Draver (info en fotos gevraagd?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:02

Dat is de tijd die over een km gelopen word ten opzichte van de afstand. Een km tijd van 1.20 over 2600 meter is beter als een km tijd van 1.20 over 2100 mtr. Het is dus het record van het paard.{snelste tijd} Als er een A achter staat dan betekent het autostart {vliegende start} anderes word er tussen de linten gestart, de minst winnende krijgt bijv. 20 of 40 mtr voordeel. Dit heet bandenstart.
Laatst bijgewerkt door greetje op 18-01-03 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:18

Josephine Baker is van Star Performer uit Shirley Hollandia. Ik heb haar heel goed gekend. Ze was in eigendom van Mevr. G.Bakker-Bosch te Heerenveen en werd altijd gereden door Jaap Verhoeve uit Appelscha. Ze is een zusje van At;antic Express, Brutus Stuermann, Diplomat, Far Away, Giant, Hitparade {een topper}, Iboya II, dan Josephine, Kate Performer en Mannequin waar Arnold Mollema volgens mij mee reed. Josephine Baker heeft zelf gebracht; in 1977 Top Arden, en in 78 Ultimatum.

Heres was van Herman Zielman de uitbater van het chauffeurscafe in Staphorst. Het was een kleine Duiste hengst die vele toppers voortbracht. Verder kan ik je melden dat Josephine Baker haar zuster Mannequin in 1978 Urbanus heeft gebracht van Henri Buitenzorg. Ach ja ik heb me altijd al voor bloedlijnen geintresseerd Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:34

Hey Karin dat is leuk, die Dorothe RH ken ik ook heel goed, die was van Roelfie Hamming de cafehouder uit Groningen, volgens mij heette dat cafe toen DE GOUDEN ZWEEP. Dorothe RH liep haast altijd op de renbaan in Groningen, ze had een record van 1.23.2 in 1962 geboren met een winsom van fl. 18.500.--. Zij was een dochter van de duitser DUNST uit Maaike van Ijmuiden. Ze had nog NJORD, OSIRIS, ROSALIEN, SAINT MALO en TOLEDO als broer en zuster. Dorothe RH liep haar beste koersen op de renbaan in Groningen. Was een goed paard maar niet altijd best te gebruiken. CORYPHEE RH, van Over Again was er een halfzuster van en die won volgens mij DE GOUDEN ZWEEP. Had een winsom van f.55.000.--. en dat was toendertijd en hele beste winsom. Heb zelf ook nog een OVER AGAIN dochter met Theun gefokt, maar die was slimmer dan de trainer Haha! Die kon verschrikkelijk hard lopen maar deed alles wat onze lieve heer verboden had.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:22

Gloria Wolfhorn, geef eens wat meer van de afstamming door!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:03

Ja ik zie er ook meer van een harddraver in Knipoog In het hoofd ook iets van Mac Kinley

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: acerdurac en 119 bezoekers