Ter orientatie: welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Ter orientatie: welke hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 23:57

Ik ben van plan om tussen nu een jaar of 2/3 een veulen met mijn merrie te gaan fokken. Het gaat waarschijnlijk om een eenmalige keer, om te zien wat eruit komt, en hoe het Kore bevalt een veulen te hebben. Misschien wil ik er dan nog meer fokken, maar aangezien ik financieel maar een paard kan houden, moeten ze ook wel goed verkoopbaar zijn...

Kore dr afstammeling is:
Feinschnitt I vd Richter X Furioso Z
Dat is dus hannoveraans springbloed (vaders kant) en qua moeders kant zit er nogal wat in, oa OLDS (holstein of Oldenburger??), hannover en frans bloed.

Ik rij dressuurmatig met Kore, en ik zou graag willen dat het veulen ook een beetje fatsoenlijk dressuur kon lopen.
Alleen heb ik wat twijfels... Als ik het veulen toch verkoop, is het misschien interessanter om er ook een springhengst op te zetten, qua papieren, niet?? Zodat ik niet spring X dressuur krijg... Alhoewel er natuurlijk ook hengsten zijn die in beiden goed presteren. En ook weet ik dat een goed springpaard een stevige dressuurbasis moet hebben, en dus ook goed moet kunnen lopen.

Mijn tweede wens is dat het veulen of donker of vos word. Ik vind schimmels helemaal niet mooi, zeker diegene die erg snel wit worden niet.

Mijn laatste wens is dat de hengst niet al te klein is. Kore is al niet zo enorm (ongeveer 1.65), en anders word het paardje te klein.

Wie kan mij adviseren?????? ps, Kore staat ook in mijn profiel...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers