Fokken.. mee eens of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:26

_Rick schreef:
Het is ook een beetje zo gekomen dat er meer 'mensen met paarden' zijn gekomen dan 'paardenmensen'. Die dus veel meer naar de kleur en het koppie kijken naar de kwaliteit, maar ook omdat ze daar gewoonweg geen verstand van hebben. Op zich niet erg, voor de hengstenhouders zeker niet. En voor de handelaren ook niet, want aan die mensen moeten wij goed verdienen.... Lachen

heb je gelijk in, en in zo'n geval zou er eigenlijk vooral op karakter moeten worden gefokt en op degelijkheid, niet op uitstraling, schoonheid en beweging. Want daar kunnen die mensen met paarden vaak minder goed mee omgaan.

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:18

chantal1"]
[quote="Desiree schreef:
heb je gelijk in, en in zo'n geval zou er eigenlijk vooral op karakter moeten worden gefokt en op degelijkheid, niet op uitstraling, schoonheid en beweging. Want daar kunnen die mensen met paarden vaak minder goed mee omgaan.


Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, mijn paarden hoeven a niet bij zulke mensen terecht te komen en b hou ik zelf niet van zulke paarden.
Trouwens, de echte paardemensen om ze zo maar even te noemen zullen kwaliteit wel herkennen en dan verdien ik maar wat minder en heb ik meer kwaliteit.
[/quote]

voor ieder wat wils. Mensen met paarden zijn niet altijd paardenmensen en dat zijn meestal mensen die niet echt inzicht hebben in paarden. En die kunnen maar beter een gemakkelijk en degelijk paard hebben. Verder is het niet relevant wat jij wil. Daar gaat het hier niet over. NOg even terugkomen op "zulke" mensen; dit klinkt niet erg sympathiek. Het is niet zzo dat mensen zonder inzicht geen invoelingsvermogen hebben met paarden en dus niet het beste voor hun dier willen maar er toch minder goed mee om kunnen gaan.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:36

wanneer ben je eigenlijk een vermeerderaar en wanneer ben je een fokker? ik weet zeker namelijk dat sommige mensen zichzelf als fokker zien terwijl ze slechts vermeerderen. Ik zelf wil met mijn merrie en veulen fokken met het doel een goed sportpaard te fokken dus niet enkel vermeerderen. Ik probeer een hengst te vinden die goed bij mijn merrie past. En dan nog, hoe concensieus ik ook te werk ga, is het mogelijk een waardeloos veulen te fokken (want fokken blijft gokken). Ben ik dan een vermeerderaar of een fokker?
Kijk, mocht ik nou het veulen moeten verkopen moet er een markt voor zijn, dus probeer ik een veulen te fokken dat afgestemd is op de markt.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers