Geschikte hengst voor Arabische Volbloed.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:44

Ararat is voor één jaar in Nederland. Hij is gefokt door Michalow als ik het niet verkeerd heb (kan ook Janow zijn) en is dus voor één dekseizoen geleasd door Vlasakker Arabians. Het is een zeer goede hengst met goede nakomelingen (denk aan Emigrant, liep mee met het WK en eindigde hoog, ik dacht derde of tweede??, zie google.com, krijg je heel veel informatie). Verder ben ik ook aan het oriënteren voor mijn Pool. En Monogramm is zeker mijn favo, maar gezien de standplaats van de hengst is het erg moeilijk (maar ik ga later misschien een poging wagen!). Verder heb je voor jezelf wel besloten met wat voor hengsten je wilt dekken?? Ik wil voor mijn Pool ook weer een Poolse partner, of anders Egyptenaar (dat wordt dan een diamond cross, als ik het goed heb). Voor Egyptenaren kan je naar mijn website, ik heb daar enkele goede staan (onder Straight Egyptians). Als je puur Pools wil houden, kan je misschien uitwijken naar België, bij Christine Jamar. Zij fokt ook Poolse Arabieren en heeft een aantal veelbelovende jonge hengsten staan (waaronder ook een zoon van Ararat) en enkele oudere. Of anders naar Ararat, maar niet elke merrie mag ermee gedekt worden...
Voor Arabieren met Spaanse invloeden, kan je naar Europeantrainingcenter.com, Johanna en Phillipe hebben daar een goede staan, Om El Extreem, maar ook Dreamcatcher en Sanadik El Shaklan en Khidar (!!!!) staan daar ter dekking. Ik denk dat je eerst duidelijk moet zijn wat je nou precies wil voor je merrie. Wat wil je precies verbeteren? Mijn merrie is redelijk groot (nu 1.56 m) en niet zo'n fijn hoofd (hoewel dat kan veranderen, hoofd moet nog opdrogen..), maar zoals ze er nu uitziet, kreeg ik het advies om met Khidar te dekken (voor een foto van mijn merrie zie profiel).

* Ik wil ook graag meer advies wbt mijn merrie Knipoog *

Galactica Wadim X Gemini


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:24

Oh, Sorry, je zoekt een 100% poolse hengst (heb daar overheen gelezen). Dan Ararat, of anders is Extreem (zoon Ararat, Christine Jamar) een optie. Verder hebben we nog Alegro en Eureko HT, Vlasakker Arabians. Misschien is een Egyptenaar ook een optie, komen mooie paarden uit..Ik heb zelf de hengsten Khidar, Madalleen Madheen, El Thay Misk en Monogramm op het oog voor later (verandert misschien nog). Ararat zal voor mij niet lukken omdat ik dit jaar nog niet wil fokken, en helaas blijft hij maar één jaar (is echt een buitenkans!)

Galactica Wadim X Gemini

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:23

Dit is Extreme (Ararat xElegantkah)
Afbeelding

Ekstern (Monogramm x Ernestyna)
Afbeelding

Gaspar (Emigrant x Gaskonia)
Afbeelding

Je Avatar is trouwens klein waardoor ik je merrie niet zo goed kan zien, ik ben wel heel benieuwd. Heb je haar trouwens van Vlasakker Arabians vandaan? Ik weet dat haar vader een aantal jaren geleden gestorven en ook in het bezit was van Vlasakker.

Galactica Wadim X Gemini

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:01

Haha, Gabrycha, wat een grove fout hè? Mijn tentamens hè, de schuldige van mijn vergissing Haha! * ahum*

Galactica Wadim X Gemini


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sewri en 122 bezoekers