL doen ??!
Ik kon er ook niets over vinden, heb me daarom ook vooral gericht op de sesambeentjes, daar heb ik nog wel het een en ander over kunnen vinden.Citaat:Geloof me, ik volg alles wat met (kogel)arthrose te maken heeft...ik heb nog geen studies voorbij zien komen over erfelijkheid- mijn Da ook niet (gerenommeerde paarden DA)
Citaat:maar blijkbaar heeft zelfs het KWPN beseft dat het niet zo langer door kan gaan, en heeft ook eisen gesteld aan hun "inschrijvingen" zij het niet extreem hoge