nakomelingen van Balzflug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

nakomelingen van Balzflug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 21:55

ik zoek informatie over nakomelingen van balzflug ook informatie over balzflug is van harte welkom!
bvd lisanne

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:01

gebruik de zoekfunctie eens, als je dan nog vragen heb ben je welkom

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:01

Gigelo heeft een nakomeling van balzflug....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:51

Hoihoi
tja voor info over balzflug zie site van de hengstenhouder http://www.uyert.nl
Daarnaast heeft Suzanne F. verschillende balzflugs gereden en nog steeds in haar bezit, ik raad je aan in haar profiel te kijken of haar een pb te sturen zij kan je er veel over vertellen.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:38

Meisje bij mij in de les heeft er een. Super dressuurpaard. Loopt nu Z dressuur en krijgt ook ieder jaar nog een veulen ( is zij niet zo blij mee, maar de baas wil ook wat) Orchidee kan alleen totaal niet springen.... maar da's niet erg want daar houdt Renate ook niet van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:24

Ik zal effe voor gigelo spreken, aangezien haar comp kaduuk is. Ik heb die balzflug namelijk aan haar verkocht. Radonja is een Balzflug x akteur. Ze is niet zo groot, 1.61m, maar ze oogt veel groter als je er op zit. Ze heeft een pracht van een hals en een hele mooie achterhand. Een heel lief beest maar wel een bengel af en toe. En ze leert razendsnel. Ik heb foto's maar ik weet niet hoe ik ze op bokt moet zetten. Als je er een wilt moet je maar naar mijn mailen: d.a.brisko@bwk.tue.nl

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:52

[naam verwijderd] heeft ook zeer zwangere Balzflugmerrie, [naam verwijderd].
Heet aangebakerd, type 'muts'. Altijd een eigen wil, altijd alert. Veel looplust onder het zadel, wil wel werken. Groot uithoudingsvermogen, te veel bij gebruik van zweep (dat kan niet).
Smal dier, niet zo heel groot, 1.61m.
Komt uit een Zeolietmerrie, lijkt kwa kleur sprekend op zeoliet, maar dan dus de mini-versie Haha!

Paar jaar geleden heb ik op een 1,70m. hoge vosruin mogen rijden. Balzflug uit een BWP-merrie (van 't molenloephof?). Ook al zo'n snelle, zeer alert, eigen wil, accepteert geen zweep. Groot hart. Ondanks zijn hoogte ook redelijk smal gebouwd.
Deze ruin is 'the best', beest loopt nu (bij andere baas) M2 dressuur, M springen en L samengesteld. Wereldpaard. Dé reden dat ik die merrie 2 jaar geleden gekocht heb.

Ik zou zo weer een Balzflug kopen, al is het wel een slag paarden waar je, als je ze niet juist behandeld, ook kompleet mee kan verongelukken... Mij passen ze erg goed, al raak ik ook wel eens frusti als die merrie weigert zich te laten benaderen met de tondeuse in de hand...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:57

Dees schreef:
Ik zou zo weer een Balzflug kopen, al is het wel een slag paarden waar je, als je ze niet juist behandeld, ook kompleet mee kan verongelukken... Mij passen ze erg goed, al raak ik ook wel eens frusti als die merrie weigert zich te laten benaderen met de tondeuse in de hand...

het zijn eenkennige paarden maar dat zijn voor mij de beste en de fijnste paarden. Daar kun je nog eens een goed contact mee hebben. Radonja is heel eerlijk, je kunt haar aanpakken als ze het verdient, ze is niet impulsief maar schijnt na te denken als er iets gebeurt waardoor ze wel een schrikreactie geeft maar niet wegvlucht. Ze heeft inderdaad ook looplust maar is niet zo verschrikkelijk heet als Padonja (mijn naturelmerrie Paddy).

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:05

O ja, mijn hoefsmid heeft laatst nog een vreugdedansje gedaan, toen hij besefte dat Balzflug niet meer zo veel nakomelingen nog zou geven...
Mijn hoefsmid vind het maar "smerige loeders"...

en als ik naar mijn [naam verwijderd] kijk, hoe snel die nog even uithaalt met het achtervoetje als madame geen zin meer heeft, kan ik me dat LEVENDIG voorstellen Extreme duivel

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:14

ik heb een kliendochter van hem met veel balzflug trekjes
veel foto's in mijn profiel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:23

Mijn Mondriaan is met rijden echt toppie, je kan hem aanpakken en hij is onder het zadel echt niet snel beledigd.
In de omgang is hij erg ril, maar wel erg eerlijk.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 13:07

allemaal bedankt voor jullie reacties. ik herken sommige dingen echt terug in een paard bij ons.
het is echt een schat van een beest. aardig aan de maat. op zijn papier is hij zwart maar sommige vinden hem diepbruin tegen zwart aan. ik vind hem zwart. hij kan soms wel koppig zijn onder het zadel maar hij is verder heel lief en zou geen vlieg kwaad doen.
dat eenkennige wat ik wel meer heb gehoord heb ik nog niet opgemerkt bij hem.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:18

Sjuimpje schreef:
Mijn Mondriaan is met rijden echt toppie, je kan hem aanpakken en hij is onder het zadel echt niet snel beledigd.
In de omgang is hij erg ril, maar wel erg eerlijk.

heb hem bekeken in je profiel. Ik vind het ook een verschrikkelijk gave bok! Heel mooi, en hij heeft wel wat weg van Radonja, diezelfde mooie gebogen hals en die mooie ronde kont.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:06

bij ons op stal staat een Balzflug-merrie (overigens is ze te koop...... 010-4711173, van de eigenaar, Nico Maat).....

Het is een leuk paardje om te zien... maar wel wat moeilijk in de omgang en zeer pittig (lees: voorwaarts) met rijden.... ze kan heel goed dressuurmatig lopen... springen hebben ze volgens mij met haar nog niet gedaan.....

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:05

Voor meer info PB me maar. Heb verschillende Balzflugs in bezit gehad en vele gereden. Heb Balzflug ook nog persoonlijk gekend.

Groetjes Suzanne