junior STV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

junior STV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 09:39

Ik heb een nu vijfjarige Junior STV x furioso 2. Weet iemand of junior momenteel op wedstrijden wordt uitgebracht? Vanuit belgië hoor je daar niets van!

Die van mij is slechts 1m64 groot, komt dit van de vader? en wat zijn verder jullie ervaringen over het karakter van junior nakomelingen


Foto's zijn ook altijd welkom

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:42

Anneke heeft een junior merrie, zij zal je vast wel meer kunnen vertellen..

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:05

Junior heeft een hele poos bij Anky van Grunsven gestaan, volgens mij met de intentie dat zij hem uit zou gaan brengen. Nu staat hij bij Anne van Olst. Ik weet niet of zij hem nu uitbrengt. Volgens mij heb ik ze wel ergens in een uitslag gezien, maar ik weet al niet meer waar. je zou de site van het kwpn er nog eens op kunnen nakijken.
Met alle respect, ik vond Junior op de hengstenshow stierlijk vervelend, er was geen land mee te bezeilen (wij wilden er eigenlijk eerst mee gaan fokken). Is dit iets dat jij herkend in jouw paard? Wij waren er namelijk bang voor dat hij dit door zou geven. Uiteraard is moeder zeker zo belangrijk, maar ook het karakter van de hengst vind ik belangrijk.
Het blijft wel een ontzettend mooie hengst!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:19

Mytens heeft 2 Junior STV nakomelingen, komen allebei uit een Ulft merrie maar het zijn geen zussen. 1 is er Z springen en 1 krijgt een veulen van Polansky. Het zijn paarden met een apartkarakter die uit proberen maar als ze eenmaal weten dat jij de baas bent heb je er ook echt een topper aan. Ze meten allebei boven de 170m
ik denk dat dit met junior STV zelf ook zo is qua karakter.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 13:47

Mijn junior heeft wel veel karakter maar gebruikt dit meestal in de goede zin "hij wil echt voor me werken"

Hij werd gisteren gecastereerd en zal zich in de toekomst wel wat beter kunnen concenteren.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:28

Pompidou van Anneke is toch ook een Junior STV nakomeling?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:26

Klopt Ludo.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:14

Ik ben bij een prachtige (super gangen) junior merrie wezen kijken, maar het was een naar angstig, ril paard en ik ben blij dat we lekker verder gezocht hebben!

Erik34

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:42

Kayla schreef:
Het zijn paarden met een apart karakter die uit proberen maar als ze eenmaal weten dat jij de baas bent heb je er ook echt een topper aan.


Dit vind ik ook wel terug bij mijn merrie, alleen is het nog niet tot haar doorgedrongen dat ik altijd de baas ben. Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:17

Je kan zo'n hengst toch niet op 1 x zien beoordelen, ik heb mijn dag ook wel eens niet. Is toch wel weer vrij kort door de bocht.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:21

Volgens mij is de moeder en opvoeding net zo belangrijk. Zoals voorgaande reacties al aangeven is daardoor niet echt te zeggen hoe de hengst een bepaald karakter doorfokt. Ik denk dat het voor veel paarden geldt dat ze eerst vertrouwen moeten krijgen voordat ze alles voor je willen doen. Junior STV komt in ieder geval uit een stam van paarden met hele goede karakters.

Over de hoogte: Over het algemeen geeft Junior redelijk grote paarden, maar er wil ook wel eens een kleinere van komen. Dit komt van Variant , die nog wel eens wat kleine paarden fokte.

boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:19

Toevallig sprak ik laatst mensen, die een Junior nakomeling in de springsport hadden lopen. Hij was 5 en had de punten om in de M te gaan starten. Hij moest wel braaf zijn. Ik heb hem helaas niet gezien.

Een jongen die ik ken heeft Junior zelf een keer gereden (is al wel een aantal jaren terug). Hij vond hem een stierlijk vervelend paard, maar Junior is dan ook met hem aan de kletter gegaan. Ik vind hem wel een erg mooi paard.

Ik vind dat je een paard niet altijd even goed op de hengstenshow niet al te best kunt beoordelen. Jaren geleden zag ik 'Sit this One Out' een behoorlijk spektakel maken op een hengstenshow. Ik vond hem echt een engerd. Een paar maanden geleden stond hij een weekje bij ons op stal en het was echt een schatje. Volgens de eigenaar is hij bijna altijd zo gek op een show, terwijl hij op stal gewoon naast een merrie kan staan.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:19

We hebben hier over een Junior x Furioso II

Met die Furioso II heb je bodem in je paard en je moet maar denken
dat je Junior er maar bij gekregen hebt.
Dat karakter van je paard heb je aan Furioso II te danken en niet
aan Junior.

Hier zie je weer voor de zoveelste keer dat men oordeelt op een eenzijdige kijk nl. die van de vader in dit geval.
Waarschijnlijk omdat ze Furioso II niet kennen. Huilen

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 11:35

Daarin kan je wel gelijk hebben Troef, de moeder heeft een gekeurde zoon van rubinstein gegeven in het oldenburgse stamboek.
Ik heb de moeder nooit gezien omdat ze al gestorven was toen ik mijn junior kocht.
De moeder werd gefokt in gestut vorwerk en komt verder uit de blankenese stam.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:37

en dan uitleg vragen over de vader....
Welke zoon van Rubinstein? Ben een keer gaan kijken: Roadster is van Rohdiamant uit een Furioso II moeder met trak. Magister er nog bij. Is het die dan?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:42

Citaat:
Daarin kan je wel gelijk hebben Troef, de moeder heeft een gekeurde zoon van rubinstein gegeven in het oldenburgse stamboek.


Hoe heet die moeder en die Rubinstein hengst.

En wanneer je over een afstamming praat.
Doe het dan in 3 of 4 generaties.
Dan weet men eigenlijk ongeveer wat voor paard je hebt.
Na een jaar begrijpen ze dat nog steeds niet op Bokt.

Als je het over een Auto hebt praat je toch ook over het merk,jaargang en extra's. Tong uitsteken

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 11:43

Hij heet rosenstar S (rubinstein x furioso2 x malteser x condor AA). Ik weet dat hij intermediair 1 of 2 loopt, en dat hij momenteel niet meer dekt. verder vind ik geen info over hem, indien iemand meer weet, laat maar horen!

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 11:50

P.S. de moeder heet blütezeit.
Rosenstar heeft inderdaad veel weg van roadstar (heb deze gezien op een show, vier jaar en moest al piaferen!!!!! en deed dat dan eigenlijk nog redelijk goed ook.) Malteser (3de generatie van rosenstar is een magister, net zoals roadstar).

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:05

Magister is een Trakehner. Major X Altan X Adamos ox
Die Adamos was een Arab waar men in Hannover gek mee was.

Condor is een fransman (SF),geen Anglo arab., die in de moederlijn weer via de hengst
Vas-Y-Donc weer aansluit op Furioso II bloed.
Vas-Y-Donc vinden we ook weer terug in Línvasion.
En bij Ferro.--zeer vaak.!
En de anglo (Nur-)Zeus.
Talisman= Le Royal X Vas-Y-Donc.
Komen we ook bij Le Mexico tegen.

Malteser is een zoon van Magister uit een merrie van Marcio xx
Marcio xx heeft de zelfde moeder als de bekende Maigraf xx

Maigraf kennen we hier in Nederland van de hengst Master.
Heeft bij mij nog een blauwe maandag gedekt.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:31

Dit is wel grappig.
Toevallig ken ik Blutezeit. Ze heeft een paar jaren terug in de zomer op Stoeterij 't Vierspan gestaan om geinsemineerd te worden door Junior (waarschijnlijk nu jouw paard dus, Pieter). Er stond toen een geweldig merrieveulen bij van een of andere franse hengst volgens mij.

Ik heb toen uit interesse de afstamming van de merrie nog genoteerd, omdat ik het veulen zo leuk vond.

Zo zie je maar: klein wereldje.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 19:08

dat klopt, dat veulen die er toen bij zat, word nu 6 jaar en draaft ontzettend goed, de vader van dit paard is inderdaad een franse springhengst ("iets met boy de la bare" bloed er in). De eigenaar wil de merrie dit jaar laten dekken van ferro.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 19:54

Weet hier iemand wat het dekgeld en de voorwaarden van ferro bedraagd voor 2003.
Ik heb nog een nooigedacht x wisconsin merrie nu drachtig van de niro (donnerhall), en zou voor dit jaar misschien wel ferro willen gebruiken.

In het BWP stamboek zijn er nu 3 dressuurhengsten naar de 3de fase doorgestuurd en het zijn alle drie ferro's en in de hengstencompetitie in nederland is het ook bijna allemaal ferro dat je ziet, dus...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 19:59

Wat is die boy de la Bare voor eentje? Las het net even snel vandaar dat ik op Cor de La Bruyere kwam Haha!
Laatst bijgewerkt door greetje op 18-01-03 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 20:02

denk het niet, het was een jonge hengst maar ik weet niet welke

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 20:14

BOY DE LA BARRE II
v. QUITO DE BAUSSY CSF (JALISCO B x URGANDE CSF)
m. RAM DAME DE L'AURE (LIVAROT CSF x DAME DE SARTILLY CSF)

Ik weet dat het veulen dit bloed in zich had, ik denk dat de vader van het veulen een zoon van deze hengst is