KWPN versus NRPS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:56

Als je een goed paard voor de sport hebt maakt het niets uit wat voor etiket erop zit. Het NRPS heeft twee richtingen, paarden en pony's. De meeste paarden zijn gewoon KWPN gefokt. Wat zijn de ouders en voorouders van jouw paard????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:41

O mooi bloed, Ja Whinny Jackson was niet bij kwpn goedgekeurt dus vandaar. Ik zie toch veel goede kinderen van hem. Hij is helemaal KWPN gefokt Wolfgang x Zandigo x Nimmerdor.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 13:59

Karin"]
[quote="machie schreef:
Alleen heeft het kwpn naar mijn idee een betere naam...

Daarmee is IMO het ene stamboek niet beter of slechter dan het andere.
[/quote]

Ik denk dat er bedoelt wordt dat indien je een KWPN paard aanbiedt met name in het buitenland dat dit een bekender etiket is dan NRPS. Beide stamboeken streven, zoals ieder modern rijpaardstamboek, een gezond goed presterend sportpaard na. Indien een paard presteert is het papier niet meer belangrijk. Zo niet dan is op dit moment een KWPN paard meer gevraagd dan een NRPS gefokt, paard, behalve als die NRPS er geheel via KWPN papieren gefokt is. Het gaat om het gevoel van bekendheid c.q. zekerheid waarop dan ook gestoeld. Ik ben het overigens met Sjuim eens dat de meeste arabieren niet de voor een huidig sportpaard vereiste eigenschappen leveren. Daarom zijn zij indertijd ook al snel tijdens de omvorming van landbouwpaard naar rijpaard vervangen door volbloed en Duitse rassen die toen al verder waren.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 14:38

marloes-joy schreef:
ik heb een nrps merrie.
Helaas is ze ook niet al te groot kleine 1.60
wat ik best wel jammer vind
KWPN is veel meer naam en daar betaal je voor
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald stamboek
kwa bloedlijn kan ik nijn merrie ook bij het KWPN aanbieden, maardank niet dat dat de moeite waard is


Nee dat is ook het verschil, het KWPN heeft geen aparte registratie voor kleine maat. Zo komt het dat vooral in die catagorie bij het NRPS hele mooie bloedlijnen zitten. En niemand heeft het over schroot Karin, alleen over bekendheid en arabisch bloed.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 bezoekers