gezocht : foto`s van de hengst zuidhorn.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

gezocht : foto`s van de hengst zuidhorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 16:41

ik ben al een tijdje op zoek naar foto`s en plaatjes van de hengst zuid horn.
weet je wat wil je me ze dan pb en ?????????????
groetjes daphne

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:51

Ik heb wel informatie en foto´s van Zuidhorn (en Kibrahim). Mail me hier maar over.

Groetjes Jenneke, MissHIS
kwpn.hengstenfan@12move.nl

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:42

Je zou ook even contact op kunnen nemen met de hengstenhouder waar ie altijd heeft gestaan (Post, Groningen, 050-5416011). Zuidhorn was daar echt ALLES, dus ze hebben vast wel materiaal voor je.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:35

Ik heb zelf ook een Zuidhorn (x Lancier) merrie gehad, en heb Zuidhorn en zijn nafok zodoende ook altijd goed in de gaten gehouden! Een tijd geleden heb ik Gerardus Post geïnterviewd, en daaruit bleek ook echt hoe belangrijk Zuidhorn voor hen is (geweest). Jammer dat hij is overleden.

Groetjes Jenneke

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 10:20

hoi kendra
heb je ook een adress voor me meschien . of een e-mail adress?
alvast bedankt.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 11:40

Ze hebben geen internetpagina, maar zijn wel per mail te bereiken:

post@post-middelbert.tmfweb.nl

Hun adres is: G.A. Post, Middelberterweg 8, 9723 EV Groningen.

Groetjes Jenneke
(ik heb je mail ontvangen dus de informatie komt zo snel mogelijk)

inderose

Berichten: 159
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:12

hoi daphne,
ik was de stamboom van roos aan het uit zoeken en kwam toevallig ook een foto van zuidhorn tegen kijk even op www.gelderlanderhorse.nl

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 20:20

huh ik kanb geen foto vinden suzan (inderose)

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:26

Jenneke,
zou je die info van Zuidhorn even gewoon hier willen plaatsen?
Dan hebben meer mensen er wat aan!
Wil het namelijk wel voor een vriendin van me die ook een Zuidhorn heeft.

Dit is de foto van Zuidhorn op Gelderlandhorse
Afbeelding

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:10

Hier is de informatie over Zuidhorn, komt uit Het Complete Hengstenboek (Elsevier). Voor meer foto´s mail me maar (ik heb 1 foto van hem onder het zadel, 2 van hem op stand en 1 tijdens het springen).

Groetjes Jenneke, MissHIS

Zuidhorn 81.6786 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 10-03-1981
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.67 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1984
Stap 8
Draf 8
Galop 8.5
Rijproef 8.6
Springen vrij 8.5
Springen ohz 9
Terreinproef 9
Aangespannen 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 10

Totaal 95.60 punten (max 110)
Plaatsing: 1e van 30 (22)

Fokker: H.J. Post, Middelbert

Le Val Blanc xx x Ritta Model Pref van Sinaeda Pref x Vitta Model van Harro Pref x Gitta Model van Makler I x Nora H van Lorbeer x Sally van Tobias x Duenna van Landgraf x Panorama van Caprivi x Clementine van Fortunatus x merrie van Holderness x merrie van Carolus x merrie van naamloze hengst x merrie van Burlington Turk x merrie van onbekend.

Stam 49

Andere goedgekeurde KWPN hengsten uit stam 49
*Niagara 95.2990 Stb, 22-04-1995, bruin, 1.66 m, 21 cm

Andere goedgekeurde KWPN zonen van Le Val Blanc xx
*Valblank 357 Stb, 31-03-1979, bruin, 1.69 m, 21 cm
*Woldstreek 80.2500 Stb, 30-03-1980, vos, 1.68 m, 21 cm
*Zaïre 81.6814 Stb, 03-03-1981, donkerbruin, 1.65 m, 20.5 cm

Goedgekeurde KWPN zoon van Zuidhorn
*Lennard 93.7347 Stb, 11-05-1993, bruin, 1.72 m, 22 cm

Moederrapport 1984
Deze kwaliteitsmerrie met veel statuur werd op 21-jarige leeftijd beoordeeld. In haar jeugd werd ze vanwege de moderne bouw niet door ieder gewaardeerd. Haar grootmoeder werd met de bekende NWP-import uit Holstein ingevoerd. Achter haar gaafheid en vriendelijkheid verbergt ze haar leeftijd.
De stap werd met ruimte en souplesse gebracht. Bij de draf, afgezien van de ruimte, beginnen de jaren te tellen. Het harde beenwerk is goed gesteld. Zowel het type van deze merrie alsmede meerdere onderdelen van de bovenbouw werden met "zeer goed" genoteerd. De schouder zou iets schuiner kunnen liggen en een fractie langer kunnen zijn. De staart is wat hoog ingeplant. Uit deze merrie zijn meerdere stermerries geboren waaronder al weer keur en preferent.
Stokmaat: 1.73 m

Verrichting Ermelo 1984 (31-03 t/m 04-06)
Opgewekt, speels, brutaal met goed humeur. Vriendelijk, eerlijk, gehoorzaam, attent en moedig. Bij begin onderzoek nog groen. In het begin weinig nageeflijk in de nek, later is dat aanzienlijk verbeterd. Heeft in alle gangen veel tact en regelmaat. Heeft veel elasticiteit en laat zich plezierig rijden. Stap en draf met mooi ritme en veel regelmaat. Galop regelmatig, blijft in het begin in galop te hoog, waardoor de galop nog te weinig voorwaarts is. Later is dat verbeterd en is er sprake van een ruime galop. Presteert bij vrij springen goed. Heeft veel vermogen. Ook bij springen onder het zadel blijkt goed springvermogen. Zeer goede springmanieren. In terrein ruim en betrouwbaar op de sprong. Terreinwerk kost zeer weinig moeite. Voor de slede braaf. Zeer veel bereidheid om te werken, werkt met veel plezier en is looplustig. Ervaart werk als zeer licht.
Rijproef: laat zich voor zijn doen slecht zien; hengst met krachtige bewegingen.
Springen ohz: zeer attent met veel vermogen; landt zeer goed.
Springen vrij: veel vermogen; zou meer bascule mogen hebben.
Aangespannen proef: eerst onrustig; later grote gemakkelijke passen.
Terreinproef: sterke galop in steeple; goede verrichting in cross.
Zeer veel aanleg als dressuur-, spring- en terreinpaard.
Bij aankomst rijke voedingstoestand. Eet normaal.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Afstammelingen 1986 (veulens)
De ontwikkeling van deze veulens was wisselend, in de eerst groep bleek de ontwikkeling met name van de oudere veulens matig, in de uitgezochte groep was de ontwikkeling goed. De aangewezene veulens waren soms iets beknopt en konden ook weleens rijtypischer. De uitgezochte veulens hadden, hoewel nog iets overbouwd, goede rijtypische modellen met veel ras en kwaliteit.
De hoofden zijn voldoende van vorm; ze konden soms iets fijner en sprekender zijn. De halzen zijn iets aangestoken en komen dikwijls wat diep uit de borst. In draf verdwijnt dit beeld echter. Dan dragen de veulens, mede in staat gesteld door de goed gevormde nek, de halzen goed. De schoften zijn goed van lengte maar moeten er nog meer uitgroeien. De schouder hebben ruim voldoende lengte en zijn behoudens een enkel geval, doorgaans goed gelegen. Rug en lendenen zijn goed gespierd en hebben sterke verbindingen. De croupe heeft voldoende lengte, is goed gevormd en bespierd. Afgezien van een enkele keer iets terugstaand voorbeen, is het voorbeen goed van bouw en stand. Het achterbeen is wisselend van bouw maar wordt in alle gevallen goed gebruikt. Naast overwegend correct gestelde en goed gebouwde, werden iets rechte en ook gebogen achterbenen waargenomen. In de aangewezen groep konden de spronggewrichten soms iets correcter afgewerkt en royaler gebouwd zijn.
De veulens stappen ruim en gemakkelijk en brengen daarbij het achterbeen goed onder. De draf is best, de veulens draven met veel souplesse en een opvallend goed functionerend voor- en achterbeen, zodat de weleens gebezigde term "gummi" hier van toepassing is. De veulens werden onder zeer slechte weersomstandigheden (hevige regenval) getoond, maar lieten zich desondanks goed zien.
Ze werden doorgaans vergezeld van goede moeders.

Dekstations
1984-1991 H.J. Post, Middelbert/Groningen
1992-1994 M. Post, Middelbert/Groningen
1995-1997 H.J. Post, Middelbert/Groningen
1998-2000 G.A. Post, Middelbert/Groningen

Fokregistratie
Totaal 1006 veulens uit 1451 dekkingen.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 21:15

heel erg bedankt voor de foto`s en alle informatie.
ik ben erg blij Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:41

vanda's schreef:
Jenneke,
zou je die info van Zuidhorn even gewoon hier willen plaatsen?
Dan hebben meer mensen er wat aan!
Wil het namelijk wel voor een vriendin van me die ook een Zuidhorn heeft.


Ja precies dat hebben wij gisteren ook al gevraagd en uitgelegd dat dit een forum is waar mensen hun ervaringen met elkaar delen.



Dit was mijn 1000 ste bericht Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:56

Nou, hopen dat je andere 999 berichten niet zo onzinnig zijn he! Gaaaap

Dat ik informatie geef aan mensen, zou je ook gewoon als gunst kunnen zien. Ik doe dat geheel zonder eigen belang, vind het gewoon leuk om mensen te kunnen helpen met informatie over hengsten, het is immers mijn grote hobby/passie!! Dus laat me dit doen zoals ik het wil, op de al eerder beschreven manier (dus mailen, zodat ik herinnering in mn inbox heb, ik heb het namelijk heel erg druk altijd, en zo kan ik het niet vergeten. Bovendien blijft de verzonden informatie op de computer). Ik snap echt niet waarom je altijd zo zeurt over dit.

Groetjes Jenneke, MissHIS

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 09:45

leuk dat hier ook nog mensen rond bokken met afstamenlingen van de hengst zuidhorn !!!!!!!!